Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2010

Ormglas, gräsklippning, 70-talet och mer................

Av Malin wiper - 12 augusti 2010 16:49


   


Det har varit toppenväder i dag så min man passade på att klippa gräset på ena sidan huset. Det blev inte så mycket gjort i källaren men man måste passa på när det inte regnar.

 

           


Dahlian jag köpte på handelsträdgården har massor av fina knoppar och nu har det slagit ut tre blommor i krukan. Denna knopp är nog utslagen helt i morgon.


          


Mr T kom hem med detta omslagspapper när han varit ner på byn och handlat. Jag blev 70-talsnostalgisk...  det var riktigt läckert.

 

          


Dessa skålar från Arabia Finland Arctica köpte jag på second hand för ett tag sen. Dom är fortfarande aktuella och fanns på Servera när vi var dit och kollade. Jag fick tag på två av den stora skålen och 6 st av den lilla. Dom är helt oförstörda, som nya. Dom stora köpte jag för 20:-/st och dom små 10:-/st. Hör och häpna när jag såg prislappen på den stora skålen på Servera. Den kostar 375:-/st....  ibland har man tur. Dessa är ju så tidlösa. Den stora kan man ha både potatis, sallad i mm. Den lilla går att ha till både efterrätter och annat.                     


Klicka här för att komma in på en sida där dom säljer dessa karotter och annat i Arabia Arctica. Där finns karotten längst upp för 375:- 


   

Vi har tyvärr inte hunnit sitta nere vid ån så det ser så ihoppackat ut som om säsongen var slut...  Gräset har blivit lite för högt så Mr T måste nog klippa det i morgon och är det samma väder då måste vi ta en fika därnere på "å caféet"...  Ni är så välkommna på en tår för vi har kaffebröd i frysen så det räcker...  det är allmän plats.

 

 

           

        

Dessa läckra ormglas fanns också att skåda på "Servera". Dom skulle jag inte ha nåt emot att äga. Tyvärr är dom jättedyra med sina 1300:-/st.        


      

Såg desa glasprydnader som var nedsatta från 179:- till 99:-. Finns även i ofärgat glas.       

 

 

   

Kolla in dessa mumsiga vienerbrödsaktiga saker med nån slags gräddgelé och både blåbär och hallon på toppen...  Just nu har jag lite spader och får ta till alla mina krafter för att inte bli för frestad. Snart blir det middag...  en bar tack!...  

 


 

Man blir verkligen lite splittrad och snurrig som ni kan se på denna montagebild av mig...  

 

          

Hur i hela friden kan kaffekoppar kosta 695:-/st för fat och kopp...  det blir 2.250:- för 6 st. Visserligen har jag två sorters kaffekoppar som inte är billiga med hög kvalitet, dom har hållit jättebra i rätt många år och är rätt tidlösa men detta tog rekordet. Finns hos Servera dom också. 

          

 
 
Lena

Lena

12 augusti 2010 19:25

Åh så mysigt det ser ut nere vid ån, skulle gärna komma på en kopp:)

Kram

Lena

http://wilenas.blogg.se

 
wiper

wiper

12 augusti 2010 19:27

Lena: Du är välkommen. Det ser lite bättre ut på bild för det har blivit så mycket näckrosor i vattnet och mycket skämmer allt.

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

13 augusti 2010 00:33

Vad duktig din man är som springer med klipparen, det är ju faktiskt en form av motion. Det ser så himla fint ut nere vid ert egna cafe. Du har hittat mycket fina men dyra saker, tur att du lyckades köpa billiga fynd nu när du vet vad de skulle kostat :) Man ska ha tur ibland också.
Hoppas ni får en fin fredag. Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

 
Berith

Berith

13 augusti 2010 07:35

Godmorgon vännen =))
Vad mysig ni har nere vid ån , en perfekt plats att sitta och meditera och filosofera ;))
Ja jisses så snurrig man kan bli då suget sätter in , då gäller det att distrahera sig =))
Önskar dig en bra dag och en trevlig helg vännen, jag återkommer på måndag igen , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

13 augusti 2010 10:01

Sanna: Ja du att klippa gräset är ingen barnlek och vi har tre sidor att klippa men jag kan inte just nu för nacken. Ibland skall man ha tur och man lär sig efterom och jag har sprungit på second hand i många år.

Ha en jättefin fredag själv
kramar

Berith: Ja det är toppen därnere och man njuter verkligen. Ja du i går var det inte lätt med suget men jag lyckades och är så nöjd i dag

Ha en jättefin helg kära du
varm kram och sköt om dig

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards