Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Harry Brown!

Av Malin wiper - 23 september 2010 08:25

   


Nu har jag försökt att skriva ett inlägg flera gånger men tagit bort det för jag har inget att komma med och min utbrända hjärna ger sig tillkänna. Så jag får recensera en film jag såg häromdan istället. Fick göra ett avbrott igen för jag kom in på en sida som hade virus eller nåt annat som försökte göra intrång så nu kör jag det långa virusprogrammet som tar en himla tid. Det verkar vara stört omöjligt att få in nåt inlägg här på morgonen men nu försöker jag igen.  


             


Detta är en riktig höjdarfilm som heter "Harry Brown" från 2009 med Michael Caine i huvudrollen och en massa fantastiska yngre skådespelare som man aldrig sett förut men gör toppenprestationer. Filmen är en action/drama/ Thriller.  Michael Caine gör en av sina bästa roller än om han blivit bara bättre med åren. Det är egentligen en tragisk mörk historia men man sitter ändå fast för filmen är så välgjord och bra.

 

             

 

Det utspelar sig i en förort i sönderfall och sånt sker p.g.a att samhället inte tar tag i problemen i tid. Den känns så sann och äkta eftersom skådespelarna  ger sitt yttersta. Dessutom har dom verkligen lyckats med att få fram rätta miljöerna som är sjaskiga och mörkt dystra. Dom som stått för sminket i denna film skall verkligen ha en eloge, så äkta som det ser ut är nästan outhärdligt skrämmande. Ni förstår om ni ser filmen.

 

               

 

HANDLINGEN

 

Harry Brown (Michael Caine) är en pensionerad marinsoldat som bor i en förslummad Londonförort. Hans hustru är mycket sjuk och när hon går bort har han bara sin gode vän Leonard (David Bradley) kvar med vilken han brukar spela schack på puben på dagarna. Leonard känner sig hotat av ett ungdomsgäng och visar Harry en bajonett han bär på för att försvara sig med. En morgon kommer kommissarie Frampton (Emily Mortimer) på besök och berättar att Leonard har blivit mördad i en gångtunnel som gänget brukar hålla till i. Det blir startskottet för Harrys hämndodysée genom förortsdjungeln 

 

Jag ger filmen 4 filmprojektorer av 5 möjliga 

 

            

 

   

 

     

     

    Hoppas ni får en fin och underhållande dag...  

 
 
fru-glad

fru-glad

23 september 2010 20:17

Go kväll i stugan (ja lite tom i huvudet är man ju lite då och då).Jag har tittat igenom din fina blogg nu och njuter av alla fina bilder.Vi har haft krångel med datorn också, som helt har flippat ur.Vi får se nu hur länge den funkar.Trevlig höstkväll önskar jag dej o guben.
Kram från fru glad o trött

http://fru-glad.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 september 2010 21:11

Go kväll själv ;) Tack för dina gulliga ord. Tråkigt att ni också haft krångel med datan, man blir så frustrerad.

Ha en fin höstkväll själv tillsammans med din gubbe.

Kram till dig fru-glad

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards