Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Malin wiper - 16 januari 2011 19:40

           

         Klicka här för att kolla vad jag hittade bilden på ljusnystanen


Det blev tyvärr inget stickcafé för mig denna gången men jag hoppas på nästa gång istället. Orkade inte klä på mig och ge mig iväg för jag känner mig så osäker utanför dörren just nu. Jag är bättre men långt ifrån bra så det är bäst att hålla sig hemma i dag också. Det känns tråkigt för jag hade velat gå dit och det är dessutom så synd att jag inte kan sticka men jag törs inte för nackens skull. En sak har blivit bättre och det är att jag nu har tangentbordet längre bak och kan luta armarna sen är tangentbordet mycket bättre än det gamla och mer lätthanterligt. Känns även mer ergonomiskt.

 

       

 

  

 

Här är en bild som jag fått av syrran på deras hund Axa och katten Nisse. Man kan kalla den nästan vänner för Axa är ju nytillskottet och det var inte lätt i början med deras två katter och hunden. Nu börjar dom närma sig varandra och så här har dom inte suttit bredvid varandra förut utan att dom kom ihop sig. Jag blir riktigt rörd av bilden. Kom att tänka på den nya såpan  som svt planerar där dom skall samla ihop omplaceringshundar som skall placeras hos nån och sen röstas ut tills en hund blir kvar som får ett hem. Jag känner mig spyfärdig och trodde inte att det var sant och man undrar vad som komma skall nästa gång. Klicka här för att läsa mer om detta med hundarna. Även detta med barnen som blev instängda i Big Brotherhuset...  det är verkligen ofattbart.

 

   Nu skall jag se solsidan som jag inte följde i förra omgången. Det skall vara en toppenserie har jag förstått. Ha en fin kväll...

 

Av Malin wiper - 16 januari 2011 10:41


Mitt första videoklipp. Detta filmade jag när min son och hans pappa var här i höstas. Detta är pappans hund Titti och jag har mer klipp men jag har en hemsk röst på klippet (låter som en man)...   så jag filmar lite nytt vid tillfälle. Den andra som pratar på klippet är min son. Här försökte jag lära mig att filma med kameran. Kul att bloggplatsen fått denna funktion nu så man lätt kan sätta in det man filmat utan att behöva gå genom Youtube. Det var hur lätt som helst.

 

     


 Hon är en Kinesisk nakenhund med hår.

Av Malin wiper - 16 januari 2011 09:45

         


Jag prövar att skriva ett inlägg nu innan jag blir för uppspänd. Tack för era värmande kommentarer som jag godkänt men inte svarat på för jag orkar bara en sak i taget. Det är inte bara nacken som krånglar utan jag har gått med nån infektion i halsen ett tag som gör mig lite nedsatt. Jag har feber som kommer och går men jag har inte skrivit om detta i bloggen. I morgon skall jag ringa till vårdcentralen för att få en tid för undersökning.

 

         

 

Vi hann ju i alla fall köpa trådlöst tangentbord och mus av märket Logitech som var nedsatta i pris. Det känns mycket bättre men jag klarar inte av att ha musen i mitten för jag testade i samma dag vi köpte detta och jag blev mer uppspänd i nacken. Får fortsätta att ha den på höger sida eftersom jag även vilar armen där och har ett inställbart bord. Jag köpte även denna stora musmatta som är helt suveränt bra för den sitter som gjuten på bordet utan att vara fastsatt med nåt.

 

            

 

I dag är det stickcafé hos Mimmis Magasin och i går kändes det som jag inte skulle kunna gå men jag får se hur det känns på eftermiddagen för det börjar inte förrens 15.00 och håller på i 2 timmar. Jag kan inte sticka men får väl sitta och prata och dricka kaffe i så fall.

 

      

 

Jag fick i alla fall tag på en blus i fredags hos Axelssons klädaffär. Den var nedsatt i pris och kostade bara 299:-. Blusen är lite grålila och ser kanske lite färglös ut men är jättesnygg på mig. Det är som stickat upptill och boderat nedtill. Sen är det bara att sätta lite snygga smycken till.

 

          

 

Jag köpte denna väska på second hand för 45:- för nån månad sen och den passar perfekt till blusen. Den har lite kortare axelband men man kan ändå ha den på axeln eller bära i handen bara. Lagomt stor när man skall på teater mm.

 

                  


Nu skall jag lägga på lite kyla på nacken för det hjälper bättre nu än värme. Hur jag kan veta det är att jag får lite dimsyn och andra symptom och då är det lite inflammerat i nacken. Min Mr T har pysslat om mig och fixat allt som måste göras så jag har känt mig trygg och omhuldad.

 

 

       Hoppas ni får en jättefin söndag mina härliga läsare. Detta inlägg fick jag göra i omgångar så jag kan i alla fall blogga kortare stunder nu. 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards