Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 december 2010

Samhjälpen i Huskvarna!

Av Malin wiper - 11 december 2010 17:36

         

Vi blev borta rätt länge och jag har nu jobbat med bilderna och det tar sin tid. Vi åkte till Samhjäpen i Huskvarna först som är en av dom bästa second hand och har öppet onsdagar och lördagar. Dom som jobbar där är alltid trevliga, glada och hjälpsamma. Det är verkligen en bra stämning som känns i hela lokalen som är rätt stor. Vi har gått dit i många år och hittat många fynd. I dag bjöd dom på glögg och pepparkaka.

 

        

I gången innan man kommer in så stod denna helt nya toalettstol till försäljning. 

 

     

 

Det var hur mysigt och stämningsfullt som helst för mitt i lokalen så satt denna man och spelade julmusik på sitt dragspel. Jag gick fram och pratade lite med honom mellan låtarna för han spelade så bra så jag ville ha med honom i bloggen. Han heter Olle Andersson och bor i Taberg. Han talade om att han kallades "Smörjar Olle"...  och det beror på att han varit smörjare på bussar. Har aldrig hört talas om ett sånt yrke. Han är ute och spelar rätt mycket överallt och har flera dragspel. Detta var tydligen inte hans finaste men det lät jättebra ändå. Han är självlärd och började redan

som 6-åring att spela lite på lånta dragspel.

 

   

Jag tog en närbild på hans dragspel också.   

 

    

Efter att jag handlat några skrin som var jättefina att ha till nåldynor så gick vi fram till disken med glöggen och blev serverade av denna trevliga kvinna. Både glöggen och pepparkakan var jättegoda. Min man höll i påsen med skrinen jag köpt och direkt när han sätter sig ner så tappar han påsen i golvet och båda mina skrin gick i flera bitar...  Det var ju inga dyrgripar men jättesnygga men sånt händer ju och jag kan ju inte bli arg på Mr T för en sån sak...  det var lite dråpligt också.

 

        

Här sitter vi och myser när jag plötsligt hör en röst bakom mig som säger: hej! vad roligt att se dig, kände igen din röst men du är ju blondin så jag blev lite osäker sa hon...  Jag tittade upp och såg en kvinna som jobbar på "Tallnäs stiftsgård". Jag var där och arbetstränade för 5 år sedan och det var verkligen ett toppenställe. Alla var helt fantastiska mot mig. Vi kan kalla henne för Mrs B, jag gillade henne till tusen och det var så otroligt roligt att träffa henne igen. Hon hämtade glögg och satt sig ner en stund så vi fick prata. 

 

         

Sen fortsatte vi gå runt och kolla på allt som fanns och mycket nytt hade tillkommit sen vi var där sist. Kolla in dessa vackra golvur som var som nya och kostade runt 1200-2000:- 

       

Detta skulle dom ha lite mindre för eftersom det inte fanns nåt urvärk i golvuret.

 

     

Jag får fortsätta i nästa inlägg för jag är för trött. Orkar tyvärr inte komma in på era bloggar i dag men gör det i morgon istället.

 
 
Ingen bild

Monica Andersson

12 december 2010 06:04

Monica Andersson:
Tack för den underbara cd:n samt DVD:n. Har kvar LP-skivan Svenne sings Elvis och nu kom den andra. Svenne sings Elvis in Memphis, det bästa som har hänt i musikväg under många år. HepStars fan är jag fortfarande efter drygt 40 år liksom Elvis fan.
Fantastisk underbar med rätt låtval. Tack för att den kom till.

GOD JUL
Monica

Malin wiper

12 december 2010 09:37

Vad kul att du gillade mitt inlägg när vi träffade Svenne Hedlund och även Memphis cd:n. Vad kul att du har en LP kvar där han sjunger Elvis. Den är ju guld värd. Jag har träffat Hep Stars 2 gånger. Jag är också Elvisfan. Kul att du tittade in.

God Jul till dig också
kram

 
Pisan

Pisan

12 december 2010 08:15

Vilken otur att skrinen gick i kras. Men vad gör man, en olycka händer ju så lätt... Tur att Mr T har en sådan förstående fru :-) Önskar er en fin tredje advent! Kramar från mej! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 december 2010 09:40

Ja sånt kan man ju inte hjälpa och det kunde lika bra varit jag. Vet inte om jag är så förstående jämt men i går var jag det :))

Ha en härlig advent själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards