Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 november 2010

Fools Garden!

Av Malin wiper - 3 november 2010 08:08

  


Här är det regnväder och 9 grader varmt. Jag har sovit rätt gott och i dag blir det akupunktur i Jönköping. Kul att få komma till storstan igen för det var ett tag sen sist nu. I dag har dom även öppet på dom stora second handbutikerna bl.a "Samhjälpen" där jag köpte porslinsskrinen till nåldynorna. Mr T fixar frukosten i dag så jag kan blogga lite på morgonen. Han hade fullt upp i går med både dataarbete och styrelsemöte på museieföreningen.

 

  

 

Jag har i alla fall kommit en bit på min stickning men funderar på att riva upp allt och ändå försöka göra lite snyggare stickning och inte bara räta. Det ser mer turkos ut än det är. Det blir lite tråkigt med bara räta och vi skall ju inte träffas igen på stickcaféet förrens 21/11 så jag hinner få färdigt en bit innan dess. 

 

  

 

Här kommer Fools garden med "Rainy day". Klicka här för att komma in på Fools gardens hemsida. Fools Garen är en tysk musikgrupp som bildades 1991. Den här låten är lite irriterande...  men eftersom den handlade om regn så tog jag den ändå...     

 

 

 

 
 
-Nena-

-Nena-

3 november 2010 14:57

Här har det regnat, haglat och varit soligt om vart annat idag. Man går ut i solen och får rusa in när regnet vräker ner.

Kul att sticka, det gillar jag men kan inte för min nacke och axlar tyvärr.

Ha det gott
Kram

http://nena.bloggagratis.se

Malin wiper

3 november 2010 18:34

Det är ju nästan aprilväder :( . Då har vi samma väder fast vi har inte haft hagel. Jag kan inte sticka heller men tar lite i sänder och har kragen på mig. Det får ta lång tid.

Ha en fin kväll
kram

 
Lena

Lena

3 november 2010 17:45

Så skönt!!! då är det inte bara jag som har funderat på vad streetsmart är för nåt. Tycker det låter så löjligt:)


Kram

Lena

http://wilenas.blogspot.com

Malin wiper

3 november 2010 18:32

Då känner jag mig inte så ensam heller ;) Det låter verkligen märkligt och allt är så amerikaniserat numera

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards