Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Ritz Konditori!

Av Malin wiper - 21 januari 2011 18:22

Goodevening
click to get Orkut Myspace good evening Comments & Graphics


Jag har tagit det lugnt i dag efter sjukgymnastiken och känner mig rätt bra men vi skall bara se på tv i kväll och ta det lugnt. Om jag inte kommer ut här i morgon så är vi på väg till mamma, syrran och svågern. Vi åker då tidigt för att slippa åka hem när det är alltför mörkt.

 

  

 

I går åt vi lunch på Ritz konditori och min man tog en nachossalad som som jag inte sett där förut. Det kommer nya sallader och smörgåsar hela tiden. Min man sa att den var jättegod.

 

  

 

Jag tog en varm smörgås som dom skurit så snyggt. Inuti var det kyckling som smalt i munnen, fetaost, mozzarella, philadelphiaost, oliver, soltorkade tomater, sallad och en liten god dressing. Den var sagolikt god.  

 

   

 

Detta brödet kallar som just nu för "bagarens favorit" hon kom ut i konditoriet när vi var där och vi fick reda på att receptet är hemligt...  och dom gör aldrig samma hela tiden utan varierar sig. Kul med hjärtat i mitten. Vi köpte med oss några bröd för infrysning och det var ett av dom godaste bödsorterna jag ätit. Det var då bakat med kärlek och känsla...     

 

  

 

 
 
helga

helga

21 januari 2011 21:22

Ha en skön helg och lycka på resan!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 januari 2011 08:28

Det blev inget åka av så vi väntar tills i morgon

Ha en fin helg själv
kramar

 
Helene

Helene

21 januari 2011 21:36

Allt ser så gott ut som ni äter/fikar på Ritz och brödet ser verkligen smarrigt ut! Ser ut som ni har haft en fin vinter dag och lite sol, skönt för er! Paraplydrinkar är inte helt fel, det blir nog en liten Captain Morgan i kväll fast utan paraply ;0)......
Ha en bra dag i morgon och ta det lugnt på vägen.
♥ Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

22 januari 2011 08:28

Ja du det är det lilla extra både där och på Lakatos. Det är våra två stamfik ;) Vi har en jättefin vinter och nu är det kallt igen. Captain Morgan har jag aldrig hört talas om så nu måste jag googla

Vi kom aldrig iväg så vi åker i morgon istället
Ha en jättefin dag min vän over there
kramar

 
Sussi

Sussi

21 januari 2011 21:51

Nachosallad hade inte jag heller hört talas om innan.. Din macka såg jättegod ut! Älskar varma mackor av alla det slag :)

Kör försiktigt imorrn nu

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

22 januari 2011 08:26

Då är jag inte ensam men den var tydligen supergod. Ja du varma smörgåsar med gott innehåll sitter inte fel

Det blev inget åka i dag utan i morgon

Ha en fin lördag
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

22 januari 2011 02:31

Mmmm jag hade kunnat tänka mig både nachossalladen och din varma smörgås, de ser riktigt smaskiga ut! Jag gillade verkligen brödet med hjärtat, ett sådant bröd man skulle kunna köpa bara för den sakens skull :)
Vilka härliga bilder du bjuder på, det är nästan så man kan känna lite vår i luften. Här har vi fått snö i två dagar men det är först nu som det ligger ett litet puder.
Jag fick nästan en paraplydrink ikväll, det satt verkligen inte fel även om jag inte är så förtjust i alkohol.
Hoppas ni får en fin helg.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

22 januari 2011 08:24

Ja du det var så supergott ;) Hjärtebrödet var en höjdare. Det känns faktiskt som lite vårigt som du säger och snön smälter sakta men säkert. Fast i dag är det minus 7 grader helt plötsligt. Vad kul att du nästan fick en paraplydrink ;) jag är inte heller så mycket för alkohol och dricker nästan inte nåt numera men förr blev det till festliga tillfällen. Sprit dricker jag aldrig numera så det blir vin om jag dricker.

Ha en jättefin lördag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards