Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

Minnie Riperton & Jose Feliciano!

Av Malin wiper - 13 oktober 2010 07:35


    Myspace Comments



 

I dag var jag uppe mycket tidigare och det var mörkt ute men nu stiger solen upp också...  . Fast nu är det frost på nätterna och lite kallare så vinterjackan är inte långt borta nu. Mannen är på väg till vårdcentralen för att ta prov. Det är så nära att man kan promenadera dit. I dag skall jag promenera som vanligt men även göra lite hemma såsom att stryka en massa vinterkläder som vi tagit ner från vinden och tvättat.




            


Läste i Aftonbladet att dom nu lyckats få upp 3 av dom Chilenska gruvarbetarna. Bara tanken att vara instängd i en gruva i 69 dygn, 620 m under marken är en svindlande tanke, jag skulle själv aldrig klara detta med min klaustrofobi. Deras anhöriga måste vara upprymda och galna av lycka. Jag känner själv en lyckokänsla av att dom får upp gruvarbetarna. Håkan Johansson från Värmländska Röjdåfors har jobbat vid en av dom tre borrarna.

 

            


Klicka här för att se vart jag hittade bilden ovan på en gruvarbetare. Klicka här för att kolla på svt play. Jag har tagit in klipp här förut från svt play så jag fattar inte hur jag gjorde då för nu hittar jag inte till html koden och blir vansinnig...  

 

   Nu önskar jag er alla en bra dag i full frihet.

 

 Klicka här för att komma in på Jose Felicianos hemsida

 

         

 

Klicka här för att komma in på Minnie Ripertons hemsida 

 

         

 

 

 
 
helga

helga

13 oktober 2010 08:55

Skönt att de äntligen får komma upp - vilken läskig upplevelse. Hur blir livet efter en sådan händelse? Hoppas någon av dem skriver en bok...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 oktober 2010 12:04

Vilken lättnad. Det vore ingen dum idé att skriva en bok och dela med sig hur det känns. Bra tänkt av dig

Ha en fin dag
kram

 
Sussi

Sussi

13 oktober 2010 09:25

Och jag kom upp sent idag igen..
Inte förrän halv 9 steg jag ur sängen. Och då var det för att telefonen ringde ;)
Men sovmorgon i all ära.. det är så himla svårt att komma i säng i tid på kvällen. Det blir ju att man sitte uppe och ugglar på nätterna då man går upp så sent :(

Hoppas provtagningen går bra för din man.

Ha en fin fin dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

13 oktober 2010 12:03

Ja men då behövde du nog sova ut lite. Jag är också uppe alldeles för länge på kvällen.

Det gick bra på Mr T:s provtagning

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards