Öppen Ridå

Alla inlägg under januari 2011

Av Malin wiper - 18 januari 2011 08:14

                 


Jag är uppe tidigt i dag för jag skall till frissan. Nu är jag så långhårig så jag kan sätta upp hästsvans...  det hade jag mycket förr. I dag är jag så glad så jag nästan gråter av glädje. Ice Gelén jag fick av Therese i går var rena undermedlet för mig. Jag smorde på nacken innan jag gick och lag mig men trodde inte jag skulle stå ut med menthollukten men den försvann rätt snabbt och kändes välgörande. Sen kom kylan och nacken har nog aldrig slappnat av så mycket.

 

            

 

Jag blev helt klar i huvudet och kände en lyckokänsla. Sen kom en skön trötthet som jag inte känt på väldigt länge och den var utan ångest. Det var länge sen jag kände mig så lättad och jag somnade efter en stund och har sovit som en stock i natt. Känner mig så utvilad och glad. Tack snälla gulliga Theres...  Att få känna sig normal och inte uppspänd hela tiden betyder så mycket. Nu kommer jag inte ha kylgelepåsen på nacken nåt mer för den hjälper inte på samma sätt och är mycket obekväm att ha runt halsen. Det skall sägas att lindringen sitter fortfarande i lite efter en hel natt.

 

   En nätbukett till dig Therese

 

   Nu skall jag göra mig iordning för att gå till frissan. Ha en fin dag därute i verkligheten...   

 

 

Av Malin wiper - 17 januari 2011 22:19



          


 Dianne Reeves (född 23 oktober 1956) är en amerikansk jazz sångerska, känd för sin liveframträdanden lika mycket som hennes album.. Hon anses vara en av vår tids viktigaste jazzsångare. Hon bor för närvarande i Denver , Colorado     


Av Malin wiper - 17 januari 2011 21:43

          

      Kul animering som Vicke gjort

 

Jag var så uppspänd så jag var tvungen att lägga mig en stund och ta en Ibumetintablett. Rätt som det var så kom min man in till sovrummet med en flaska som Therese från Mimmis Magasin kommit med.  

         

 

Det är denna ICE Gel jag fick av henne....  Vad gulligt gjort av dig Therese. Jag blev så glad och rörd av denna gest. Hon använder den själv och säger att den hjälper jättebra för hon har själv ont i nacken. Hon sitter mycket vid symaskinen för hon syr så bra och det sliter på rygg och nacke. Hon har köpt den hos sin kiropraktor har jag för mig. Han heter Michael Scher DC. Jag skall testa den innan jag går och lägger mig. Jag har haft nåt liknande när jag bodde i Katrineholm som jag då köpte av min kiropraktor. Då fanns inte sånt att köpa i Sverige så han hade tagit in det från Finland. Fast då hade jag den på mitt vänstra knä där jag har en broskfraktur men nu sen jag slutat arbeta så har jag inte lika ont i knät men nacken är värre.

 

        


Klicka här för att komma in på Michael Schers hemsida

Av Malin wiper - 17 januari 2011 14:41

  

Bilden kommer från Kew Grafik. Det var min headerbild ett tag

  

Jag såg en hyrfilm häromdan som heter "Ticking clock" från 2011. Det är en Action/thriller i regi av Ernie Barbarash. I rollerna ser vi: Cuba Goodings Jr, Neal Mc Donaugh, Abrams Austin, Yancey Arias, Daniella Nicholet mfl. Den har tydligen inte gått på bio här i Sverige utan nyss getts ut på dvd.

 

 

          

 

HANDLINGEN  

 

 

 

                 

 

MIN RECENSION   

 

Filmen börjar bra och Cuba Goodings Jr är en av mina favoriter av den nya generationens skådespelare. Det såg ut att bli väldigt spännande men det kom av sig på nåt sätt för filmen blev lite för hoppig hit och dit sen förstod man inte riktigt vad som hände och den gick över till att bli lite mer sience fiction. Sen tycker jag regissören gjort huvudrollsinnehavaren lite korkad i vissa scener och det passade inte in för en kriminalreporter som skulle veta bättre. Man springer  inte och viftar med en pistol när man kommer ut på gatan efter att ha hittat en död person...   Att sen glömma viktiga dokument hemma framför en lampa är också knäppt. Barnskådespelaren Abrams Austin var jättebra i sin roll.

 

                


Här ser man Abrams Austin och Cuba Coodings Jr från en scen i filmen. Klicka här för att läsa om Abrams Austin. Jag blev i alla fall lite road av filmen men slutet var jätteknäppt. Säger inget mer om ni vill se den.

 

Jag ger den 3 svaga filmrullar av 5 möjliga

 

                 

 

 

     

Av Malin wiper - 17 januari 2011 12:21

  


Jag har nu varit till läkaren och känner mig lite frustrerad men ändå glad. Dom tog blodprov, blodsocker, sänka, blodtrycket, utandningsprov, syresättningen i kroppen, lyssnade på hjärta och lungor, kollade öron och hals. Alla värden var på topp...  Hon sa att jag kunde ha en virusinfektion som satt sig på halsen, men går det inte över så får jag komma tillbaka.

 

          

 

Sist jag var på vårdcentralen så var blodtryckets undertryck lite högt men nu var det helt normalt. Det är ju bara att tacka och vara glad och jag fick ju en liten genomgång av kroppen. Jag kände att jag måste fira på nåt sätt så jag hämtade min man där han är på måndagar och bjöd honom på smörgås och kaffe på Ritz konditori. Jag filmade lite på byn men det blev fel för jag stannade filmningen ibland och satt igång igen och då blir det små snuttar och det var ju inte meningen.

 

 

Här ett litet miniklipp från fiket och sen filmade jag igenom ett runt fönster där en av ägarna Åsa stod och fixade till en tårtkartong till en kund. Nästa gång skall jag göra mig för lite mer så det blir ett längre och mer arbetat klipp. Testar mig fram just nu. Nu har jag 6 små snuttklipp som måste sättas ihop men jag tror att jag struntar i det och börjar om igen.

 

               

 

Nu skall jag sicksacka några klädnypeklänningar som är tillklippta sen förut. Känner mig lite stabilare i nacken och det känns bra att ha tangentbordet lite längre bak så armarna får vila lite.

 

      

 

Klicka här för att kolla vart jag hittat denna bild. Detta är trådrullar gjorda av "treo comp rör" och av lite andra delar. Sen kan man rulla spets eller annat som man vill förvara snyggt på rullarna.       

Av Malin wiper - 17 januari 2011 08:29

            


Nu har jag fått en tid till vårdcentralen 10.20 och det känns bra för jag har varit så tungandad ett längre tag men har trott att det är nån irritation i luftvägarna men det går inte över och då måste man ju undersöka detta. Sen dessa febertoppar som kommer ibland är ju inget att leka med. Hoppas nu jag får ta lite prover för jag känner mig trött och orkeslös också men det kan man nog bli när man har värk och besvär med nacke och rygg också. I dag är jag ändå bättre i nacken och känner mig lite mer klar i huvudet. Nu är snön på väg att smälta och är inte så vit och fin som förut. Det är 2 grader varmt.

 

  

 

Hittade en bild som skall föreställa att man går ner i vikt när man sover. Vilken bra metod...  Då gäller det att sova mycket så man inte vräker i sig sötsaker och annat onödigt. En sak vet ja i alla fall av erfarenhet och det är att äta på kvällen är förkastligt i alla fall för mig. Dom gånger jag gått ner i vikt så har jag inte ätit efter 18.00 utan bara druckit te och vatten. Det skall kännas i magen att det bränner fett. Jag menar inte att man skall svälta utan äta frukost, lunch och middag, plus nåt litet mellanmål. Dom flesta som blir sjuka tappar matlusten men för mig är det tvärtom för jag tröstäter i stället och får mer aptit. Nu hade jag lite bloggtorka så jag måste fylla ut blogginlägget....  eller också skulle jag ha låtit bli...  

 

   Ha nu en bra måndag och sköt om er...   

 

Av Malin wiper - 16 januari 2011 19:40

           

         Klicka här för att kolla vad jag hittade bilden på ljusnystanen


Det blev tyvärr inget stickcafé för mig denna gången men jag hoppas på nästa gång istället. Orkade inte klä på mig och ge mig iväg för jag känner mig så osäker utanför dörren just nu. Jag är bättre men långt ifrån bra så det är bäst att hålla sig hemma i dag också. Det känns tråkigt för jag hade velat gå dit och det är dessutom så synd att jag inte kan sticka men jag törs inte för nackens skull. En sak har blivit bättre och det är att jag nu har tangentbordet längre bak och kan luta armarna sen är tangentbordet mycket bättre än det gamla och mer lätthanterligt. Känns även mer ergonomiskt.

 

       

 

  

 

Här är en bild som jag fått av syrran på deras hund Axa och katten Nisse. Man kan kalla den nästan vänner för Axa är ju nytillskottet och det var inte lätt i början med deras två katter och hunden. Nu börjar dom närma sig varandra och så här har dom inte suttit bredvid varandra förut utan att dom kom ihop sig. Jag blir riktigt rörd av bilden. Kom att tänka på den nya såpan  som svt planerar där dom skall samla ihop omplaceringshundar som skall placeras hos nån och sen röstas ut tills en hund blir kvar som får ett hem. Jag känner mig spyfärdig och trodde inte att det var sant och man undrar vad som komma skall nästa gång. Klicka här för att läsa mer om detta med hundarna. Även detta med barnen som blev instängda i Big Brotherhuset...  det är verkligen ofattbart.

 

   Nu skall jag se solsidan som jag inte följde i förra omgången. Det skall vara en toppenserie har jag förstått. Ha en fin kväll...

 

Av Malin wiper - 16 januari 2011 10:41


Mitt första videoklipp. Detta filmade jag när min son och hans pappa var här i höstas. Detta är pappans hund Titti och jag har mer klipp men jag har en hemsk röst på klippet (låter som en man)...   så jag filmar lite nytt vid tillfälle. Den andra som pratar på klippet är min son. Här försökte jag lära mig att filma med kameran. Kul att bloggplatsen fått denna funktion nu så man lätt kan sätta in det man filmat utan att behöva gå genom Youtube. Det var hur lätt som helst.

 

     


 Hon är en Kinesisk nakenhund med hår.

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards