Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 december 2010

Billie Holliday!

Av Malin wiper - 3 december 2010 17:50

                          


Min man åkte iväg till gymmet förut och jag mådde rätt bra men helt plötsligt som en blixt från klar himmel så hände nåt i min kropp som skrämde upp mig. Det började bränna och kännas som knivar från magen och upp mot ryggen och under bysten. Magen svullnade upp som en ballong så jag fick ta på mig mysbyxor med resår. Sen började ryggen värka och jag kunde knappt andas. Nu är det slut tänkte jag....  Med min dramatiska ådra så trodde jag att jag fått en hjärtinfarkt för kvinnor får så konstiga symptom. Jag tog telefonen för att ringa min man och be honom komma hem men han hörde inte mobilen för den var i omklädningsskåpet. Jag fick panik och gick som en fällkniv och började få lite ångest. Då ringde jag syrran för hon har hjälpt mig förut flera gånger när nåt hänt och fått mig lugn. Hon pratade lugnande med mig och har en sån fin behaglig röst.

 

              

   

Jag hade Novalucol tuggtabletter hemma som tur var. Dom kan jag verkligen rekommendera för dom är snabbverkande

 

          

 

Hon sa till mig att ta två novalucol direkt. Sen pratade vi vidare och jag kände att kroppen började slappna av och novalucolen la sig som bomull i magen. Hon sa att jag skulle ta pulsen och den var 70 och man skall ha mellan 60-90. Sen blev jag bättre och bättre så jag tror jag fått i mig nåt jag inte tålde. Sen kom min man hem och var så förskräckt att han inte varit här när det hände. Sen började jag att få frossa så nu sitter jag med en tjock tröja och svärmors fina värmande sockar. Jag är så lycklig och glad att jag inte råkat ut för nåt värre utan känner mig rätt bra nu. Tack syrran för att du fanns där....    . Nu tar jag det bara lugnt och ser på tv. Jag har en känslig mage och får vara försiktig med det jag äter.

 

            

 

Jag önskar er alla en jätteskön kväll...    

 

        

 

Här en skön och behaglig låt med härliga Billie Holliday "I`ve got my love too keep me warm" och jag har ju min egen "lover boy"...   som alltid hållit mig varm. Låten hörde jag på WWR Internetradion i dag.

 

                 

 

Klicka här för att läsa mer om Billie Holliday. Hon föddes 1915 i Philadelphia, Pennsylvania. Hon dog 1959 i New York City. Hon var en jazzångerska och låtskrivare

 

 

 
 
Lena S

Lena S

3 december 2010 22:16

Dom där symtomen känner jag igen. Har mycket problem med magen i perioder. Jag brukar ta Pepcid Duo eller liknande. Vilken tur att det gick över. Jag brukar också få frossa och känna mej ruggig och öm i magen efter ett "anfall".
Jag tror att mina besvär är gallbesvär eller liknande.

/Lena S

http://nelasvarld.blogg.se

Malin wiper

3 december 2010 22:27

Då var det nog gallan för min skull också för jag var på en stor undersökning och då sa dom att jag hade lite gallsten men dom vill inte operera. Tack för att du tittade in och berättade detta. Pepcid Duo har inte hjälpt på mig tyvärr. Ja du det känns toppen att jag mår så mycket bättre nu. Det var nog inte IBS

Ha en fin kväll

 
Cattis

Cattis

3 december 2010 23:30

Fy vad det måste ha känt oroande att bli sådan och så när du var själv också. Tur att det gick över och att det inte var något jätteallvarligt.
Var rädd om dig och vila ut riktigt efter din oro för det efter något sådan så kan det sätta igång spänningar och värk.
Jag önskar dig massor med värkfria dagar så du har massor med ork och glädje nu när det snart är jul.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

4 december 2010 08:33

Ja du det var ingen höjdare och jag är lite skärrad i dag. Tack för din omtanke. Jag vet inte vad det kan bero på men nu skall jag vara försiktig med allt jag stoppar i mig och försöka undvika stress.

Tack för dina fina slutord ;)

Jag önskar dig en fin helg

Varm kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

3 december 2010 23:57

Usch vilka hemskheter du råkar ut för, otäckt när man är ensam och något sådant händer.
Novalucol är toppen att ha hemma.
Jag hoppas att du ska slippa fler anfall.
Hoppas ni får en riktigt trevlig och mysig helg.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

4 december 2010 08:31

Ja det var ingen höjdare för det kom så snabbt. Som du säger så vill man inte vara ensam i en sån situation. Jag var verkligen glad att jag hade Novalucol hemma. Tack för din omtanke.

Ha en riktigt trevlig helg själv
varm kram

 
Vicke

Vicke

4 december 2010 07:32

vad bra att du fick tag i syrran som kunde hjälpa dig, jag hoppas att du mår bra nu

http://animeraigimp.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 december 2010 08:29

Ja det va toppen. Tack för din omtanke. Jag mår mycket bättre men är lite skärrad.

Ha en fin lördag
kramar

 
Annelie

Annelie

4 december 2010 07:37


Usch vilken fruktansvärt upplevelse. Jobbigt när din man inte var hemma också.

Jag har också haft mycké problem med min mage, både med tarmarna och med galla.
O snacka om anfall, men blir hela slutkörd efter anfallen.
Men, när jag hade gallan så var det ingen annan medicin än en spruta i skinkan på akuten som hjälpte mig.
Jag vart oererad till slut, men tyvärr så har jag börjat att få känningar av det igen.. :o((

Ha en underbar fortsättning på denna helg UTAN en massa anfall och skit.. // Varma kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

4 december 2010 08:29

Ja det var ingen höjdare. Du har opererat gallan ser jag och det har min man också och han har också känningar ibland. Vad bra att man kan få en spruta när det är som värst. Tack för din omtanke.

Ha en underbar helg själv

Varma kramar till dig

 
Helene

Helene

4 december 2010 08:00

Vad skönt att du fick tag på din syster så ni kunde prata till du kände dig bättre. Hoppas att det är borta nu på morgonen. Ha en bra lördag!!
♥ Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

4 december 2010 08:27

Ja det var guld värt att syrran var hemma. Nu är det mycket bättre men jag får låta bli kaffe och tänka mig för. Tack snälla du för omtanken

Ha en jättefin lördag¨
varm kram

 
Lena S

Lena S

4 december 2010 09:01

Sv: Nej jag är inte opererad. Jag har inte ens varit till läkaren, tycker sånt är jobbigt. Jag är läst mycket på nätet och hittat mycket som stämmer. Det beror mycket på vad jag äter och hur sent på kvällen. Kan inte äta lök, paprika, gurka och en massa annat. Men ibland vet jag inte varför det börjar. Tror det kan vara stress och oro med i bilden också. Jag har Diklofenak suppar hemma så det tar jag om det blir fördjäkligt och när jag försökt med allt annat. Sist satt anfallet i ca 4 timmar. Det vara hemsk men jag ville inte åka till akuten på natten. Antar att jag inte skulle få mer medicin där innan det jag själv tagit gått ur kroppen.
Hoppas du slipper flera anfall.
/Lena S

http://nelasvarld.blogg.se

Malin wiper

4 december 2010 09:52

Jag kan inte heller äta lök när den är rå och har märkt att jag inte mår bra av att äta sallader så det kommer jag att utesluta nu. Ja du stress är en stor faktor. Vad bra att du har suppar som du kan ta. Jobbigt att ha såna besvär i 4 timmar. Jag känner mig inte helt bra utan är lite illamående

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards