Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 september 2010

Av Malin wiper - 1 september 2010 09:25

      

 

Klicka här för att komma in på Astrud Gilbertos hemsida. Jag blev lite nostalgisk när jag hörde denan gamla goding.

 

                 

 

Astrud Gilberto, född 30 mars 1940, brasiliansk jazz-sångerska i Salvador, Bahia. Blev känd när hon tillsammans med Stan Getz gjorde "The Girl From Ipanema". Har varit gift med musikern João Gilberto     

 


Av Malin wiper - 1 september 2010 07:59

         


Nu rusar tiden iväg och vi skriver redan första  september. Det har varit väldigt disigt och dimmigt på morgonen men nu tittar lilla solen fram igen, som det skrevs i en gammal visa. Jag kan gå in här lite ibland men sen måste min man fortsätta med datan. Tyvärr gick inte alla dokument att rädda men nu är dom dokument och bilder som gick att rädda överförda till vår externa hårddisk. Sen måste jag rensa upp i all röra och sätta in det jag skall ha kvar i mappar. Min man hinner inte hålla på så mycket just nu för han har ett möte 09.00 hos det sociala företaget och det kommer att bli en massa utbildningar framöver. I morgon hade vi tänkt åka till mamma men han fick reda på i går att det kommer en person från Gislaved som skall utbilda dom i ekonomi. Vi får åka på lördag istället för det är den enda helt fria dagen.

 

  

 

Det kommer att bli lite futtigt nu när jag inte har så mycket bilder och måste fylla upp med ett nytt lager sen när allt är klart. I dag skall han sätta in en ny hårddisk i min databurk. Blir det inte bra då så måste jag köpa en ny data. Det blir dyrt att köpa ny data efter tre år och garantin har gått ut än om vi tog förlängd.

 

        

 

Här ser ni hur disigt det var på morgonen. Nu är det nog snart dags att ta in alla trädgårdsmöbler för vi lär inte kunna sitta ute nåt mer i år. Det känns lite sorgligt att sommaren nu är slut än om jag älskar hösten. Dom sista två somrarna har varit dom bästa på många år för mig och jag börjar mer och mer komma tillbaka till livet än om nacken är ett stort problem så ser jag ändå ljusare på tillvaron.

 

  

 

Nu har jag fått ihop två av dessa tidningar som kommit ut i minst 5 nummer. Dom spänner från början av 1900-talet till 70-talet. Jag skall gå in och beställa dom andra numren för det är intressant att läsa om hur det var förr även före min tid. Personerna på tidningen till höger är Skådespelarparet Ingvar Kjellsson och Meta Velander. Dom lever fortfarande och jag har lyssnat på dom mycket i min ungdom då jag lyssnade på radioteater och även såg allt i teaterväg på tv. På den tiden så hade dom riktiga teaterstycken på tv inte bara revyer och buskis som nu.

 

Anders Ingvar Kjell Kjellson, född 20 maj 1923 i Kärna, Östergötland, svensk skådespelare. Son till flygingenjören Henry Kjellson. Gift sedan 1949 med skådespelerskan Meta Velander.

 

  

 

Meta Velander, officiellt Eva Margareta Kjellson, född Velander 13 augusti 1924 i Djursholmär en svensk skådespelerska. Hon är gift sedan 1949 med skådespelaren Ingvar Kjellson. Paret är bosatt i Djursholm norr om Stockholm.

 

                 

 

När vi bodde i Katrineholm så var vi ofta i Stockholm och såg teater och annat. Vi såg bl.a Sound of music med Carola och där var Meta Velander med också. Hon är så självklar på scenen.  

 

Tyvärr så kommer jag att få lite tid för att gå in på era bloggar i dag. Får Mr T igång min data med nya hårddisken så är allt frid och fröjd men det blir nog inte förrens i morgon.

 

   Nu önskar jag er en bra dag utan datakomplikationer och andra bekymmer. Sköt om er alla mina härliga bloggvänner och andra läsare...  

 

           

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards