Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 december 2010

Halsduk, stickad!

Av Malin wiper - 2 december 2010 12:34

         


Nu har jag i alla fall stickat färdigt halsduken som jag började på när Mimmi hade sitt första "Stickcafé" det har tagit tid eftersom inte nacken protesterar. Den är jättefin i verkligheten och garnet är i olika tjocklek och jättevarmt. Garnet heter "Åre". Nu håller jag på att sticka ett pannband till halsduken för det blev garn över. Tyvärr blev det lite konstigt så jag måste gå ner till Mimmis och fråga hur jag skall göra för att få pannbandet snyggt. Känner inte för att visa mig på bild i dag för jag har både dålig face and hair day. Skulle ha tvättat håret i dag men orkar inte så jag fick ta ett annat pannband på mig när jag gick ut på byn...  

 

              

             Bilden kommer från Wibas.se 

 

          

 

Så här ser bilden ut runt garnnystanet och jag har fått det rätt lika. Det finns ett mönster på mössan också men jag gör nog pannband istället. Garnnystanet är så stort att det både räcker till halsduk och mössa. Nu är det så kallt så en sån här halsduk passar utmärkt.

 

                      

 

Nu är det så kallt ute att man helst skulle vilja sätta sig framför en tänd brasa och bara mysa och ha lite skön musik från WWR som strömmar ut från högtalarna...  Mr T gör iordning en varm god laxsoppa just nu och jag tar sen hand om disken. Jag kan inte göra så goda soppor som han gör för han improviserar och kryddar så bra. 

                      

 

   

 
 
Cattis

Cattis

2 december 2010 16:28

Åh vad fin halsduken blev. Jag vill så gärna sticka jag också. Tänk om man någon gång kunde lära sig att sticka lite i taget så hade det nog gått.
Jag får skaffa mig en coach som håller tiden åt mig. ;)))
Kram och lycka till med pannbandet.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

2 december 2010 16:45

Tack! det tog jättelång tid och ibland fick jag behandla mig med vetekragen efter att ha stickat 5-6 varv. Du är för rolig :)) en coach skulle jag behöva ha också. En som även drar ut mig på promenader regelbundet hur vädret än är.

Tack snälla du ;) pannbandet blir så konstigt så jag skall fråga Mimmi eller Helena.

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards