Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Malin wiper - 14 augusti 2010 16:04

      

 

Jag såg på Demokratigalan i går som sändes från Göteborg. Det var bara gammal skåpmat med politiker som inte är verksamma längre förutom Gudrun Schyman. Det gav absolut ingenting. Den enda behållningen var den politiska dansgruppen "Twisted feet" som är helt suveräna. Dom har full kontroll på kroppen och verkar kunna behandla den hur som helst och är hur tajta som helst. Jag bara njöt av deras dansnummer. Dom var med i "Talang 2010". Tyvärr så är detta samma klipp som därifrån så jag hoppas det kommer mer kvalitetsklipp på deras dans framöver. Att dansen har ett bra budskap gör inte saken sämre.

 

              

  

licka här för att komma in på Twisted feets hemsida.

 

Av Malin wiper - 14 augusti 2010 15:10


   


Jag köpte en tekopp för 10:- på tändsticksområdets second hand som också är Röda korsets. Nu har jag så mycket koppar att sätta blommor i och även små koppar till nåldynor som jag skall göra så fort jag orkar. Denna var lite extra fin och är som krackelerad på ytan. 

 

   


Mitt emot second hand har dom en bikupa för livsmedel. Det är bara ekologiskt dom säljer där. Här ser ni gatan ner mot tändsticksområdet som är rätt stort.

 

  

 

Dom har ett radiomuseum en bit ner på vägen som vi besökt flera gånger och det är verkligen sevärt. Denna "Aga" apparat fanns på second hand i Huskvarna.

 

Klicka här för att komma in på Radiomuseets hemsida.          

 

 

     

Jag köpte mig en stegräknare också för endast 20:- samma räknare kostade 50:- på en annan second hand.

 

    

 

Sen såg jag en massa såna här som låg på disken på Röda korsets second hand i Huskvarna. Fattade inte vad det var för nåt. Det är en man som tillverkar dessa hemma och skänker till Röda korset.

 

  

 

Här ser ni funktionen...  Min man säger att han sett nåt liknande men denna var bättre. Jag måste testa den när jag går och handlar nästa gång...  

 

 

  

 

När vi var ute och åkte så sa jag till min man att han måste stanna för jag såg en ruin framför mig på höger sida om vägen...  Inte hann jag se att det var moderna fönster på denna konstiga stenbyggnad...  Det ser ju bara ut som en grund men är tydligen ett hus med platt tak. Det ser verkligen märkligt ut.

 

  

 

En jättefin kohage utefter vägen.       

 

   

Av Malin wiper - 14 augusti 2010 12:00


    


    

Syrran skickade två bilder på deras ena katt Nisse...  Han är för rolig som gått och lagt sig för att sova i deras pallkragar där dom odlat grönsaker och annat i sommar. Det är så varmt och gott att ligga där och han låg och myste och sov där i flera timmar...           

 

     

Här en liten närmare titt på härliga Nisse...     


 

Här är syrrans egna ord till bilderna på Nisse:

 

Tjena Syrran!
 
Nu har vi gjort i ordning en av pallkragarna inför hösten. Potatisen
är upptagen och vi har höjt den en "våning". Vad händer då? Jo, Nisse
tyckte vi var otroligt snälla som gjort en ny säng till honom utomhus.
Eftersom vi även har kompost i den så kommer det värme från jorden och
det gillar han. Att vi lagt på en markduk för att slippa ogräsväxt gör
inte saken sämre för då behöver han ju inte bli smutsig.
 

 

Ja, ja, de djuren....



Tidlös musik från filmen "Rasmus på luffen".

 

Av Malin wiper - 14 augusti 2010 10:23

          

 

Klicka här för att komma in på en Sam Cooksida. Han blev bara 33 år gammal.

 

     

 

Sam Cooke, eg. Sam Cook, född 22 januari 1931 i Clarksdale, Mississippi, död 11 december 1964 i Los Angeles, Kalifornien, var en amerikansk sångare och soullegendar. Sam Cooke är en av de viktigaste sångarna inom soulmusiken. Förutom att ha spelat in klassiska soulhits som "You Send Me", "Chain Gang", "Wonderful World" och "Bring It on Home to Me" startade han även ett eget skivbolag, SAR Records


Av Malin wiper - 14 augusti 2010 09:08

          


Det är kanske inte morgon längre men för mig som gått upp sent i dag så känns det som morgon. Jag lånade denna bild av Vicke han som är en hejare på animeringar. I dag skall Mr T fortsätta med källaren och jag skall fixa lite annat i huset. Nästa vecka kommer dom och fixar bort oljetanken och pannan. Dom kommer att vara här i källaren några timmar. Dom klipper antagligen upp tanken med nåt slags verktyg. Han ringer oss i helgen och meddelar när han kan komma till veckan. Jag misstänker att min man inte hinner städa hela källaren men viktigast är pannrummet och rummet man kommer ner i från trappen. Vi har ju i alla fall två dagar på oss och han skall ägna sig åt detta hela dan i omgångar. Jag kan inte göra nåt sånt nu när jag behandlas för nacken. 

 

   


När vi var ute och åkte i går på mindre vägar innan vi åkte hem så stötte vi på denna skylt. Det är ett café som heter "Kaffe & kackel Café och butik". Naturligtvis så svängde vi in där för att kolla. Detta ligger vid norra sidan av Landsjön på Vistakullevägen.

 

                     

 

Vista kulle (även Vistakulle) i Huskvarna är en bergstopp belägen mellan Vättern och motorväg E4, cirka 5 kilometer norr om Huskvarna. Från Rastplats Vista kulle vid motorvägen kan man nå bergets topp, liksom via Gripenbergsbanans gamla banvall, en enfilig bilväg mellan Gisebo och Kaxholmen vid gamla Grännavägen (Riksettan).

 


        

 

Klicka här för att komma in på Café kackels hemsida 


             

Tyvärr var det inte öppet i dag. Dom har ponnyridning och andra aktiviteter också. 


   


På parkeringen stod denna gamla Ford. Det stod inget mer på bilen så jag vet inte hur gammal den är.

 

  

Så här ser den ut baktill. Klicka här för att komma in på en sida med gamla ford modeller    

 

  

Ner mot vattnet hade dom ställt ut möbler för kaffegäster som önskade sitta där. Det finns en liten sandstrand också. Det var verkligen idylliskt och fint.

 

  

Vi åkte även förbi Vistakulles stationshus. Framför huset har det gått en smalspårig järnväg.

 

         

Sen fortsätter man på en smal väg genom bergigt landskap.

 

   

Sen fick jag ett foto av en traktor med gödselspridare. 

 

   


På väg hem sen på motorvägen hade vi denna fina bil framför oss som vi tror är Engelsk eftersom ratten sitter på höger sida.


   Nu önskar jag er en fin lördag...  solen skiner lite här just nu....    



Så här borde alla höns ha det och inte måsta sitta i trånga burar. Detta är från en kravmärkt gård.

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards