Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 december 2010

Knän!

Av Malin wiper - 14 december 2010 08:15

  


Så här kändes det i går kväll i huvudet...  Jag satt för länge vid symaskinen så jag började ta snedsteg av yrseln. Jag fick behandla mig med voltarensalva och varm vetekrage och nu på morgonen är det bättre. Nu skall jag ta det lite lugnt med syningen för jag är klar med det jag förutsatt mig. Känner mig också lite stressad för jag är ute i sista sekunden med julkorten som jag inte ens skrivit och dom måste ut före 15/12 för att hinna komma fram. Fast tar man vanligt porto så går det nog bra ändå. Sen skall jag göra en julklapp till svärmor som nu är den enda vi ger till eftersom vi brukar få av henne. Den julklappen har jag inte tillverkat än...  Vi vuxna bestämde för flera år sedan gemensamt att vi inte skulle ha några julklappar med undantag av min son som alltid fått julklappar av mig och Mr T. 

  

                     Click to get cool Animations for your MySpace profile
                 Free MySpace Animations!

 

14.00 skall min man vara på Värnamo sjukhus och röntga sina knän och då  följer jag med så jag hinner inte blogga så mycket nu på förmiddagen för jag skall skicka iväg  julpostklänningar till två av vinnarna av min tävling.

 

               

 

Klicka här för att läsa en artikel om att det opereras för många knän varje år som tydligen innebär en större risk. När man läser lite mer så ser man att det endast är undanflykter för att slippa kostnaden för att operera folks knän. Jag har själv en broskfraktur i ett knä efter en olycka för 19 år sedan och hade dom opererat knät då så hade jag inte suttit här med en ny höftled. Jag har tydligen snedbelastat kroppen i dessa år och då blir nåt annat lidande. Dom ville inte operera mig då eftersom dom bara kunde garantera att det höll i 10 år. Då kunde dom inte transplantera brosk men dom hade kunnat operera ett antal år senare. Nu blev det mycket om kropp och skador i dag...  

 

                    

                               Bilden kommer från wiba.se

 

Jag önskar er alla en härlig tisdag i vårt vinterland...  

 

 

 
 
Paula

Paula

14 december 2010 09:44

Vi är också ute i sista stund med ett par julklappar. Kan ju undra varför det blir så , för man vet ju när det är julafton! Var rädd om dej och din kropp!! Kram!

http://anglahemmet.blogspot.com

Malin wiper

14 december 2010 10:22

Ja då är jag inte ensam. Ja varför blir det så när man har ett helt år på sig ;)

Tack för din omtänksamhet
Har en bra dag
kram

 
Sussi

Sussi

14 december 2010 09:55

Usch vad läskigt att du fick sån yrsel. Tur att det känns bättre idag igen..

Lycka till till din man. Hoppas allt går bra!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

14 december 2010 10:20

Ja det var ingen höjdare. Nu är det bättre

Min man hälsar tillbaka och tackar för den omtänksamhet

Ha en bra dag

Kram

 
Pisan

Pisan

14 december 2010 10:37

Jag har goda nyheter åt dig vännen! Du har en hel dag extra på dig med att få klart julkorten, den 16:e skall de med julpostmärken postas för att komma fram i tid :-)
Ha en fin tisdag! Kramar från mej!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 december 2010 10:56

Nu blev jag lättad Pisan ;) tack!

Ha en fin tisdag själv
kramar

 
Cattis

Cattis

14 december 2010 10:48

Skönt att höra att det är bättre idag.
Men säkert vet du lika mycket som jag att det blir så efter att man gjort något roligt.
Det är nog något vi måste lära oss att vi får dras med hela livet.
Nått som är konstigt är att på nått vis så hinner man med det mesta man vill hinna med ändå.

Var rädd om din nacke och ha en bra dag.
Kram

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

14 december 2010 10:57

Ja du aldrig får man ha roligt utan att det kommer surt efter. Som du säger så får vi dras med detta resten av livet och man måste vänja sig. Dina slutord är så sanna goa

Tack för din omtanke vännen

varm kram och ha den bra dag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards