Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 september 2010

Av Malin wiper - 16 september 2010 21:46

  

Bilden kommer från Animated Wereld

 

Nellie McKay (född Nell Marie McKay den 13 April 1982 är en engelsk-amerikansk singer-songwriter , skådespelerska och fd stand-up komiker , känd för sin kritikerrosade debutalbum komma bort från mig och för henne Broadway debut i Tolvskillingsoperan (2006), för vilken hon vann en Theatre World Award


Klicka här för att komma in på Nellie MCKays hemsida



               


Min man har hand om Mr A:s hund när vi gick omkring i vår fina stadspark i Jönköping i går. Här har han satt sig för att vila lite. Vi har verkligen njutit av att ha Titti hos oss dom här dagarna för hon är en helt underbar hund som är så behaglig snäll och tillgiven. Vi saknar henne redan och jag skämde bort henne med leverpastejbitar...  

 

Klicka här för att komma in på stadsparkens hemsida

 

   

Här fotar jag dom tre männen och lilla Titti...  Vi gick omkring och myste ett tag i stadspaken men sen började det regna igen och då blir det för jobbigt för hunden för hon fryser så hon darrar.

 

 

 

          

 

Här står min son och fotar med sin 3D kamera, det blir toppenkort. 

 

   

 

Det är en härlig utsikt från Stadsparkens utsiktsplats.

 

            

              

Här ser ni Världshuset Stugan som ligger alldeles vid bergkanten.

 

              

Går man uppför denna trapp så får man ännu bättre utsikt.         



Av Malin wiper - 16 september 2010 21:31

  


Jag avslutar nu min omröstning eftersom det börjar närma sig valet.

 

Så här löd min fråga: Har du bestämt vilket parti du skall rösta på?.

 

     

 

28 personer har deltagit i omröstningen.

 

Ja                 67.9%

 

Nej                14.3%

 

Kanske             14.3%

 

Blankt                0%

 

Annat                 3.6%

 

Tack snälla ni som var med på omröstningen som visar att övervägande delen av dom 28 personerna hade bestämt sig vilket parti dom tänkt rösta på.

 

     

Av Malin wiper - 16 september 2010 14:01

               

I går följde alla mig in till Jönköping eftersom jag skulle på min akupunktur. Vi besökte naturligtvis Café Lakatos och Mr A propsade på att få bjuda oss på förtäringen.  Det har varit så milt väder så utemöblerna står kvar ute än om det kommit en del regnskurar dom sista dagarna. Just nu skiner solen för fullt.

 

          

Här sitter min son och jag och väntar på vårt fika. 

 

   

 

    

Sen promenerade vi ner mot Musikaffären "Musikbörsen" som både min son och hans pappa ville besöka. Dom var ute efter lite instrument.

 

             

Mitt emot Musikbörsen så står denna stenmur som har som en vattenspegel ovanpå och sen rinner vattnet ner mot en brunn. Det såg häftigt ut.       

 

             

Här testar min son ett klviatur som man kan hänga på sig med en rem.

 

           

Här spelar han på ett minipiano som stod på en ställning och hade även en mikrofon så man kunde sjunga till.       

 

              

Detta är en gitarr i rostfritt stål. 

 

             

Den rosa gitarren i mitten var jättefin och skarpare i färgen i verklighenten.          

 

  

 

          

Vi åkte vidare till A6 köpcenter där dom skulle handla lite. Min son skulle till "Teknikmagasinet" och Mr A skulle till hälsokost och lite andra ställen. Här står Mr A och min man i samspråk.

 

         

Här har min son handlat lite och Mr T skymtar bakom honom. 

  

 

Fortsättning följer............

           

Av Malin wiper - 16 september 2010 12:43

              

 

Klicka här för att komma in på Randy Crawfords hemsida.

 

     

 

Randy Crawford (egentligen Veronica Crawford) född 18 februari 1952 i Macon , Georgia, USA är en amerikansk Jazz och RnB sångare.

Hon har varit listplacerad med låtar som Street life och You might need somebody. Crawford var tidigare medlem i The Crusaders.




Nu har min son och hans pappa åkt. Vi har haft det jättekul men jag är väldigt trött nu så jag får komma in på era bloggare lite senare. Tack för att ni ändå varit inne här fast jag inte varit så bloggaktiv dom senaste dagarna. Hur roligt det är så vill man mer än man orkar och det kommer lite efter.

 

 

   

I Tisdags blev vi bjudna på mat av Mr A hos "Åtta 8 Glas" och det smakade bra som det alltid gör där. Vi tog olika rätter. Min son tog en pastarätt, min man sidfläsk med löksås, jag och Mr A tog fläskfile med kantarellsås och annat gott.

              

 

Av Malin wiper - 16 september 2010 11:38

            

Jag har bara hunnit till tisdag vad det gäller bloggandet så jag fortsätter med ett inlägg om tändsticksmuseet och denna gång med olika tändsticksaskar som man kan se i olika montrar där.

 

   

Här en riktigt gammal ask som var lite trasig.

 

            

Här ett jättefint utställningsskåp. 

            

Detta är en maskin som trycker lappar som fästet på lådorna som tändsticksaskarna levererades i.

 

  

 

   

En jättegammal bunt med stickor.

 

   

Det jag visar upp här är bara en bråkdel av  allt som finns.

 

    

Dom hade även tänstickor med kungliga emblem från både både förr och nu.

 

    

Detta är på övre våningen där det också finns massor att se och vi var där för kort tid så jag kommer att gå tillbaka dit vid tillfälle. Inträdet är 40:-.

 

     

 

    

Här kan man läsa lite om bilden ovan denna.

 

    

Ytterligare lite äldre askar och många hade ett tunnt silkespapper lindat runt asken.

 

        

Här lite nyare askar från både hotell och andra ställen. 

 

  

 

      

Här en ask från Stadt restaurang. 

 

    

Detta är askar som ser ut som cigarettpaket och i mitten stickor som ligger i runda höga förpackningar.

 

          

Den platt ask från en bar av nåt slag.

 

           

Hotell Gibraltar. 

         

 

     

En tändsticksask från Las Vegas soml ligger i Nevada. 

 

    

Såna här montrar med tändsticksaskar fanns det massor av.

 

    

Här lite tillbehör för tändstickor och cigaretter

 

  

 

    

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards