Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 september 2010

Av Malin wiper - 23 september 2010 18:49

           


Utanför IKEA på gångbanan hade nån parkerat denna motorcykel som är en Harley Davidson. Den stod helt galet och fick en böteslapp som vakten klämde in under sitsen som synes på bilden. Vi var inne rätt länge och motorcykeln stod fortfarande kvar när vi kom ut.                   

 

         

 

Här ser ni mig stå och fota lite närmare motorcykeln och jag kom med som en karikatyr i den blanka kromen...       

 

           

Sen åkte vi in till centrum och där i en gränd satt en man och spelade dragspel. Han spelade lite ziensk musik och det gjorde han jättebra. Vi stod kvar en bra stund för att lyssna.  Jag är väldigt förtjust i gatumusik och allrahelst när den är så här bra och skickligt utförd.        

 

 

Av Malin wiper - 23 september 2010 18:04

  


Vi åkte iväg till Jönköping för att uträtta några ärenden och första anhalten var IKEA där vi åt. Det var så länge sen jag var dit och det hade förändrats rätt mycket och tillkommit mycket nya möbler och annat.

 

  

 

Min man tog dillstuvad potatis med isterband och en sås av rödbetor. Rätten kostade endast 19:- och var jättegod sa Mr T. Lite ovanligt att dillstuva hel potatis...  

 

 

 

Jag tog det jag nästan alltid äter där och det är den gravade laxen som har en jättegod gravlaxssås. Med båda rätterna med sallad till så gick det bara på 65:-. Det är ju så billigt och ändå så gott och vällagat. En man slog sig ner bredvid oss och vi kom i samspråk. Det visade sig att han kom från Boden precis som Mr T. Sen visade det sig att killen var musiker och spelar både i grupp och sjunger i kör. Han berättade att Ola Magnell skall uppträda i Kristine Kyrka på söndag och hans gospelkör skall också medverka där. Det börjar 18.00 och kostar 190:-.

 

                  

                Så här ser Kristine kyrka ut.

 

Så här står det i en tidning om konserten:

 

På söndag anordnas konsert i Kristine Kyrka till förmån för Pakistans folk genom Läkarmissionen. På scenen, artisten, ordkonstnären och poeten Ola Magnell. Jag vet inte om vi orkar gå ut och roa oss 2 dagar i rad och det blir rätt kostsamt också för två personer och sen blir det till att köpa skiva också efterråt om man vill ha autograf. Vi skall fundera på saken.                   

 

Klicka här för att komma in på Kristina Kyrkas hemsida.

 

              

 

En sån här vrå skulle jag inte ha nåt emot att ha hemma...               

 

        

 

En sån här kontorsstol har jag fast i blått och nu har den kommit i grått också som var rätt snyggt. 

 

Klicka här för att komma in på Ola Magnells hemsida

 

            

 

 

Av Malin wiper - 23 september 2010 10:07

     

 

Detta är en "Silly duschradio Mikrofon" Klicka här för att komma in på sidan där den finns att köpa...  

 

              

 

Eftersom jag hade en tävling och min fråga gällde Rod Stewart så känns det som om det passar att sätta in en låt med honom och jag tar denna gamla goding.

 

             

 

Klicka här för att komma in på Rod Stewarts fanclub. Nu har halv morgonen gått åt till allt krångel så jag får komma in på era bloggar lite senare i dag.


Av Malin wiper - 23 september 2010 08:25

   


Nu har jag försökt att skriva ett inlägg flera gånger men tagit bort det för jag har inget att komma med och min utbrända hjärna ger sig tillkänna. Så jag får recensera en film jag såg häromdan istället. Fick göra ett avbrott igen för jag kom in på en sida som hade virus eller nåt annat som försökte göra intrång så nu kör jag det långa virusprogrammet som tar en himla tid. Det verkar vara stört omöjligt att få in nåt inlägg här på morgonen men nu försöker jag igen.  


             


Detta är en riktig höjdarfilm som heter "Harry Brown" från 2009 med Michael Caine i huvudrollen och en massa fantastiska yngre skådespelare som man aldrig sett förut men gör toppenprestationer. Filmen är en action/drama/ Thriller.  Michael Caine gör en av sina bästa roller än om han blivit bara bättre med åren. Det är egentligen en tragisk mörk historia men man sitter ändå fast för filmen är så välgjord och bra.

 

             

 

Det utspelar sig i en förort i sönderfall och sånt sker p.g.a att samhället inte tar tag i problemen i tid. Den känns så sann och äkta eftersom skådespelarna  ger sitt yttersta. Dessutom har dom verkligen lyckats med att få fram rätta miljöerna som är sjaskiga och mörkt dystra. Dom som stått för sminket i denna film skall verkligen ha en eloge, så äkta som det ser ut är nästan outhärdligt skrämmande. Ni förstår om ni ser filmen.

 

               

 

HANDLINGEN

 

Harry Brown (Michael Caine) är en pensionerad marinsoldat som bor i en förslummad Londonförort. Hans hustru är mycket sjuk och när hon går bort har han bara sin gode vän Leonard (David Bradley) kvar med vilken han brukar spela schack på puben på dagarna. Leonard känner sig hotat av ett ungdomsgäng och visar Harry en bajonett han bär på för att försvara sig med. En morgon kommer kommissarie Frampton (Emily Mortimer) på besök och berättar att Leonard har blivit mördad i en gångtunnel som gänget brukar hålla till i. Det blir startskottet för Harrys hämndodysée genom förortsdjungeln 

 

Jag ger filmen 4 filmprojektorer av 5 möjliga 

 

            

 

   

 

     

     

    Hoppas ni får en fin och underhållande dag...  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards