Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 december 2010

Poncho!

Av Malin wiper - 30 december 2010 08:45

            


Nu närmar vi oss nyårsafton och det känns konstigt att säga 2011 för detta år har gått så fort tycker jag. Det har varit ett rätt bra år för oss båda och vi har orkat uppleva lite kul emellanåt. Sen har vi blivit ett sånt sammansvetsat gäng i bloggvärlden. Jag har fått ytterligare några nya bloggvänner under året som varit. Ni är toppen allihopa skall ni veta och jag är så glad att jag lärt känna er. Vi tog långfrukost i dag och bara satt och insöp mörkret ute och dom levande ljusen. Det är så härligt att se när grannarna tänder sina stjärnor och adventsljusstakar på morgonen för det blir så vackert och stämningsfullt. Nu skall min man iväg till gruppen och ha möte medans jag fixar iordning lite hemma.

 

         

I går köpte jag en mysponcho i nåt slags tunnt fleecesammet. Den fanns bara i rött men det gör inget. Köpte den på vår klädbutik Selmas. Kollade den före jul och då kostade den 299:- men nu var den på rea för 149:-. Den kändes helt underbar att ha på sig och man kan ju ta med den när man reser bort och vill vara lite varm och go. Sen att den inte är så tjock men ändå så sammetsfin i kvaliten gör mycket till. Dom har ingen hemsida men adressen är: Järnvägsgatan 9, Vaggeryd. Tel 0393-773910. Allt som är understruket och i annan färg i texten är länkar som ni kan klicka på.

 

            

Det är en sån här sydd kant nedtill men ändå ser den inte ut som en pläd. Jag gillar den butiken för den har så många olika stilar på kläderna. Dom har även underkläder, smycken, halsdukar, mössor, nattlinnen mm. Sen är dom som jobbar där jättetrevliga.

 

           

På 70-talet hade jag poncho och sjalar för då var det verkligen inne men då såg dom mer ut som på bilden ovan och det har kommit tillbaka i modet. Jag funderar på att söka efter nån som jag kan ha mer till fint och även den då tunn för annars svettas jag ihjäl. Klicka här för att komma in där ponchon ovan finns.

 

 

Nu får jag önska er en härlig dag så här dan före nyårsafton...     

 
 
Sussi

Sussi

30 december 2010 09:29

Ja, visst är bloggvärlden härlig. Vi stöttar och uppmuntrar varandra. Det blir verkligen som en "riktig" vänskap!

En sån där poncho skulle jag vilja ha. Gud så skönt att sitta och linda in sig i på kvällarna. Att den inte var så tjock är ju bara bra nu när vi fått upp värmen inomhus :)

Gott nytt år på er..
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

30 december 2010 09:50

Verkligen för man blir som ett nätverk. Ja du den ponchon är hur skön som helst.

Gott nytt år till er också
kramar

 
Cattis

Cattis

30 december 2010 10:27

Vad bra att du skrev "poncho" om den. Det är några från andra länder på mitt jobb och ibland får vi in sådana som ska tvättas.
- Vad heter det här?
- Poncho
- ????
Nu är jag med all säkerhet att det heter så när du har skrivit om den.
Den ser jätteskön ut.
Jag önskar er också ett Gott Nytt År fast jag hinner nog och önska det imorgon med.
Kram och ha en bra dag.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

30 december 2010 10:46

Enligt google så heter det poncho ;) för jag visste inte hur man skulle stava det. Vad kul att ni får in såna. Den är verkligen skön så jag köpte en till :0)) medans dom har kvar. Får ju två till ett pris

Gott Nytt år själv min första bloggvän som betyder mycket för mig

varm kram

 
ansepanse

ansepanse

30 december 2010 10:48

jag köpte en pncho för länge sedan när jag var i Italien, den har jag fortfarande :)
jättefin poncho du köpt och till ett sådant fyndpris
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

30 december 2010 11:43

Ja du dom håller sig och jag tycker det är skönt att gömma sig lite nu när vikten är för hög ;) Toppenpris för en sån fin sak

kramar

 
Lena

Lena

30 december 2010 11:20

Vilken fin poncho!! Har en stickad själv. Det är ett jättebra plagg.

Kram

Lena

http://wilenas.blogspot.com

Malin wiper

30 december 2010 11:40

Ja den är jättemysig. Härligt att du har en stickad poncho det är supersnyggt

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards