Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Malin wiper - 5 januari 2011 19:06

          


Häromdan när jag var till Mimmis Magasin så tog jag lite bilder. Julen känns lite utstädad överallt nu och jag skall själv snart ta bort julsakerna. I år har det inte varit lika mycket ljusslingor och andra utsmyckningar ute och det beror nog på det höga elpriset.

 

  

 

Detta från "Cult design" stod i det ena skyltfönstret och det ser jättevårigt ut i färgskalan.     

 

    

Sen är det bara att köpa till en sån här tillsats om man vill variera sig.

 

  

 

En sån här häftig klocka i "Cult" går ju också att blanda in i en grupp.

 

  

 

Dom har nu fått in mer av dom fina kryddburkarna från "Cult". Vi köpte vita i en sån där stålställning och är supernöjda. Det blir sån ordning på allt och inte utspritt överallt. Nu har dom dessutom kommit ut i andra färger såsom rött och giftgrönt.

 

        

 

Nästa gång jag köper nåt så skall jag öka ut med en sån här tvålflaska till badrummet. Dom finns i många fler färger och även mönster.       

 

   

 

Vinrött är inte dumt det heller.        

 

    

 

Snygga sidenkuddar på en hylla

 

      

 

Turkost i olika nyanser     

 

 

   

 

Jag köpte ett jättefint kvalitetstyg som var nedsatt till 30:-/m. Det slog an en nostalgisträng i mig. Har sett nåt liknande hos mina mor eller farföräldrar som gardin och duk. Jag skall sy nåt av detta men vet inte vad än. Några klädnypeklänningar blir det nog också. Detta var nog det sista från en tygrulle.       

 

Av Malin wiper - 5 januari 2011 16:33

    


Jag mår lite bättre nu efter att ha behandlat mig och vilat. Det räckte inte med värme och Voltarensalva utan min man fick åka ut och köpa Ibumetin som är muskelavslappnande. Jag är inte helt bra men mycket bättre och kan blogga lite. Tack snälla ni för era gulliga och omtänksamma kommentarer...     Jag satt för mycket vid datan i går och sen försökte jag sticka färdigt mitt pannaband också. Jag är ju med på stickcafé (Mimmis) och ville ha klart pannbandet till halsduken men får ge det upp tills vidare.

 

Jag bad min man fixa in mig på facebook som jag inte alls hade tänkt gå med i för det räcker med bloggen och msn. Tyvärr så skulle jag ha legat lite lågt i början och göra klart min sida med intressen och allt annat. Det är så rörigt på facebook och dåligt upplagt så jag kände nästan som jag ville vända i dörren. Har varit med i sajter förut så jag är ingen dununge men detta var inget för en utbränd hjärna. Ger det nån vecka men blir nog inte så aktiv där. Tyvärr så orkar jag inte gå in och kommentera på era bloggar i dag utan ligger lite lågt. 

 

 

En blomma till mina läsare för att ni är så omtänksamma...  

 

 

 

(Tack till bagaren också...Jag tänker ofta på er alla och hoppas ni har det bra och får en god fortsättning på 2011) 

 

Av Malin wiper - 5 januari 2011 09:34

                             

Wiper har fått en kraftig låsning i rygg, nacke och axel. Hon behandlar sig med Voltarensalva, värme och försiktiga rörelser. Något bloggande blir det inte förren hon känner sig bättre, förhoppningsvis under eftermiddagen.

Hon hälsar till alla sina läsare och önskar er en jättefin dag

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards