Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 november 2010

Ritz konditori mm!

Av Malin wiper - 4 november 2010 12:01

                           


Här ser ni mig som en dränkt katt efter min promenad. Försöker fota mig själv. Glasögonen är helt immiga och det bara droppar från håret. När jag gick ut var det strålande solsken och helt underbart. Jag tog naturligtvis inte paraply med mig....      

 

  

 

Träffade på en av grannarna som har denna lilla hund som är en fransk ras. Kom inte ihåg namnet eftersom det var rätt krångligt. 

 

  

 

En annan granne har en ormskulptur som prydnad i sin rabatt...  det ser jättehäftigt ut.

 

         

Det här huset har fått en ny ägaren och hon har pyntat på husgaveln så fint. Det står "Fånga dagen".

 

  

 

Här får man titta lite innan man ser dom två fågelholkarna.

   

 

   

Nej men ser man på....  Här kommer min man cyklande emot mig. Han har varit på Ritz och köpt smörgåsar till gruppen. Dom har ekonomiutbildning i dag och då vankas lite extra gott.

       

 

     

 

Dagens kaka hos Ritz. Dom har satt detta kakfat på disken och det är så kul att se vilken kaka dom har där för dagen.

 

        

 

I dag fanns det en ny Italiensk smörgås som dom säkert också värmer. Den heter "Foccacia". Klicka här för att få olika recept på foccacia. Foccacia är ett Italienskt vetebaserat bröd, med med kryddor och annat, som pizza. Somliga påstår att ursprungsreceptet kom rån etruskerna eller antikens greker. Det är populärt i Italien och smaksätts med olivolja, salt och örter. övriga ingredienser kan vara potatis, ost, kött eller olika grönsaker. Klicka här för att läsa mer 

   

 

   

Denna bil stod vid ett garage, varken jag eller mannen vet vad det är för sort ev en gammal volvo.

 

 
 
Pisan

Pisan

4 november 2010 14:48

Idag växlar vädret även här, en stunden si, andra stunden så... Har du kikat i brevlådan idag då? Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 november 2010 15:18

Nu kom paketet Pisan. Vi får ju posten flera timmar senare nu så allt är försämrat.

kram

 
Ingen bild

Monica

5 november 2010 13:30

Typiskt att man glömmer paraplyet när man som mest behöver det, du är inte ensam ;)
Kanske hundrasen är en Coton de Tulear?
Fina bilder du visar!
Kram*

Malin wiper

5 november 2010 14:23

Ja du det är så typiskt för jag brukar alltid ha ett litet paraply med mig men inte denna gång. Tack för tipset om hundrasen. Tycker jag känner igen att hon sa så. Kul att du gillar mina bilder ;)

kramar

 
Ingen bild

Monica

5 november 2010 13:32

Önskar också såklart min goá bloggvän och hennes lika goá gubbe en trevlig och mysig helg!
Ska snart iväg och gosas med min gubbe i älvsbyn, vi ska iväg till Luleå och köpa bildelar till min bil, sen i morgon blir det att meka med min bil på gubbens jobb. Men ikväll blir det nog ett vinglas och mys!
Kram*

Malin wiper

5 november 2010 14:22

Tack gulliga du ;) Vad härligt att du skall till gubben och ha det skönt och bra. Nu blev jag också sugen på lite vin :))

Ha nu en toppendag och kväll med gubben

kramar goa du

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards