Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

Datakrångel och en födelsedag!

Av Malin wiper - 31 augusti 2010 08:27

  


Tyvärr har allt kört ihop sig i dag. Min data började krångla i går. Den går igång men har ett konstant blåsande läta och skärmen slocknar så nu på morgonen så har jag fått låna min mans databurk och han satt även in min hårddisk där. Tyvärr så har alla bilder gått förlorade men han kan kanske rädda några för han har ett återställningsprogram. Nu blev det stressat för om 30 minuter skall han vara hos ordf. för museieföreningen och dom skall arbeta med en sak. Nu sitter jag här och har inte ett enda kort eller animering kvar så jag får börja från noll. Dessutom fyller min man år i dag men jag har i alla fall hunnit fira honom. Det är inte jämna år utan det blir nästa år. Han hann inte koppla in mitt msn och WWR så om du ia ser detta så kommer jag in  senare i dag.      

 

       

 

            Grattis Älskling...           

 

Så här såg det ut när vi fikade och han ser inte riktigt vaken ut...  Han har bara fått lite småsaker av mig för jag kom på detta i sista minuten i går. Kort, dubbeltriss, tidning "Classiic motor", en ljushållare från vår terapiaffär knuten som han sen skall ha på sin byrå. Köpte även en ny firarflagga i trä.

 

   

   

Nu håller min man på att göra sig i ordning och 13.00 skall han även till tandläkaren så det blir väldigt stressigt i dag. Jag skulle gå med promenadgruppen i dag men får börja i morgon istället för jag skall även hinna göra lunch tills Mr T kommer hem igen. Jag kommer in på era bloggar senare i dag. Han har inte fått koppla av nästan nåt på morgonen utan fixat till det så jag kan använda datan...  Jag kan tyvärr inte sitta i hans rum för jag har ett specialbord som jag ställt in så det passar min nacke.

 

          

Vi satt upp vinstället i går som vi köpte hos Mimmis Magasin på Vaggerydsdagen. Jag ville ha det i vardagsrummet men det fanns ingen plats där det passade. Det blev perfekt i köket mellan kylskåpet och ytterväggen. Vi har ett litet utrymme där som blev kvar när vi byggde om köket. På vänster sida sitter det ena fönstret. Vinstället syns väl och blir en fin inredningsdetalj också. Vi hade bara en flaska vin hemma så vi får åka in och handla lite så stället blir fullt...   

    

 

Jag önskar er alla en jättefin dag. Här skiner solen just nu...  

 

         

 
 
Pisan

Pisan

31 augusti 2010 09:57

GRATTIS MR T! Hoppas födelsedagen blir fin! KRAMAR till er båda från oss! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

31 augusti 2010 10:39

Tack snälla du. Jag skall hälsa till honom från er

Ha en fin dag allihopa
kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

1 september 2010 00:41

Åh vad jag skäms! Läste imorse att Mr T fyller år och tänkte att jag måste få tid att gå in och kommentera sen, inte har det blivit av. Förlåt Mr T och STORT grattis i efterskott istället. Hopas att ni båda har haft en fin dag trots mycket och strul med dator. Hoppas ni kan lösa det.
Stor kram till er!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

1 september 2010 07:54

Ingen fara på taket. Jag missar själv så mycket och hinner inte gå in jämt på alla bloggar. Just nu kan jag bara skriva ett inlägg senk måste datan fixas med igen. Mr T hälsar och tackar för ditt grattis ;)

Ja du jag hoppas verkligen vi kan lösa detta annars måste jag köpa en ny data.

Stor kram till dig också

 
Lisa

Lisa

1 september 2010 22:48

Ett hjärtligt Grattis Mr T i efterskott!
hoppas dagen blev fin!
sitter o läser ikapp lite..såå Jobbigt att datan krashat,,det VÄRSTA som kan hända!
Hoppas verkligen det gick att rädda en del!
Kram på er båda!

http://dagslandan.bloggagratis.se

Malin wiper

2 september 2010 07:33

Han hälsar tillbaka och tackar dig så mycket för grattiset ;) Tyvärr blev dan fulla av malörer men nu skrattar vi åt eländet. Alla bilder gick att rädda så jag är superglad

Kram själv vännen
Ha en fin dag

 
Monica

Monica

2 september 2010 12:15

Har inte hunnit läsa din blogg på ett par dagar!
Du kan väl framföra mina varmaste gratulationer till Mr T lite i efterskott!
Fin ljuslykta han fick av dig, och lotter och lyxiga tidningar är aldrig fel.
Vad snäll och gullig han är som hjälper dig med datorn:) Bra att bilderna gick att rädda! Duktig han är:)
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 september 2010 13:21

Jag har framfört gratulationerna och han hälsar och tackar så mycket ;) Ja jag hade nog inte klarat mig utan honom när det blir fel på datan. Ja jag är så glad att bilderna gick att rädda. Han gillade också ljusgrejen.

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards