Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 november 2010

Betelelkyrkan i Vaggeryd!

Av Malin wiper - 28 november 2010 13:16

             

Det blev lite tokigt i förra inlägget för jag skrev att vi skulle sitta i köket och äta långfrukost och hade en sån här vardagsrumsbild inne...               

 

         

Detta är en bild från köksbordet. Vi har ett barbord för det ryms bäst i vårt lilla kök....    

 

        

I dag har min man satt upp den finaste och exklusivaste julsaken vi har och den fick vi av ia för några år sedan. Den har hon köpt hos sin väninna som har sidan "Halmbocken" och göra såna själv i sann familjetradition. Klicka här för att gå in och kolla på sidan. Hon är även musiker och hennes bluegrassgäng var med i talang förra året. Dom heter Cold Mountain band        

 

 

  

Så här såg det ut på pappas grav i går...  Vi hade ingen sop eller nåt annat med oss så vi kunde inte göra iordning men vi såg att det var likadant på alla gravarna. Vi fick i alla fall tänt i lyktorna.

 

              

 

Vi skulle ha gått till Betelkyrkan i Vaggeryd för att bevista en adventskonsert i dag. Mimmi som äger Mimmis Magasin är med i en gospelkör som skall uppträda där. Evenemanget börjar 15.00 men jag känner mig inte bra i dag. Hade gjort mig i ordning med fina kläder smink och allt men var tvungen att ta ett beslut, det funkar inte i dag. Min man mår bättre så jag skickar dit honom för att fota åt mig. När det känns så här så är det ingen idé att gå, det går fler tåg. Jag klarar i alla fall mycket mer nu än åren efter utbrändheten. Nu har min man åkt dit och det känns bra att han i alla fall kan få lite julstämning live. Fast jag skall inte klaga för jag lyssnar på min väninna ia:s julmusik på WWR internetradio och det är en underbar blandning.         

   

 

 
 
Cattis

Cattis

28 november 2010 16:07

Godkväll! Jag är lite sen idag men söndagen är ju inte slut än så än är det ju första advent.
Därför vill jag önska dig och Mr T en trevlig adventskväll.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

28 november 2010 16:13

Tack snälla Cattis ;) Mr T är på konsert och jag tar det bara lugnt.

Ha en fin första advent själv med Mr N

kram

 
fru-glad

fru-glad

28 november 2010 19:48

Så härligt det låter med långfrukost, att verkligen ta sig tid. Tända lite ljus och småprata lite, vi sitter för det mesta framför dumburken teven och fikar det blir lätt så.Trevlig kväll önskar jag er kram från fru glad

http://fru-gladbloggplatsen,se

Malin wiper

29 november 2010 07:45

Ja vi börjar uppskatta att sitta en liten stund till och njuta nu när man kan ha levande ljus och det är mörkt ute. Vi sitter också vid tv:n ibland.

Ha en fin dag
varm kram

 
Ingen bild

petraesson@hotmail.com

28 november 2010 22:06

Jag bara njuter av att se dina underbara bilder!!
Kram

Malin wiper

29 november 2010 07:44

Tack snälla gulliga du ;) Det är så kul att du tittar in.

Ha en fin dag
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

28 november 2010 23:59

Åh vad kul att ni hann med både att besöka din mamma och sedan din pappas grav. Tyvärr går det nog inte göra så mycket åt snön för en längre tid på gravarna eftersom det både blåser och snöar mer lite titt som tätt. Ändå trevligt att man ser att det lyser vid graven och att någon som bryr sig har varit där.
Jag gillar verkligen att vara i kyrkan vid advent och jul, det är jag uppvuxen med men tyvärr så blir det sällan besök i kyrkan.
Jag vill önska dig och Mr T en riktigt trevlig vecka.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

29 november 2010 07:43

Ja det känns bra att träffa mamma och kunna ägna sig lite åt henne, det märks att hon lever upp då. Numera finns ju ingen aktivering så dom gamla bara sitter där framför tv:n :(

Du har så rätt om detta med graven. Sopar man så ser det likadant ut om bara en stund. Ja du det är stämningsfullt i kyrkan så här års och när det är lite musik också.

Tack snälla du. Jag önskar dig och Joel en fin vecka också. Mr T hälsar till dig
kram

 
Berith

Berith

29 november 2010 06:57

Godmorgon vännen :))
Vad fint ni har ...riktigt mysigt och hemtrevligt !! :))
Vilken underbar lykta !! :)...förstår att du/ni är rädda om den !
Jag är dålig på att bloggvandra just nu och hälsa på hos alla go´a bloggvänner ...men jag tänker ofta på dig :))

Man ska ju leva som man lär och det är det jag gör ;)) Det verkliga livet går före livet i bloggbyn :))

Jag har racklat bort mailen med din adress , jag skulle så gärna vilja ha din adress igen om det går för sig :))

Önskar dig en riktigt bra dag , varmaste kramar

http://maxmax.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 november 2010 07:41

Vad kul att höra ifrån dig Berith ;) Jag tänker på dig också, jättemycket. Du har så rätt så att man måste prioritera och livet går före bloggandet. Jag bloggar inte lika mycket som förr och känner jag mig inte i form så tar jag bloggfri dag. Jag skall skicka över min bloggadress till dig om en stund. Hoppas du och familjen haft en fin advent. Antar att du träffat ditt fina barnbarn också.

Ha en bra vecka och sköt om dig vännen
varmaste kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards