Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

Ritz konditori, Konfekthörnan och lite mer....

Av Malin wiper - 22 januari 2011 12:37

  


Min man och jag tog en promenad ner till byn och gissa vart vi hamnade till slut?...  Vi tog varsin gapande färsk och god smörgås med härlig skinka och grönsaker, och till det en kopp gott kaffe. Ritz konditori, naturligtvis...     

  

 

  

 

Här en gårdagens tårta med hjortronsyltgelé på toppen.

 

 

  

 

Denna läckra frukttårta hade också hjortronsylt på toppen. Vi har ju helt sötstopp nu och det funkar bra bara jag får en god smörgås emellanåt. 

  

 

 

Först var vi in på spelbutiken "Konfekthörnan". Filmade när min man gick in och sen lite mer. Ni får vara med på en skakig färd...  Klicka bara på den vita trekanten i mitten av bilden.

 

 

   

 

Vi var in till Mimmis Magasin också där jag hittade "Cult design" glasburken till höger på rea för 45:- den har kostat 83:-. Den röda glasburken hade jag sen förut och fått tag på hos second hand för bara 20:-. Vi skall ha kaffe i den ena och den andra te. Locken är så tättslutande och bra men en slags gummiring runt. Ställningen som dom står i är i stål. Vi har såna till det andra vi köpt där också.

 

   

 

Nu ser det ut så här och med kultgrejer blir det ordning och reda. Det till höger är kryddor och olja. Rakt fram diskmedel och en porslinsgrej att ha diskborstar i. Hushållsrullehållaren har jag fått av snälla Fru Greta som är duktig på hantverk av alla de slag...    

 

 

Jag ser inte klok ut där på snödrivan men jag måste ändå få hälsa på er live mina bloggläsare...  Det är ett litet första försök och jag måste lära mig slappna av. Varför får man sån hemsk röst på film?...  


                       

 
 
Margit

Margit

22 januari 2011 13:33

Ja det var en riktigt GOD macka,anar jag!!! Duktig du var/är..som har "sockerstopp"... Ja visst blir man sugen ibland..på "fel saker"...fastän man vet att det inte är bra...för kroppen och så nyttigt!!!
Tttat på din filmning!!! Jagffck en filmkamera av Lasse i JULKLAPP..men jag har INTE vågat..att börja filma...
Önskar er båda en mycket trevlig lördag em..o kväll..och en fin söndag!! Kramiz!!

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

22 januari 2011 13:50

Det var en supergod smörgås. Jag måste gå ner i vikt, det funkar inte längre med kroppen i den storleken. Kul att du fått en filmkamera. Jag filmade med den vanliga kameran och det blir väl inte så bra. Det är bara att testa Margit och till slut blir det bra.

Ha en härlig lördag du och din Mr L också
kramar

 
Margit

Margit

22 januari 2011 13:36

Ja NU har jag tittat på när du sitter i snödrivan..och vinkade!!!
Du såg väl att jag vinkade tillbaka????
Kramiz!!!

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

22 januari 2011 13:49

Tack för att du vinkade tillbaka Margit ;)

Ha en fin dag
kramar

 
Cattis

Cattis

22 januari 2011 16:43

Jag vinkar tillbaka. :))))

http://jagmenjag.se

Malin wiper

22 januari 2011 17:28

Tack! Cattis ;) hade lite ångest av att sätta ut klippet.

Ha en fin kväll
kram

 
Ama de casa

Ama de casa

22 januari 2011 18:07

Hej själv du!
Jag hade lite svårt att hitta "den vita fyrkanten i mitten av bilden" som man skulle trycka på. Jag tryckte på trekanten mitt i bilden, och det gick bra ;-)

http://amacasa.wordpress.com

Malin wiper

22 januari 2011 18:42

Tack för att du påtalade detta för jag hade skrivit fel ;) nu har jag rättat i inlägget.

Ha en fin kväll
Hälsning wiper

 
helga

helga

22 januari 2011 20:33

Så mycket gott de har på ert café... man blir sugen! Jag kan tyvärr inte se filmen på min minidator som jag har med på resan men när jag kommer hem går det på vår stora dator.

Fina grejer från Cult design -riktigt snyggt!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 januari 2011 21:25

Ja du det dom har toppensortiment och det kommer nytt hela tiden som dom lägger till. Du går inte miste om nåt när det gäller klippen ;)

Ja du cult är både snyggt och praktiskt

Ha en fin kväll
kram

 
Glimz

Glimz

22 januari 2011 21:09

Jag vill också ha! Hur hittar du allt fint!? *avis* Men det är nog tur att jag inte gör det. Jag skulle bli ännu mer fattig än vad jag är =)
Kramen

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

22 januari 2011 21:22

Jag har köpt dessa grejer under lång tid och inte allt på en gång. Vi är tvungna att byta ut en del hemma och då köper vi praktiska saker. Mimmis är en guldgruva. Jag har det sämre ställt själv än jag hade förut så man kan inte göra allt längre som förut.

Hoppas du har en fin kväll
kram

 
ansepanse

ansepanse

22 januari 2011 21:30

du får gärna sitta där på din snödriva och vinka åt mig :) jag vinkar tillbaka till dig
kram

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

23 januari 2011 06:48

Vad gullig du är ;) Då vinkar jag kanske fler gånger ;)

kramar

 
Monica

Monica

23 januari 2011 21:56

Ni är verkligen duktiga som lyckas avstå från alla söta frestelser, men smörgåsarna ser lika goda ut:)
Blev så fint på din köksbänk med cultsakerna:)
Kul att titta på dina filmklipp, vilket fågelliv det var i klippet, längtar också tills fåglarna vaknar till liv med sitt kvitter, men det är nog ett par månader bort här uppe :/
Jag kanske också försöker mig på nåt videoklipp nån dag, verkar ju kul:)
Ha en fin start på måndagen om du ej hinner läsa detta ikväll, och hoppas ni haft en fin dag med din mamma.
Ska snart lägga mig, då jag är trött efter en rolig med slitig arbetshelg:)
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 januari 2011 22:36

Jag känner mig inte så duktig i dag för vi spårade ur :( så det är bara att börja om in morgon igen ;) Ja du cultsakerna är både fina och praktiska. Vi har verkligen ett härligt fågelliv här och för några år sedan så hade vi svanar ända uppe på gården ;) Jag tycker verkligen du skall testa att göra ett videoklipp för det är riktigt kul.

Ha en fin start på mångdagen själv kära du. Då har du haft fullt upp på arbetet kan jag tänka

Varm kram

 
Maya

Maya

24 januari 2011 12:53

Vad roligt med videoklipp! Jag har tänkt tanken men det har aldrig blivit av liksom. Ja varför blir ens egen röst så konstig (som man bara själv tycker antar jag)...? Vinkar tillbaka!!! Hej hej!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

24 januari 2011 13:02

Ja det var kul att testa på men har inte blivit nåt mer än. Måste ju ha nåt intressant att förmedla ;) Man har nog sån röst men känner inte igen den själv :0) Tack för att du vinkade tillbaka ;)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards