Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 november 2010

Petter, och mitt nåldynevansinne...

Av Malin wiper - 14 november 2010 12:22

  

I dag håller jag på med lite hobbyarbeten och gör nåldynor igen. Detta skrin var ingen lätt match och jag var tvungen att be min man göra ett anpassat mönster och sen måste jag forma dynan med en kniv. Det går bra när en kopp eller skrin har samma storlek både upptill och nertill.   

 

   

Så här ser mönsterpapperet ut som min man gjorde så nu hoppas jag att jag lyckas bättre. Visar upp skrinet när det är klart. Måste köpa lite mer färger och mönster på nåldynetyget när jag är i storstan nästa gång. Sen skall jag köpa sånt i tygriket Kinna när jag är där nästa gång för dom är jättebilliga på såna tyger som annars är jättedyra.            

 

   

Här en gammal 50-talsinspirerad sockerskål som jag skall göra nåldyna av också.   

 

   

Denna kopp är liten som en expressokopp och jättefin. Jag har fått 6 st såna av min man som han köpt på second hand åt mig...  Såna här koppar är lättare att göra nåldyna i än såna som är smala upptill. 

 

  

 

Har upptäckt att såna här gamla små lite kitschiga koppar blir jättefina med nåldyna i. Nu har jag fått nåldynor på hjärnan...   men dom är så roliga att göra och tar inte på krafterna. Hoppas jag kan hitta på nåt annat lika lätt också. Jag har hållit på lite med smågrejer förr såsom dekorationer till blombuketter och blomkrukor mm. Skall försöka göra såna men förfina dom lite.

 

   

Klicka här för att läsa om 1700-talet

 

   

Hos Mimmis Magasin har dom såna här fina dekorationsnålar och jag har fått en ask av Helena...  När dom är slut skall jag köpa flera för dom var jättebra att sticka ner i dynan och det blir jättefint. Sen har jag kommit på en grej själv eftersom det är så svårt att få tag på passande dekorationer men det får ni se sen.        

 

   

Så här ser det ut i asken. I dag regnar det inte men är lite grått och trist så det känns härligt att bara vara inne och mysa. Vad härligt med ett tv program som "Så mycket bättre" där man får roas utan tävlingar och insamlingsgalor som är den enda underhållningen numera trots att det finns hur många kanaler som helst. Man får lära känna dessa artister lite mer och jag har fått några favoriter. Dom tolkar varandras låtar så bra också. Petter var verkligen en stor överraskning och så bra han rappar. Han var dessutom så sympatisk.

 

 

 

 
 
Helga

Helga

14 november 2010 15:35

Det var en rolig idé!!

Petter har varit bäst i alla programmen av "Så mycket bättre" som jag sett...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 november 2010 15:48

Jag fick idén med nåldyneskrinen när jag sett på nätet att man kan göra nåldyna i kaffekoppar och sillburkar.

Ja du Petter är mycket bättre än jag trodde så han har blivit en favorit. Kul att du också gillar honom.

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards