Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Drömmar!

Av Malin wiper - 26 december 2010 10:28

                   

I dag är det ännu en slödag och jag har inte mycket att skriva om. Det småsnöar och vi har nu bara 8 grader kallt. Min man skall i alla fall till gymmet i dag. Vi äter ingen julmat i dag för det har man redan lessnat på. Jag kom upp lite sent för jag hade en sån konstig dröm på morgonen.

 

     

 

Jag drömde att jag gick på en stig och två pojkar kom springande emot mig och ingen av dom väjde så vi krockade och killen åkte ner i en tjärn och hans kompis dök ner och räddade honom. Killen sa att han skulle stämma mig så jag skulle få dryga böter. Då sa jag att dom hade ju kunnat väja men sen vände jag mig om och en stor låda stod på stigen full av paket. Mitt namn stod på lådan. Jag tänkte att detta är inte mina paket och en röst sa att jag inte fick gå förbi lådan och heller inte öppna paketen för då skulle jag också få straff. Jag måste förbi så jag drog ut lådan i skogen och fortsatte.

 

           

          Bild från nätet 

 

I drömmen så bodde min man och jag i en främmande stad på hotell och jag begav mig dit. Utanför hotellet där vi legat och sovit natten förut stod helt plötsligt samma låda som i skogen fullt med paket. Jag kunde ju inte öppna och sen sa en röst att jag inte fick lämna lådan för då skulle det bli full utryckning av poliser och jag skulle hamna i fängelse. Då letade jag efter mobilen i fickan för att ringa upp min man men den fanns inte där. Bad en förbipasserande kvinna gå in på hotellet för att få tag på min man. Hon kom ut och sa att det inte var ett hotell utan ett elektronikvaruhus...  Då skrek en röst att det var kineserna som hade en drive mot folk ang. detta med lådan...  sen vaknade jag...  Jag kan inte för mitt liv begripa vad den handlade om och vad som var meningen med drömmen. Det är nåt som hjärnan kokat ihop.

 

  

Så här ser drömboken ut som jag fick av min son. Den kom ut 1974 men den svenska upplagan kom ut 1985

 

 

Jag slog upp ordet "Hot" i min drömbok som jag fick av min son för många år sedan. Där står det: Du varnas bestämt för spel och spekulation om det var nån form av hotelse eller en hotfull stämning i drömmen. Det var faktiskt hotfullt. Jag har tagit många trisslotter på sista tiden och känt en stor lust att ta många fler   

 

      

Så här hade Mr T hängt upp tomtemössan och skägget i hallen...  Då har verkligen tomten tagit semester...    

 

   

På Julafton då vi var till ICA för att inhandla det sista så kom en hund gående långsamt med kopplet släpande efter sig. Förstod då att knuten släppt från där den suttit fast utanför affären. Jag sprang efter för att fånga in hunden men då kom ägaren ut precis och hon sa att hunden är gammal så den kommer inte långt. 

 

 

 
 
Vicke

Vicke

26 december 2010 11:06

ha en fortsatt trevlig helg nu

http://animeraigimp.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 december 2010 11:07

Tack detsamma till dig
kram

 
helga

helga

26 december 2010 11:18

Skönt med lite vilodagar så här kring jul. Vi tar det också mest lugnt o tittar på våra julklappar...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 december 2010 13:38

Ja det är det verkligen

Härligt att ni tar det lugnt ockå

God fortsättning
kram

 
Cattis

Cattis

26 december 2010 11:33

Vilken konstig dröm. Visst är det underligt hur man kan drömma ibland? Men nått betyder de. Så kanske de har med trisslusten att göra. Jag har många gånger tänkt köpa en drömtydarbok men jag har faktiskt inte vågat. Ibland vill man inte veta vad drömmarna innebär.
Ha en bra annandag och kväll.
Kram

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

26 december 2010 13:38

Ja du det kanske är lite vidskepligt att tro på drömböcker men jag är lite dramatisk ibland. Denna har jag haft så länge så bladen är gula ;)

Ha en god fortsättning själv
kramar

 
christina

christina

26 december 2010 17:58

Hej! Du är som vanligt en trogen besökare..hur länge det än dröjer så kommer du tillbaka. Tack för det och god fortsättning! Jo, hos oss har det varit bra. Vi har firat bara jag och tjejerna. Idag fick jag tyvärr förskräckligt ont i korsrygg o höger höft. Stadigt återkommande vid påfrestningar av olika slag. Men efter lite vila, stretch och voltaren gel tror jag det vänder.
Det där med drömmar är ju mitt gebit. Har ju gått i drömgrupp o själv haft drömgrupper. Spännande!! Men det är bara du som vet vad den betyder. Kram Christina

http://christinaahl.blogg.se

Malin wiper

27 december 2010 08:34

Jag älskar dina bilder och vill gärna kolla hur du har det också än om jag inte kommenterar så mycket numera. Vad härligt att ni haft ett litet lugnt firande. Tråkigt att du haft så ont. Ser att du också använder Voltarengel. Det hjälper mig också när det är som värst. Kul att du gått i drömgrupp. Jag tror nu att jag vet vad drömmen betyder och varför.

God fortsättning
kram

 
Pisan

Pisan

26 december 2010 18:51

Vilken konstig dröm du hade, undrar vad det där med paketen betyder? Idag har vi varit hos mamma och pappa och det har bara blivit mat och slappa, mat och slappa, mat och slappa.... Skall bli skönt med en vardag i morgon :-) Hoppas ni har en fin kväll! KRAM! till er båda ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 december 2010 08:32

Ja du jag läste i drömboken och jag skall nu titta om det står nåt om paket också, tack!

Det blir gärna så att det är maten tar överhanden. Du har säkert ändå skött dig bra för har man gått ner så mycket så är magsäcken mindre.

Vi hade en riktig slökväll ;)

God fortsättning
kramar

 
Glimz

Glimz

26 december 2010 23:14

Underbara sköna drömmar. Coolt att kunna tyda dem oxå :) Lycka är att ta det lugnt.

Kramen :)

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

27 december 2010 08:27

Ja du om man kan tro på detta men det vill man ju så gärna ;)

God Fortsättning
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards