Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 november 2010

Vaggeryds Chark!

Av Malin wiper - 14 november 2010 15:35

  

Nu har jag i alla fall fått till två nåldyneskrin efter många om och men. Det avlånga var så svårt att jag misslyckades 3 gånger så det är inte så lätt som man tror. Det blev i alla fall en liten utmaning.

 

  

Skrinet med lock på.

 

   

Så här blev det till slut efter många svordomar...  . Skall utsmycka den lite mer senare.

 

   

Så här har jag kommit på att man kan göra om man inte får tag utsmyckningar i skrinen och kopparna. Ta en vanlig lång knappnål och en pärla pärla vilken som helst som har ett hål rätt igenom som passar till nålen. Limma sen sen fast pärlan mot knappnålshuvudet och vips...  har man en utsmyckning. Jag hittade inga gamla halsband just nu som jag kunde slakta så jag tog en från pärlbanden jag köpte hos Mimmis.    

   

Den här sockerskålen är väl inte så rolig men jag gjorde en nådyna av den ändå.

 

   

Så här blev det. Tyvärr så har jag nu bara tre sorters färger på tygerna så det hade blivit bättre med nåt i lite 50-talsblått. På onsdag skall jag på akupunktur igen och då skall jag besöka Junexhuset där dom har sånt här elastiskt tyg. Dom hade även riktigt mönstrat i den kvaliten så dynorna kan bli riktigt roliga.

 

    

Min man gjorde en sån god korvslantssoppa i dag av "Vaggeryds Charks" varmkorvar. Den innehåller även morötter, potatis, palsternacka, lök, grädde, kryddor och sen lite gurkmeja för färgen och att den är också väldigt nyttig. Vi är bortskämda med rena gourmékorven som görs här i samhället. En sån här kallgrå dag passar soppa ypperligt för att värma upp kroppen.        

 

Nu skall jag gå och titta på film för vi har hyrt 3 st. Jag tar thriller/rysaren först....      

 

 
 
Petra

Petra

14 november 2010 19:06

Vilken urfin nåldyna!!Helt i min smak :)..Du är så duktig!! Kram på dej...

http://petrano1.bloggspace.se

Malin wiper

14 november 2010 20:48

Tack snälla du ;) Var in på din blogg i dag för att kommentera men jag kom inte in just då. Härligt att se dig. Tänker på dig och saknar dig. Hoppas du har det bra. Jag har ju din mejladress så jag kan ju mejla.

Ha en fin kväll
kram

 
Helene

Helene

14 november 2010 21:11

Mums, vad det ser gutt ut med er soppa!! I dag ska gubben min laga mat oxå vi får se vad det blir, you never know?!
Vilka fin nålgömmer du gör, härligt sätta att återbruka på!
Hugs, Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

14 november 2010 21:22

Ja du han gör jättegoda soppor och hans laxsoppa är en höjdare. Din mans mat blir säkert god också. Är han Amerikan?. Det är ju bra för miljön att återanvända och det är kul också.

Hugs from Malin

Have a nice day

 
Ingen bild

Lambergsfrua

14 november 2010 21:13

Vilken trevlig idé, att göra nåldynor av gamla vackra skålar och kaffekoppar - jättefina blev de :)
Önskar dig en fortsatt trevlig kväll och en bra start på veckan.
Varmaste kramar till dig min vän!

Malin wiper

14 november 2010 21:20

Jag såg en kaffekopp med nåldyna på nätet och sen kom fantasin igång ;) Nu har jag ett helt lager hemma ;)

Ha en fortsatt fin kväll själv
kramar

 
Margit

Margit

14 november 2010 23:45

Den där SOPPAN...DEN ser mycket GOD ut!!! Läcker d'r den ligger i tallriken..och bar saker i den...Inte så mycket kalorier... om man kanske tar matlagningsgrädde..i stället för "vanlig grädde".
Så fina nåldynor du gör!! Vilken lysande ide´att ta en burk utanpå...Egen uppfinning ..eller???
Önskar dig Viper en bra vecka!!!
Kramen vännen!!!

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

15 november 2010 08:05

Ja du soppan är jättegod och det är så lite grädde i den så man blir inte tjock ;) Kul att du gillar nåldynorna. Ja det är en egen uppfinning men inte kaffekoppen med nåldyna den iden har jag fått från nätet.

Ha en jättefin vecka själv goa Margit
kramar

 
Ingen bild

Berith

15 november 2010 06:49

Godmorgon vännen ! :))
OOoo så fin nåldyna ...vad fiffit !!:))
Vad duktig och kreativ du är !! :))
Och vilken snygg lampa ...hmm...kanske skulle den
passa i vårat "nya" vardagsrum ??
Blir så insperarad , varje gång jag tittar in hos dig !!
Tack vännen för att du finns och för din underbara och inspererande blogg !! :)))
Önskar dig en bra dag , varma kramar ! :))

Malin wiper

15 november 2010 07:56

Tack för dina gulliga och snälla ord. Jag har gjort några skrin och koppar till om du kollar kategorier "hobbyarbeten". Dom tar inte lång tid att göra och det är så roligt ;) Jag gillar din blogg jättemycket också. Dina kåserier är så härliga att läsa och man blir inspirerad. Tack för att du finns också vännen ;)

Ha en jättebra dag själv och sköt om dig

Varmaste kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards