Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 september 2010

Spegel från Bredaryds möbler!

Av Malin wiper - 27 september 2010 19:07

  

Bilden kommer från Kew Grafik

 

Vi köpte 2 st speglar på Bredaryds möbler när vi var dit i fredags. Dom kostade 100:-/st på deras fyndhörna. Speglarna är i körsbär och är fasade i spegelglaset som är jättetjock och fint. Dom är rätt tunga med kraftig faner. Vi köpte dom på vinst och förlust eftersom det var sånt fynd. Jag hade tänkt ha båda i hallen men var lite tveksam till form och färg. Speglarna ser lite 50-talsretro ut.

 

               

Så här ser den gamla spegeln i hallen ut och den passar faktiskt bättre med sin kantiga form som är genomgående i hela hallen.

 

         

 

Här hade vi tänkt hänga den mindre av dom två speglarna där vi nu har en orginalfilmaffisch från en film med Marilyn Monroe.

 

          

Så här ser den lilla nya spegeln ut och det funkade inte alls, det blev helt fel och det är för rundade former och även färgen blev för tung för vår lite lättsamma hall. Vi skall höra med syrran och svågern om dom har nån användning för dessa.   

 

          

 

Den här bilden hittade jag på bloggen "Second hand life" den är en femtiotalare och rätt snygg i sin form. Nu kommer halv åtta hos mig och då får inget störa...  Det är verkligen underhållande men man önskar att det höll på lite längre än en halvtimme. Sen använder jag ett nyare ord för att beskriva Helge Skoog: Han äger....

     

 

 

 
 
pillan

pillan

27 september 2010 21:19

dom var verkligen skit coola ..

http://www.pillans .se

Malin wiper

27 september 2010 21:34

Vad kul att du tycker speglarna är coola ;)

Ha en fin kväll
kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

27 september 2010 22:24

Haha jag håller verkligen med, Helge äger!

Jag tänkte smita in här och meddela att jag mottog smycket idag och det var ju ännu vackrare än på bild. Det kommer ett inlägg om det och en sak till när den andra saken har kommit men min vinst från dig kom tryggt fram idag. Tusen tack för det söta kortet som du skickade med också

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

27 september 2010 22:59

Kul att du också gillar Helge ;) Vad bra att smycket kommit nu och att du är nöjd. Varsågod kära du ;)

God natt och sov gott
kram

 
-Nena-

-Nena-

27 september 2010 22:38

Fina var de, synd att de inte passade in.
Hoppas att din syster har användning för dem.

Ha det så bra
Kram

http://nena.bloggagratis.se

Malin wiper

27 september 2010 22:58

Ja det var verkligen synd. Ja vi får se om dom passar hos syrran istället.

Ha det så bra själv
kramar

 
Helga

Helga

28 september 2010 07:56

Nej, vad synd för det var ju en fin spegel det där... Hoppas din syster vill ha - annars kanske ni kan lämna tillbaka? Eller är det för långt att åka?

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 september 2010 09:21

Ja det var jättesynd men den vi har passar in mycket bättre och dom var så kraftigt nedsatta i pris så det är ingen fara utan vi ger bort speglarna till nån som vill ha dom. Det är bara 4 mil till Bredaryd.

Ha en fin dag
kram

 
Cattis

Cattis

28 september 2010 08:16

Godmorgon! Visst "äger" Helge programmet. :))
Utan honom hade inte programmet varit lika bra tror jag.
Min dotter hade en gammal spegel en gång och den målade hon om. Det blev helt plötsligt en helt ny och modern spegel i gammal design.
Ha en bra dag

http://www.bergbrink.blogg.se

Malin wiper

28 september 2010 09:10

Då är vi på samma våglängd ;) Det var fiffigt av henne att måla den och det kan som du säger ändra intrycket. Fast dom vi köpt passar liksom inte in i formen.

Ha en bra dag själv
kramar

 
Sussi

Sussi

28 september 2010 10:04

Synd att inte spegeln passade för annars var den riktigt fin..

Håller med Helge Skoog gör hela programmet halv åtta hos mig. Jag missar inte ett avsnitt om jag inte måste ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

28 september 2010 17:55

Ja det var synd och kul att du tyckte den var fin. Då är du också ett Helge fan ;) I like him ;)

kram

 
Petra

Petra

29 september 2010 17:32

Jag håller med Helge Skoog äger :) !!! Du skriver så mycket på din blogg så jag hinner inte läsa allt ,men jag gör ett tappert försök!!! Hoppas du har det bra och sköter om dej!!Jag är inte alls i form efter allt jobbande,kroppen skriker att jag ska ta det lungt just nu...Men jag kommer igen ,jag lovar :)

Kram Petra

http://petrano1.bloggspace.se

Malin wiper

29 september 2010 18:11

Vad härligt att höra ifrån dig Petra. Tråkigt att du får slita så mycket på kroppen. Förstår att du knappt orkar nåt annat efter arbetet och du har ju familj också. Jag bloggar själv mer än jag tål men tar mig en bloggfri dag ibland och när jag åker bort så bloggar jag inte. Härligt att höra att du kommer igen ;)

Kul att du också gillar Helge Skoog ;)Tack för dina gulliga ord. Jag försöker sköta mig och mår rätt bra men man har ju sina problem som man måste leva med.

Ha en fin kväll vännen
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards