Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2010

Skolan!

Av Malin wiper - 12 augusti 2010 07:55

                       


God morgon alla boggare och andra läsare. Hoppas natten varit sömnrik och mardrömsfri. Jag älskar hösten men skulle vilja kunna sitta nere vid ån några veckor till, som det är nu så regnar allt bort och man kan inte ens klippa den nu vildvuxna gräsmattan. I dag kan inte min man börja med källaren igen förrens han gått färdigt på sitt projekt som börjar 10.00 Jag skall se om jag kan gå ner och smårensa lite innan.

 

                             

 

Kom att tänka på detta med Skolministerns förslag att föräldrarna skall sitta med i skolan när deras barn är stökiga...  allt är så idiotiskt nu så man undrar om en del saker är ett skämt. Det enda rätta är att ha mindre klasser och fler lärare så alla barn blir sedda och sen skall man ta tag i problemen direkt. Fånga upp barn som har problem, även såna som mobbar och hjälpa dom som blir mobbade. Det måste finnas dom som törs ta tag i problemen. Själv tyckte jag att skolan var pyton och blev aldrig sedd och fick den hjälp som passade mig. Sen undrar man hur länge och ofta skall dom sitta med i skolan? får dom betalt under tiden?.

 

                               

 

Vi skriver 2010 men inget händer fast alla vet vad som sker i skolan. Barn far illa och vi väljer att se på. Jag vet själv hur det känns att bli mobbad och det var lärare som visste om detta men dom valde att blunda. Nu förstår jag ju att det finns massor av bra lärare så man skall inte dra alla över en kam, det är regeringen som inte tar sitt ansvar och det är omöjligt för en lärare att hålla ordning på så stora klasser. Det skall kännas tryggt i skolan där man tillbringar så mycket tid, hur man har haft det i skolan kan spegla hela ens liv sen  även självkänslan som är svår att bygga upp igen. Om det är 5 stökiga i klassen av 30 elever skall då föräldrarna sitta bredvid alla barnen?. Sen funderar man ju automatiskt om detta också är en kvinnofälla. För inte kommer männen att gå ifrån sina arbeten. Det kan sägas mycket om detta men nu sätter jag punkt.........   

 
 
Ingen bild

Kerstin

12 augusti 2010 08:45

Kloka ord. Ha en bra dag!

Kram svägerskan

 
helga

helga

12 augusti 2010 09:09

Bra skrivet om skolan. Mer persnal och färre barn i klasserna är nog receptet.

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

12 augusti 2010 09:13

Önskar dig detsamma! Kram!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

12 augusti 2010 09:28

Kerstin: Ja och det finns mycket mer att tillägga. Ha en bra dag sjäv
kramar

helga: Ja du jag är nog inte ensam att tycka så. Dom pratar om barnens bästa pyttsan! :(

Ha en fin dag
kram

Pisan: Tack! kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

12 augusti 2010 09:33

Go´förmiddag vännen =))
Svar :
Kanske du skulle prova pandaqigong , då sitter man på en stol och gör lätta rörelser och lär sig andas och det är även lite meditation och avslappning också...en form som passar alla oavsett ålder och om man har krämpor av olika slag =))
Du kan kolla upp om det finns någon som håller på med detta där du bor ..jag tror att det skulle passa dig att börja med pandaqigong =))


Kommentar till ditt inlägg :
Ja mycket ska man höra och det låter som ett stort skämt !!
Önskar dig en fortsatt trevlig dag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

12 augusti 2010 10:31

Ja men herregud.. Dom kan väl inte mena allvar att en förälder ska sitta bredvid ett stökigt barn? Som du skriver.. får dom betalt då eller?? Dum idé. Det måste finnas andra sätt att få stökiga barn lugna..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

12 augusti 2010 11:41

Berith: Tack för tipset! det känner jag inte till och skall genast ta reda på om det finns här. Annars får jag åka till Jönköping. Det låter verkligen som det skulle passa mig. Ja du detta med skolan låter helt knäppt :(

Ha en fin dag
kramar

Sussi: Jo det är allvar :( Det kommer den ena dumma idén efter den andra och man undrar om dom lever i verkligheten.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Petra

Petra

12 augusti 2010 12:42

Klokt skrivet!! Hoppas du får en fin dag..Kram

http://petrano1.bloggspace.se

 
wiper

wiper

12 augusti 2010 19:29

Petra: Kul att du tycker det. Hoppas du haft en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards