Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

Jill Johnson!

Av Malin wiper - 10 oktober 2010 17:18

 

 

Efter bakluckeloppisen åkte vi till Röda Korsets second hand i Jönköping för att lämna in två påsar med sånt vi rensat ut hemma. Dom har så fint på baksidan av det vackra gamla trähuset med sina smidesräcken.

 

   

 

Vi fick varsin lapp som gör att vi får gratis fika när vi kommer dit nästa gång. Dom bjuder alla som lämnar in saker och det tackar man för...     

 

   

 

I skylten hade dom en virkad pläd/filt som såg helt ny ut. 

 

   

Även ett rätt stort tidningsställ som också var i smide och kostade 25:- men nu har jag köpstopp så jag fotar bara ett tag framöver.

 

   

   

Min man hittade en avlång färstark väska som jag trodde var nåt till instrument.

 

   

Inuti låg 3 st helt nya tennisracketar där ett av dom var i kolfiber. Allt gick på 50:-. För nån som spelar tennis så är nog detta en höjdare.           

 

       

I möbelrummet låg denna tygbeklädda lampa. Såna är på modet igen har jag sett. Vi hade en sån i köket då jag växte upp men den var mönstrad. Mamma sydde tyget själv och vrängde på stålställningen och det blev mycket snyggare och tajtare än lampan på bilden.

 

     

 

När jag städade i mina mappar så hittade jag några gamla headers som jag använt mig av dom sista åren. Det är inte alla för jag har mist en del när det blivit fel på mina datorer. Numera sparar jag ner på extern hårddisk det som jag vill ha kvar.


  


  


Dessa två headers gjorde min vän Kew grafik åt mig och dom två alternerade jag med, var väldigt nöjd med dessa men  man vill ändå byta header efter ett tag. Jag känner faktiskt för att ha en teater eller bio igen för det är ju det som är vitsen med mitt bloggnamn. Den headern jag har nu är jag inte nöjd med alls, det får bli en mellanlandning...  


  

Detta är modellen för min bloggheader som jag använde ett tag 2009. Det föreställer Helsingborgs stadsteater där vi befann oss på ett öppet hus. Tyärr hade jag glömt ladda kameran så jag fick för få bilder. Denna är grunden för den  jag sen använde.


  

Denna använde jag förra vintern då det var så snörikt. Hade en som var ännu mera snö på men den hittar jag inte.


 

Tänk att jag använde mig av denna header förra julen...  Vi ser ju ut som två buskisartister av värsta sorten...  min man och jag. Hur tänkte jag...     


  


Här är min förra header som jag varit jättenöjd med. Det föreställer Folkets Hus bio i Vaggeryd. Jag har haft några headers till men hittar dom inte i all min röra. Jag skall nu städa upp i mina mappar och göra en storrensning bland alla bilder jag tagit i sommar.

 

Jag har gått i morgonrocken hela dagen och skäms inte alls...  . Hoppas ni alla haft en bra söndag. Nu får jag inte skriva nångra fler inlägg i dag...  . Ha en fin kväll...            

 

   
Här sjunger Jill Johnson låten "A little bit more". Det är en låt som var populär på 70-talet med gruppen "Dr Hook". Klicka här för att komma in på Jill Johnsons hemsida

 


 
 
Vicke

Vicke

10 oktober 2010 19:09

där kunde man gör många fina fynd ser jag

http://vickes.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 oktober 2010 21:49

Ja verkligen ;)

kram

 
Margit

Margit

10 oktober 2010 23:42

Så fina saker du visar som finns att köpa.
Förr (för ca 8 år sedan) då var jag varje lördag på second hand, kom alltid hem med en stor kasse saker som jag köpt.
När jag för 3 år sedan flyttade från min 3 rummare..till min LILLA etta..så körde jag "tillbaka" så mycket saker..och gjorde mig av så mycket som jag inte behöver. Nu köper jag SÄLLAN nåt begagnat..utan jag tänker till. Och jag har INTE saknat nåt av det jag "körde tillbaka"...
Man samlar SÅ lätt på sej saker...
Jobbar nu min 3:e natt. Åker i morron till min Lasse i Kolsva igen...
Många kramar till dej min kära vän!!! /Margit

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

11 oktober 2010 08:00

Vad bra att du inte köper nåt onödigt för det är bättre att uppleva saker istället och det gör du. Vad duktig du är som jobbar nätter och ändå kan sova på dan. Härligt att du snart är hos Lasse igen. Ni får längta efter varandra ibland.

Ha en fin dag vännen
varm kram

 
Sussi

Sussi

11 oktober 2010 07:39

Bakluckeloppis har jag aldrig varit på. Låter skoj!
Jag har massvis med gamla prydnader, glas och tallrikar och sånt som bara står nerpackat i garaget. Jag måste få tummen ur någongång och sortera upp det så myrornas eller nåt kan få glädje av det.
Köpstopp borde jag med bli satt på ;)
Problemet är bara att jag nog inte skulle klara av det..
Du har haft en hel del fina headers.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

11 oktober 2010 07:58

Jag hade inte heller varit på bakluckeloppis men det var en positiv överraskning. Ja du man samlar på sig och sen får man rensa. Ja du det är inte lätt med köpstopp men nöden har ingen lag ;)

Ha en fin dag
kram

 
helga

helga

11 oktober 2010 08:16

jag älskar ju loppisar så jag bara njuter när jag läser o tittar på bilderna här. Kul!

Smidestrappräckena var också enormt fina. Kul också att se alla dina headers. Den du har nu är jättefin!

Ha en fin dag!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 oktober 2010 09:02

Kul att du också gillar loppis. Bara att gå omkring och kolla är kul. Smidesräckena är så fina till det gamla huset. Önskar att jag också gillar den headern ;)

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards