Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

Gunnar Carlberg, Saby O.....

Av Malin wiper - 10 oktober 2010 07:38

  


Vi fick oss två häftiga musikupplevelser på östra sidan av stan i går mellan Lindex och Axelssons. Denna tjej kommer från Dresten i Tyskland och man hörde hennes stämma på långt håll. Hon sjunger så bra att både min man och jag fick ståpäls. Folk stannade upp när dom hörde hennes stämma och hon fick alla sina skivor sålda. Vi köpte en skiva också men det är bara en råkopia för hon håller på att spela in en riktig cd. Hon gav sig även på "Gabriellas sång" från filmen "Såsom i himmelen" som där sjungs av Helen Sjöholm. När hon sjöng den låten var ståpälsen total och jag började nästan gråta för det var så vackert. Dessutom sjöng hon den på svenska...  Min man kan ju tyska språket rätt bra så han fick prata med henne i pauserna. Hon är född i Östtyska kusten i trakten av Rostok.

 

Här lite mer musik av henne som går att ladda ner 


  

 

Det är sammanlagt 7 låtar på denna cd. Hon sjöng en Irländsk låt när vi kom och hennes röst hade såna variationer, känsla och nyanser. Hon behärskade sin röst till fullo.         

 

Klicka här för att komma in på myspace för att få lite smakprov på hennes musik.

 

        

 

Här ser ni också en jättebra sångare som heter Gunnar Carlberg. Han sjöng på samma plats som Saby O. Dom turades om och verkade känna varandra. Det var han som lärde henne sjunga "Gabriellas sång" på Svenska. Den här mannen sjunger allt från Elvis, Jimmy Reeves, Hank Williams, Johnny Cash Björn Afzelius mfl. Han har en djup mörk röst som även kan gå upp i ljusare toner. Han är bättre än många som är kända så han lever på sin musik. Jag har dock inte hört talas om honom förut. Han är jättetrevlig och cool så det var lätt att prata med honom. Det var länge sen jag stod kvar så länge för att lyssna på en gatumusikant. Jag skulle tro att han spelar på klubbar, pubar och festivaler också. Hans musikanläggning var av hög kvalitet för det är sällan att ljudet brukar vara så bra.

 

            

 

Än om det stod folk och lyssnade så var det inte som på 70-80 talet då det hade bildats en stor klunga runt en sån här bra sångare. Jag kom ihåg när jag bodde i Göteborg och det fanns gatumusikanter i en uppskö på gator och torg. Då var det inte lika stressat och folk sprang inte bara förbi för att hinna shoppa innan affärerna stängde. Lasse Kroner stod ofta med sina vänner inne i nordstan och där var det full rulle. I går var det lite tragiskt att se hur dom flesta bara sprang förbi och knappt uppfattade nåt runt omkring sig. Rena myrsamhället enligt min mening 

 

  

 

Han har däremot spelat in en riktig cd och den köpte vi också.      

 

Klicka här för att gå in på hans myspace för att höra några smakprov på hans musik. Jag tycker för min del att han var ännu bättre i verkligheten för han sjöng lite djupare och mörkare då. Fast jag har inte lyssnat på skivan än och den innehåller ju 11 låtar.

 

  

 

Här pratar Mr T med Gunnar Carlberg en stund. Än om det var varmt för årstiden så blev vi rätt frusna av att stå där så längen men det var det värt. Rena mindfulnessen...  

 

 

 

klicka här för att komma in på Eddie Floyds hemsida. Eddie Floyd föddes 1935 i Montgomery Alabama. Han är en soul/R & B sångare och låtskrivare, mest känd för sitt arbete med Strax skivbolag under 1960 och 1970 talet. Detta är hans mest kända låt.  

 

   

 

 
 
Pisan

Pisan

10 oktober 2010 10:07

Vilken dag ni haft! Hörde just på nyheterna att man släppt ut minkar i Vaggeryd.... Stackars dessa djur, de vet ju inget annat än livet i fångenskap, de kan ju inte klara sig ute. Uppfödaren får ju hela verksamheten förstörd dessutom. KRAM till er från mej! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 oktober 2010 10:11

I dag får jag betala för jag är supertrött men det var det värt. Jag har skrivit om detta med minkarna för några dar sedan så jag antar att dom släppt ut fler nu. Ja du detta hjälper ju inte till att få bort minknäringen.

Ha en fin söndag
kram

 
Pisan

Pisan

10 oktober 2010 10:22

Inatt har man tydligen släppt ut minkar i Vaggeryd, inte Skillingaryd som tidigare i veckan. Tjingeling! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 oktober 2010 10:36

Ja du nu såg jag det på nättidningen. Att dom inte har vakter ute när detta är på gång.

Jag är lite sent ute i dag ;)

kram

 
Helga

Helga

10 oktober 2010 10:35

Vad härligt att de var så bra! Synd bara att de ska behöva sitta ute och spela/ sjunga... Det är svårt att komma fram idag även om man är duktig. Man kanske mste vara med i IDOL för att synas och höras...

http://helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 oktober 2010 10:53

Ja du det går en massa därute som är toppenmusiker men kommer inte fram riktigt. Alla passar inte att vara med i IDOL. Hon sjunger inte den stilen. Du har så rätt så

 
Helga

Helga

10 oktober 2010 10:38

Jag lyssnade på henne på Myspace - jättefin röst!

http://helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 oktober 2010 10:52

Ja hon är suveränt bra

Ha en fin söndag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards