Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Malin wiper - 7 januari 2011 17:26

  


Innan vi åkte iväg i dag så kollade jag i väskan så allt var med men hittade inte min plånbok så jag letade i flera av mina väskor och även i jackorna. Blev väldigt stressad när jag märkte att inte plånboken fanns nånstans. Då var jag tvungen att sätta mig ner och tänka till vart vi varit i går när vi även då var till Jönköping. Först var vi och åt på Hot & Gott men efter det hade jag plånboken i väskan det visste jag säkert. Då kom jag på att vi även var in och fikade på Bernards Café. Jag gav min man plånboken medans jag tog in kaffet och då kom jag på att han gav mig plånboken tillbaka och jag har tydligen lagt tillbaka den så slarvigt i väskan så den åkt på golvet.

 

  

 

Tänkte då att den är förlorad och bara tanken på att fixa nya kort och körkort mm gjorde mig snurrig...  men jag försökte lugna ner mig och ringde dit för att fråga. Jag hade sån tur så en av personalen hade sett den på golvet och tagit hand om den...  kände hur lättad jag var och vi åkte direkt dit och jag träffade hon som tagit hand om plånboken. Stack fram en sedel till henne för jag ville ge henne hittelön, men hon ville inte ha några pengar så jag tänker gå dit till veckan och lämna över en sak istället. Jag hade en väldig tur. Jag är så enormt tacksam mot tjejen som hittade plånboken...   

 

        

 

Jag har tappat en plånbok förut i mitt liv men då var jag 27 år gammal och befann mig i en telefonkiosk uppe i Umeå. La då ifrån mig plånboken på hyllan och gick därifrån utan. Hade då 1000 kr i den och blev helt förskräckt och ringde till polisen och tror ni inte att en person hittat den och lämnat in den...  Jag lämnade då hittelön som polisen fick lämna över till den personen.  

 

        

 

Det gick inte att fota därinne för det var så mycket folk men jag tog en bild på vad dom har för frukostbufée. Klicka här för att komma in på Bernards konditoris hemsida.

 

      

                              Bilden kommer från wiba.se

 

Tills vidare ett helt lass med blommor till dig RM. 

Av Malin wiper - 7 januari 2011 09:10

  

 

Vi kom upp lite sent i dag också men jag är mycket bättre i ryggen, men i gårkväll så hade jag molande ont i vänster arm. Det var så ihållande så jag var tvungen att smörja in överarmen med Voltaren och även ta en Ibumetintablett. Nu har jag i alla fall bestämt att jag skall köpa en massagedyna som man kan sätta i en vanlig fotölj för efter massagen i går blev jag så mycket bättre och även klarare i huvudet. När nacken är som värst så blir man helt väck i huvudet och tänker långsammare och får söka både ord och saker som man inte hittar. Jag får avstå från en del fikastunder och matutflykter och dynan jag tänkt köpa kostar inte mer än 2.500:- . Den heter "OBH Nordica shiatsu 3D long neck". Klicka här för att gå in och läsa om den.

 

      

 

Så här ser den ut. Förr när man jobbade så var ekonomin så pass mycket bättre så en sån summa var inte nåt belastande. Sen hade man ju reserver i flera år som nu börjar sina. Önskar faktiskt nu att man varit mer än spara än en slösa nu när man ser hur dåligt allt blivit ang försäkringar och pension. Vi åker kanske ner till Jönköping redan i dag för att köpa denna för jag längtar efter att få lindring. Nu låter jag gnällig men det är inte meningen...  Vi har i alla fall 1 varmgrad här och gnistrande vitt ute med en sol som spricker fram.

 

  

 

Syrran skickade lite bilder på deras hund Axa och dom är så härliga så man blir riktigt glad och rörd. Jag tror att hon nu är 15 veckor och lär sig saker fort. Denna bild är så fin så jag tror jag skall rama in den. Hon är en shäfer. Klicka här för att läsa om shäferhundar.

 

  

 

Denna är också så bra fotad och uttrycksfull...    

 

 

     

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards