Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

Swe-Danes!

Av Malin wiper - 29 juli 2010 06:40

        


Jag är uppe lite tidigt i dag för vi skall åka till min mamma som fyller 87 år i dag. Mannen sover fortfarande för klockan har inte ringt än men jag kunde inte sova längre. Det fina vädret verkar vara borta nu och det har regnat i natt. Skönt med sånt väder när man skall köra bil. Syrran har beställt en smörgåstårta med räkor för ingen av oss äter kaffebröd just nu så det kommer att bli gott. Mamma gillar också smörgåstårtor så det blir bra. Vi har köpt lite kläder, chokladask och blommor till henne. Ingen idé att köpa saker för det har hon så att det räcker och blir över.

 

   

 

Grattis mamma på födelsedagen.     Jag vet att du är senil och inte kan gå in på min blogg och kolla men det känns bra ändå att få gratta dig så här också. Du vet inte ens att du fyller år i dag och inte heller hur gammal du är men du är fortfarande den snälla och spirituella personen du alltid varit. Du satt vid datorer på ditt arbete långt innan vi andra hade en data och då var det dessa med den gröna skarpa texten. Så hade du varit som förut så hade du tittat in på min blogg och kanske haft en liten data också, man vet aldrig. I dag skalll vi samlas runt dig och ha en fin stund på din födelsedag. Brorsan med fru bor så långt borta så dom kan inte komma men din son har nyss varit och hälsat på dig. 

 

              

 

 

 


Här lite musik som jag vet mamma tycker om. Alice Babs är bara ett år yngre än mamma. Tillsammans med Svend Asmussen och Ulrik Neumann bildade Alice Babs gruppen Swe-Danes. Dom var ofta på tv när jag växte upp. Det är bara Alice Babs som lever fortfarande.

 

 
 
Berith

Berith

29 juli 2010 07:48

Godmorgon kära vän =))
Grattis till din mamma !!

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

29 juli 2010 07:52

Berith: God morgon till dig också ;)

Tack snälla du för mammagrattiset :)

Ha en jättefin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

29 juli 2010 10:10

Å vilket härligt inlägg det här var. Det riktigt lyser igenom hur mycket du älskar din mamma. Hoppas ni får en supertrevlig dag tillsammans och grattis till mamma din :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Helene

Helene

29 juli 2010 16:01

God kväll blir det väl nu för din del, är själv på gång att åka till jobbet. Hoppas att ni hade en underbar dag med din mamma på hennes födelsedag.
♥ Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

 
Vicke

Vicke

29 juli 2010 19:28

då hoppas jag att du har fått en fin dag med mamma din

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
anna

anna

29 juli 2010 20:29

så fint du skriver om din mamma!
Hoppas att hon får en fin födelsedag.

http://www.glamour-och-flaskpannkaka.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

29 juli 2010 22:51

Så fint du skriver om din mamma. En lite tår föll på min kind när jag läste det.
Hoppas ni fick det riktigt fint hos din mamma, att födelsedagen blev bra.

Smörgåstårta är mer mums än kakor i alla fall enligt mig ;)

Ha det så bra
Kram

http://nena.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

29 juli 2010 23:09

Så fint, Wiper, du skriver till/om din mamma!!!
Förstår att det kan kännas konstigt att hon är så senil...men va fint att ni får fira henne ändå
Kramen min vän!!!

http://margitholm.blogg.se

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

29 juli 2010 23:32

Grattis till din mamma. 87 år är bra jobbat. Min farmor är ett år yngre men har blivit rejält dålig bara det sista året.
Förstår att det kan vara jobbigt när din mamma är senil. Man vill ju att de ska kunna minnas saker och att man kan komma ihåg saker ihop. Jag hoppas iaf att hon har haft en fin dag idag tillsammans med er. Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

 
wiper

wiper

30 juli 2010 09:11

Sussi: Vad roligt att du tycker det och att det verkligen lyser igenom för så är det.

Ha en fin dag
kramar

Helene: Vi har haft det toppen. Tack snälla du. Ja tänk att när vi går upp så går du och lägger dig ;)

Ha en fin dag
kramar

Vicke: Tack snälla du det hade vi verkligen

Ha en fin dag
kramar

anna: Vi har haft det jättebra och mamma är så rolig.

Ha en fin dag
kramar

Margit: Ja du det är inte så lätt men man måste ju vänja sig för det går ju inte att göra nåt åt det. Vi hade det toppen

Ha en fin dag
kramar

Sanna: Tack snälla du!. Ja du vi blir gamla i vår släkt och jag hoppas också få bli det men klar i huvudet. Vi har haft det toppen och hon blev så glad

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards