Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 december 2010

Julaftonsmorgon!

Av Malin wiper - 24 december 2010 09:08

  

God morgon gott folk till julafton...  Jag kan inte låta bli att skriva ett inlägg medans min man duschar. Här är det så stilla och vintervitt ute och ingen snö faller just nu. Vi har haft en underbar julmorgon med långfrukost och massor av god skinka. Hoppas ni alla har det jättebra och bara njuter av dagen.

 

  

 

Helt plötsligt så ser jag ett paket som ligger på köksbordet och det ser ut att gå ihop med vaxduken...  min man har tydligen köpt en julklapp till mig. Jag skäms lite för jag har köpt en till honom också men inte hunnit eller orkat gjort den färdig. Det är ett karttyg som han nu säger att han vill ha som tavla i datarummet. Det har jag visat här förut och det är köpt hos Mimmis Magasin. Det blev han jätteglad för. Jag funderade på vad det kunde vara i paketet för jag kände inte igen papperet. Trodde att han köpt nåt i Jönköping i går när han var in och besiktiga bilen.

 

   

så otroligt glad när jag såg vad det var. Denna isblocksliknande ljusstake har jag gått och tittat på massor av gånger på Mimmis Magasin. Det är nåt speciellt med den. Dessutom är den jättetung och en sån som följer en resten av livet (tidlös) Den kommer från "Cult". En riktigt fin sak och det gulliga är insatsen som han valde med hjärtat på som jag aldrig sett där förut. Jag hade tänkt köpa denna efter julen själv men då hade den inte funnits kvar. Detta var den sista. Min egen tomtegubbe fick många kyssar och kramar av sin tomtegumma (patetiskt) men det struntar jag i så här på julafton får man vara lite barnslig... 

        

 

       

I går kväll åt vi ingen julmat utan jag gjorde en extra god vegetarisk lasagne. Vi skar ner bitar av finaste sortens tomater i den finkrossade tomatsåsen  och hade en extra god riven ost i vitsåsen som är underst och överst på lasagnen. Vi satt och myste jättelänge med bara levande ljus i hela köket. 

 

       

 

Vi drack lite vitt vin till lasagnen och eftersom vi dricker så lite så tog vi varsin liten tetrapack som blir ca 1.5 glas var. Detta vin var rätt gott och fruktigt med lite druvkärnesmak nästan antydan till grape frukt men ändå inte för skarpt. Klicka här för att läsa om vinet.

 

                    

 

Nu skall vi ut och handla lite som vi glömde i går och jag tror inte att det är så mycket folk ute i dag. Allt är nog redan färdigköpt. Jag pratade med min svägerska i Piteå i går och det var så kul, hon och hennes man skall snart bli farmor och farfar. Dom har två vuxna barn, en pojken och en flicka. Flickan bor i Norge med sin norska kille. Vi skall försöka åka upp och hälsa på till sommaren. I dag tänker jag extra mycket på min egen son som är bjuden till sin tjejkompis och hennes nya kille. Dom har köpt ett nytt hus och dom blir 10 personer. Jag skall snart ringa min son också.

 

         

 
 
Ingen bild

Kerstin

24 december 2010 09:38

Vilken fin julklapp du fick av Mr. T Det ligger många varma tankar bakom den. God jul på er båda.

kramar från oss här uppe i storskogen.

Malin wiper

24 december 2010 09:50

Ja du den gjorde mig jätteglad. Han har sett att jag gott och kollat på denna ljushållare varje gång vi varit där ;) Tack för dina fina ord ;)

God Jul till er tre däruppe i storskogen också
Julkram från Mr T och mig

 
Pisan

Pisan

24 december 2010 09:43

Vad gulligt av Mr T!! ♥ Ni verkar ha haft det mysigt nu på morgon. Här känns det allt annat än mysigt med min jobbiga mage. Den är öm och svullen och jag känner mig jättegrinig för jag har sovit alldeles för lite. Vi skall äta frukost nu. Barnen kommer vid 11. STOR julkram till både dig och mr T! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 december 2010 09:49

Ja det var en överraskning som gladde mig. Jag har också besvär med magen men har tagit en extra losec och sen har jag novalucol hemma som dämpar så nu mår jag lite bättre men har lite halsbränna. Min mage är också som en spärrballong, Tur att jag har ett stort förkläde att sätta på mig när jag skall ut och tomta ;) Hoppas du hinner bli lite bättre tills ni skall iväg. Ingen höjdare när man skall äta julmat med en sån mage.

Hälsa barnen och Mr H

Mr T hälsar tillbaka
varm julkram

 
fru-glad

fru-glad

24 december 2010 13:50

GOD JUL önskar jag dej o mannen och en riktigt trevlig helg.Långfrukost låter härligt oftast slänger vi i oss något bara.Vegetarisk lasang har jag ätit en gång jättegott ska försöka hitta något bra recept ,få se om jag kan lura guben att laga den han är en bättre kock än mej.Han griljerade skinka i morse medans jag sov(gulle han).Kramar till dej från fru-glad

http://fru-gladbloggplatsen.se

Malin wiper

24 december 2010 13:55

Tack snälla du ;)Härligt att din man skötte skinkgriljeringen.

God Jul till din man och dig önskar jag och Mr T

Julkram

 
Monica

Monica

26 december 2010 23:17

Vilken mysig julafton ni haft:)
Blir riktigt rörd när jag ser vilken fin julklapp du fick av din gubbe. Särskilt som du har önskat dig denna lykta så länge, och hjärtat...rooomantiskt och gulligt:))
Kram på er!

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 december 2010 08:20

Ja det var toppen. Ja du gubben är toppen. Denna ljushållare kostade flera hundra så det var en liten dyrgrip.

kram själv gulliga du

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards