Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Trattkantareller!

Av Malin wiper - 27 januari 2011 08:25


 

Klockan ringde 07.00 men vi ställde om den en timme för vi var så trötta. I går var det verkligen en toppendag. Innan vi fick trevligt kaffebesök så kom en grannfru längre ner på gatan med en låda torkade trattkantareller och en påse med kantarellsås. Vi har fått jättemycket svamp av henne genom åren för hon har varit mycket ute och plockat i skogarna häromkring. När vi fått gula kantareller så har min man gjort såser och frusit in. Jag älskar kantareller så det är guld värt. Tack snälla du...  Vi pratade rätt länge också för hon är jättetrevlig.

 

  

 

Så här ser dom torkade trattisarna ut. Gula kantarellsåsen var frusen så den lag jag in i frysen så får vi njuta av den till en god köttbit eller fisk. I dag skall jag börja klippa till lite klänningar som jag lovat bort. Sen i eftermiddag skall vi åka till Habo för att gå på deras stora second hand som bara är öppet på torsdagar och lördagar. Det rycker i second handtarmen...  det var ett tag sen vi var till storstan nu och jag har en papperskasse att lämna in med sånt jag rensat bort. 

Vi har minus 16 grader här i dag så nu har köldknäppen som dom sa skulle komma, kommit...  Inte för att det gör en vinterälskare som mig nåt och barnen gillar nog detta, man minns ju själv hur kul man tyckte det var med snö som liten.

 

   Nu önskar jag er alla en jättefin dag...  

 

 
 
helga

helga

27 januari 2011 09:37

Men vilken snäll granne ni har. Här är också svinakllt... jag längtar efter våren ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 januari 2011 11:13

Ja dom är jättesnälla. Det verkar vara svinkallt i hela landet. Dom flesta längtar efter våren men jag är ingen sommarmänniska än om dom sista somrarna varit rätt bra och inte sån fuktig värme jämt.

Ha en fin dag
kram

 
ansepanse

ansepanse

27 januari 2011 12:29

en så'n granne vill jag också ha :) jättegott med kantareller
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

27 januari 2011 12:39

Vi har verkligen tur för alla grannarna är toppen.

kram

 
Monica

Monica

27 januari 2011 18:43

Härligt med trevliga grannar:)
Var inte illa med så mycket kantareller, det är verkligen gott:)
Ha en fortsatt fin kväll!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 januari 2011 19:46

Ja vi har tur som har så bra grannar

Ha en fin kväll själv
kram

 
Glimz

Glimz

27 januari 2011 22:26

Underbara granne! Hon kan få flytta hit också, eller kanske ta en sväng förbi min dörr *s* Min granne kommer alltid med lussebullar på Lucia, mycket uppskattat av sonen min =)
Kramen

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

28 januari 2011 08:25

Ja men då har du också bra grannar. Förstår att sonen uppskattar detta. Jag skall skicka grannen till dig nästa gång med skogens guld ;)

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards