Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 december 2010

Mimmis Magasin!

Av Malin wiper - 21 december 2010 08:31


   

I söndags var det öppet hos Mimmis Magasin också så min man gick dit också medans jag pysslade hemma. I skyltfönstret till höger huserar Selmas klädaffär. Där brukar jag handla en del kläder och sist en BH. Detta är bara ett av bådas skyltfönster för dom har flera stycken.          

 

       

Denna grej som sakerna står på är kabelrullar som är vitmålade. Det är Mimmis idé och ser jätteläckert ut.

 

   

Tänk att såna här fina broderade dukar är på modet igen och denna finns i flera varianter.

 

   

Här en som man kan lägga på en bricka. 

 

     

Här står Mimmi i kassan. Hon har en sån modell på tröja som jag är ute efter. En liten ärm så man kan ha en tunn långärmad jumper under. Hon har säkert stickat sin eftersom hon är så bra på det.    

 

    

Kolla in deras garner och det finns mer i korgar runtomkring.

 

   

Här en del av deras tygbalar och det finns mer. Dom syr även upp gardiner och annat på beställning.

 

  

 

Den här lilla barndoktorsväskan var jättesöt. Jag kom ihåg när min son var i den åldern då han ville ha en sån men då fanns dom bara i enfärgat och några enklare varianter. Jag fick då vara patient stup i kvarten...  Jag lekte mycket med min son när han var barn och satt till och med i sandlådan med honom och det resulterade en gång att två lite större barn gick förbi och sa: Titta! tanten leker dadda hink och spade...  Jag älskade att läsa sagor för honom och han ville bara höra mer och mer så till slut var jag nästan hes innan sagostunden var klar...  Jag undrar om folk läser sagor för sina barn innan dom somnar numera?.

 

  

 

En liten del av av butiken. 


 

Min man är webbansvarig i museieföreningen så i dag har han åkt och hjälpt en person med datan. Sen skall han till gruppen och ha ett anförande för cheferna som han sammanställt men alla i gruppen pratat om, och kommit överrens om framtiden i projektet. Jag skall göra mig i ordning och sen sy lite på maskin.

 

Ha en riktigt fin dag...  

 

  

 

      Bilden kommer från Evan grafik 

 

 

 

 
 
Glimz

Glimz

21 december 2010 22:16

Det är så mysigt att följa med dig in i Mimmis shoppingbutik, det är som ögongodis. Wow vilket fint julkort du har gjort, ja tackar :) En underbar jul & ett lika härligt gott nytt år till dig!
Kram :)

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

22 december 2010 07:43

Kul att du gillar att följa med in på Mimmis ;) Ja du jag fick ett sånt julkort själv och blev jätteglad

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards