Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Minnesbilden!

Av Malin wiper - 25 oktober 2010 14:50

  


Jag har fått en award av Maria som har bloggen "Mitt liv". Tack snälla du...  Med detta medföljer att man skall visa sin favoritbild. Jag har många men visar denna än om det är en gammal och otydlig bild. Den förställer mig och min son sittande på vår altan. Vi hade ett stort vitt trähus på södra sidan om Sundsvall. Än i dag så kom jag ihåg känslan när jag satt där med min lilla fina son och matade honom med nappflaskan. Jag hade utsikt över vår trädgård som var full av både äppelträd, plommonträd, krusbärsbuskar och svartvinbär.

 

          

 

Min mamma hade stickat mössan åt honom och det var en sån där som ser lite "Fantomenaktig" ut...  Fast på bilden hade den åkt upp lite. Jag hade det rätt bra ekonomiskt just då med egen bil, stort hus och ett arbete som kontorist på ett fackföreningskontor. Då var jag gift med min sons far. Som ni säkert förstår så var detta på 70-talet.

 

   

 

Jag är lite kärringen mot strömmen så jag tar med denna bild också för han ser så mätt, nöjd och belåten ut. Nappflaskorna på den tiden såg likadana ut så det fanns inget att välja på. Min son har en brun jeanshängselbyxa på sig och en färgstark randig jumper. På fötterna ett par mockasiner. Synd att det inte är i färg. Det fanns naturligtvis färgfilm då också. Jag hade min naturliga hårfärg och det hade jag ända tills jag började bli gråhårig. 

 

             

 

Sen skall man skriva 3 saker som ligger en varmt om hjärtat.

 

1. Min man, son, och övrig familj, släkt och vänner. Plus syrran och svågerns härliga katter som också betyder mycket för mig. FL finns i mina tankar.

  

2. Vaggeryd, vårt underbara samhälle som jag tillbringat 10 år i nu.

 

3. Att njuta av det lilla i nuet.

 

         

 

Sen skall man vidarebefodra detta till 5 av sina bloggvänner.

 

Jag skickar denna award vidare till:

 

Jag klarar inte av att välja ut 5 st så jag skickar den vidare till alla mina bloggvänner och har ni tid och lust så kan ni ta till er denna.

 

               

 
 
Vicke

Vicke

25 oktober 2010 18:10

Det var en fin bild på dig o din son, jag hoppas att du får en fin kväll nu

http://vickes.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 oktober 2010 18:15

Tack snälla du ;) Hoppas du också får en fin kväll
kram

 
Ingen bild

kerstin

25 oktober 2010 18:24

vad söta ni är
Kram k

Malin wiper

25 oktober 2010 18:31

Hej svägerskan!

Tack snälla du ;)

Ha en bra kväll
kramar

 
Ingen bild

Cattis

25 oktober 2010 22:26

Hej! Jag läser din blogg och jag skulle vilja kommentera massor här men jag har inte orken.
Nacken tillåter inte det. Men jag bara måste skriva att jag beundrar ditt hår du hade.
Det är jättefint nu med, men man kan inte annat än att beundra ditt långa du hade då.
Kram

Malin wiper

26 oktober 2010 00:04

Jag hade alltid långt hår förut och tackar för berömmet ;) Ville byta stil helt när jag blev gråhårig ;) och när jag ser mina ungdomsbilder nu så tycker jag det ser fint ut men det tänkte jag inte på då.

Antar att du sover nu. Jag kan inte sova men skall göra ett till försök.

Sov gott
kram

 
Helene

Helene

26 oktober 2010 07:11

oh, vilka fina kort på dig och sonen!
♥ Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

26 oktober 2010 09:35

Kul att du tycker det.

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards