Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 september 2010

Av Malin wiper - 8 september 2010 19:25

         

Vi har inte varit in på Ritz konditori på ett tag nu så vi blev så sugna på deras currukycklingröra i bakad potatis. Deras äppelpaj som dom hade i dag såg helt underbar ut så det är synd att man inte kan ta sig en bit. Jag slarvade med en godispåse igen när jag blev sjuk så nu är det stopp igen...  Jag blir mer sugen och hungrig när jag blir sjuk. Andra tappar matlusten...  märkligt egentligen men jag tror att jag tröstar mig. 

 

  

Den här rätten var lika god som vanligt och vi njöt. 


   

Dom hade en jättefin chokladkaka...  

 

        

Utanför Ritz så stötte jag på denna fina lilla hund som låg och väntade på husse eller matte. Nu måste jag fråga er experter igen vad är detta för ras?.  

           

Dahlian jag köpte i somras hos Handelsträdgården var en riktig höjdare som fortfarande har massor av knoppar som snart spricker ut. 

  

 

Vi tog in lite äpplen i dag för jag hade tänkt göra en äppelkaka men orkade inte så jag får försöka i morgon istället eller också får mannen ställa sig vid bakbordet...  Denna äppelsort är lite syrlig och det skall dom vara i en äppelkaka.

 

       

Med denna roliga bild från Vickes hemsida önskar jag er en skön kväll   

Av Malin wiper - 8 september 2010 15:31

            

 

Sångerskan Anastacia passar otroligt bra i glasögon men numera verkar hon ha börjat med kontaktlinser. Här ett klipp där man får se många av hennes olika glasögon. Den här låten med henne har jag aldrig hört förut.

 

klicka här för att komma in på Anastacias hemsida

 

  

 

klicka här för att komma in på sajten där jag hittade glaögonbilden. Där finns det kläder, skor, klockor och annat för män. Såna här glasögon ovan hade aoptik också.


Av Malin wiper - 8 september 2010 14:37

              


Inte orkade jag vara ute och promenera nåt. Jag känner verkligen att jag har ett virus i kroppen när jag väl kommer ut. Jag tog med mig mannen ner till samhället. Först gick vi in på den nya glasögonaffären vi fått hit och som nu öppnat upp sina portar. Jag är inte så nöjd med bilderna jag tog till detta inlägg. Hade för bråttomt och var inte i form. Jag borde ha tagit lite fler också.


                

Klicka här för att komma in på deras hemsida 


   

Det var jättefint därinne med stora ytor, man fick en bra överblick över alla glasögon som hängde på rejäla pelare. Det är så kul att se att nu är allt modernt från avlånga, runda, pilotbågar mm.

 

  

   

Till och med min mammas gamla avlagda känns moderna...  Jag vet inte om det är 60 eller 70-tal.


   

På vänster sida när man kommer in tronar en fin skinnsoffa upp med passande bord. på bordet står en stor skål med godis och bredvid en tallrik med fina kakor. Mattan i grön ryaliknande material passar jättebra till.

   

Här är två av tjejerna som jobbar där. Tyvärr var det tydligen lite mörkt precis där så bilden blev inte så bra. Jag skulle nog haft blixten på. Får ta en ny sen på dom trevliga och hjälpsamma tjejerna.

 

          

Såna här Buddy Holly glasögon hade dom flera olika sorter av. Även grova runda svarta bågar. Det fanns väldigt mycket att välja på, det finns nåt till alla. Jag gillade deras sortiment som var väl uttänkt.  

 

Buddy Holly, egentligen Charles Hardin Holley, född 7 september 1936 i Lubbock, Texas, död 3 februari 1959 i flygolycka ovanför Mason City, Iowa, var en amerikansk rockartist, gitarrist och sångare

 

           

Dom har även tänkt på barnen så dom har fått en egen liten hörna med glasögon och lite möbler. En jättekul spegel med krokodilmotiv och en lampa i form av en sol gjorde att det blev hur läckert som helst. 

 

             

Längre in i lokalen så hade dom denna härliga oas med fina möbler. Skönt att kunna slå slig ner en stund för den som följer med. Det kan ta tid att prova så man får glasögon man trivs i. Vet själv att jag haft för bråttomt ibland istället för att ta tid på mig för man kan ändra sig.        

 

 

Av Malin wiper - 8 september 2010 11:54

            


Av Malin wiper - 8 september 2010 11:21

        

 

Trots så många bra skådespelare så blev filmen ganska tråkig och känns som en liten bagatell. För regin står Rebecca Miller. Filmen är från 2010 och är ett romantiskt drama. I rollerna ser vi: Robin Wright Penn, Alan Arkin, Julianna Moore, Keanu Reeves mfl. Det är många tillbakablkickar på pippas uppväxttid och det är väl det enda som känns lite kittlande men sen mynnar den bara ut i en gäspning. keanu Reeves är stel i sin rolltolkning som vanligt och han passade bäst i sin storfilm "Matrix" där kom han till sin rätt. Filmen kallas tydligen för "tantfilm" men inte ens en tant som mig gillar filmen och säkert inga farbröder heller...    

 

                     

  

Pippa Lee är i 50-års åldern och har allt hon kan önska sig. Hon är hustru till en 30 år äldre publicist, stolt mor till två framgångsrika barn och älskad av vänner och grannar. Men plötsligt börjar hennes perfekta värld rivas upp.

Någon rör sig i Pippas och Herbs hus om natten, köket ser allmänt rörigt ut och det ligger matrester överallt. För att lösa gåtan med den nattliga gästen sätter de upp en övervakningskamera i köket.

 

            

 

Det avslöjas att det är Pippa själv som stökar till det, hon går nämligen i sömnen. Denna händelse får henne att fundera över sitt liv och hur hon blev den personen hon är idag. Pippa hamnar ofta i underliga situationer som hon inte styr över och hennes liv kantas av förstörda relationer och uppbrott. Mitt bland gräsklippare och kaffefrukostar iförorten börjar Pippa fundera på hur hon egentligen hamnade där. Uppväxten med en tablettmissbrukande mamma, hennes flykt från hemmet och hur hon söker sig till olika sorters människor. Svaret får vi i en berättelse om vild ungdom, kärleksaffärer, svek och den förrädiska trygghetskänslan i ett vanligt äktenskap


 

Jag kan sträcka mig så långt att jag ger filmen 2 filmprojektorer av 5 möjliga.

 

       

Av Malin wiper - 8 september 2010 08:45

            


Här händer det inte nåt så jag har inte mycket att skriva om. Förkylningen vill inte bryta ut helt och nu är jag feberfri. Skall ta mig upp ur sängen i dag och göra mig i ordning för en minipromenad för att känna hur det känns. Det har ju varit ett fantastiskt väder dom senaste dagarna. Nu börjar det ändå komma lite höstfärger ute och det är så vackert. Min man skall till sitt projekt som fått utökad tid till 3 dagar/vecka och sen har han hemarbete eftersom han är kassör i projektet. Jag hoppas att inte mannen blir sjuk också för det händer lite saker framöver.

 

             

 

Klicka här för att komma in på Willie Nelsons snygga hemsida.

 

               

 

Jag hörde denna låt på WWR internetradion i går och det var ett tag sen jag hade nåt med Willie Nelson inne på bloggen

 

Willie Nelson, född 30 april 1933 i Abbott, Texas, USA, är en amerikansk countrysångare, gitarrist, låtskrivare och skådespelare

 

  

   En caféälskare önskar er alla en fin onsdag (lilla lördag)...    

   

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards