Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2010

Tankeväckande och roligt...

Av Malin wiper - 8 oktober 2010 19:29

          

 

Detta fick jag över mejl av min väninna ia. 

 

En grupp väninnor i  40 års åldern diskuterade var de skulle mötas till lunch. 

 

Till slut blev det bestämt att de skulle mötas på Ocean View Restaurang 

för där hade servitörerna strama byxor och fina rumpor.

 

     

 

 10 år senare, vid 50 års ålder, diskuterade de igen var de skulle mötas till lunch. 

 

Till slut blev det bestämt att de skulle mötas på Ocean View Restaurang 

för där var maten god och vinlistan utmärkt.

 

 10 år senare, vid 60 års ålder, diskuterade de igen var de skulle mötas till lunch. 

 

Till slut blev det bestämt att de skulle mötas på Ocean View Restaurang 

för där kunde de äta i lugn och ro och restaurangen hade en härlig utsikt över havet.

 

 10 år senare, vid 70 års ålder, diskuterade de igen var de skulle mötas till lunch. 

 

Till slut blev det bestämt att de skulle mötas på Ocean View Restaurang 

för restaurangen var rullstolsanpassad och det fanns hiss.

 

 10 år senare, vid 80 års ålder, diskuterade de igen var de skulle mötas till lunch. 

 

Till slut blev det bestämt att de skulle mötas på Ocean View Restaurang 

för där hade de aldrig varit förut……

 

 Skål för att vi flyttar fokus, men fortsätter att värdesätta goda vänner!

 

Klicka här för att kolla vart jag hittade dessa färgskiftande vinglas

 

        

 

Detta inlägg skrev jag sent i går men det skall tillhöra denna dag...  Det samma fina väder i dag ute och vi skall åka till nåt fint ställe där jag kan gå min mindfulnesspromenad. Det gäller att få variation...  Jag har lagt till lite text och bilder nu på morgonen så det är ett rätt färskt inlägg i alla fall...  . Jag har tagit bort ytterligare en stressfaktor från min blogg och det är besöksstatistiken. Nu är jag helt nollställd och finner bloggandet mer behagligt och hoppas jag kan hålla mig till min nya strategi.

 

   Ha en fin lördag....  

 

 

  

 

    

 

Klicka här för att komma in på Elvis hemsida

 

 

 
 
Pisan

Pisan

9 oktober 2010 09:33

ASG!! Det var en kul historia! Hoppas ni får en fin lördag! KRAM! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 oktober 2010 09:44

Ja! verkligen.

Hoppas du och de dina får en fin lördag också
kramar

 
helga skrattar gott

helga skrattar gott

9 oktober 2010 09:48

Helt underbart :) Ha en fin lördag nu...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 oktober 2010 10:18

:)) Ha en fin lördag själv
kramar

 
Sussi

Sussi

9 oktober 2010 13:02

Haha det var en rolig lista..

Jag har också tagit bort besöksstatistiken på min blogg. Hoppas också du kan hålla din nya taktik. Det är inte kul att bli stressad över något som är så kul..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

9 oktober 2010 17:21

Ja verkligen och nu känner jag mig mindre stressad.

Ha en fin dag kram

 
Margit

Margit

9 oktober 2010 17:43

Ja den var rolig..samtaletmed 40 åringarna....
Jobbat 1 natt av 3...Sov till 12.00..SEN körde jag runt och stressade ett par timmar, mne nu är jag i min lilla "övernattningslägenhet..alldeles ensam..Lasse hemma i Kolsva..med katterna.
MEN jag har ju datorn..där jagsitter "av o till".
Håller nu på med lite kycklig o grönsaker i ugnen..som jag snart skall äta...
Önskar dej Wiper en skön och fin lördagkväll!!!
Kramiz vännen!!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

9 oktober 2010 18:45

Det måste kännas ovanligt du som är bland så mycket folk jämt. Fast det är skönt ibland att bara få stänga in sig och vara för sig själv också. Det låter härligt att du har en data där också ;) Ser ut som du har god mat på gång.

Ha en härlig lördagskväll själv härliga Margit

Varma kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards