Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 juli 2010

Café Non-stop, Habo!

Av Malin wiper - 24 juli 2010 16:49

  


Jag är så ohyggligt rastlös så vi åkte ut i dag också och lämnade kaoset hemma. Det var länge sen vi var till Habo som har rätt många loppisar som alltid är stängda när vi är där men nu var vi ute i tid men först åkte vi till Café Non-stop för att ta en smörgås och kaffe.       

 

  

 

  

 

Ibland är det skönt att sitta på ett café som inte följer alla trender men är snyggt, mysigt och trivsamt ändå. Det är så härligt att sitta där för det är så ljust och fint med inrekningen i vitt, brunt och lite rött.   

  

 

Den här soffan också i vitt skinn står i som ett hörn och fortsätter på andra sidan. Det är en möbelsnickare som tillverkat den.

 

   Här sitter jag och njuter av mitt kaffe. I dag var det riktigt kallt och rått ute med både duggregn och mörka moln. 

  

     

 

  

 

Detta tog min man och det blev som en brunch för hon hade lagt på så mycket grönsaker till smörgåsen.

 

  

 

Jag tog en grillad smörgås med ost och skinka och dom brukar vara lite torra och bastanta men denna var så saftig och god med en skinka som smakade fantastiskt bra. Nu blev vi så mätta att vi väntade med nästa mål tills senare då vi gick på en rätt ny restaurang som jag skriver om i morgon.

   

 

 
 
Karin

Karin

24 juli 2010 21:26

Hejsan!
Vilket jättefint kort på dig,du ser så jättesnäll o go ut.
Cafèet ser väldigt frächt ut,mycket snyggt med det vita skinnet på stolarna o soffan.Min högsta önskan är att kunna ha ett cafè med eget gjorda läckerheter.
Salladstallriken med alla räkorna på uj va sugen jag blev,fullkomligt älskar räkor.
Hur har ni det med vädret där du bor?här där vi bor i Uppland så har vi sån hemsk torka.
Gräsmattorna gula o hårda med sprickor i jorden och äppelträden t.om håller på att torka bort.
Men nu på kvällen så började det att regna,men de har lovat regn så jag hoppas att det blir mycket.
Grattis till din mor,min mamma fyllde den 20 juli 70 år så vi var dit o firade hela dagen lång o åt mycket gott som min dotter lagat o bakat.
Ha det så gott en härlig fortsättning på sommaren.
Kram/Karin.

http://kajsa-varg/bloggplattsen

 
wiper

wiper

24 juli 2010 21:59

Karin: Vad snällt sagt av dig ;) tack!. Att ha ett café är min dröm också men nu är det för sent men du har ju tiden för dig. Jag älskar också räkor och allra helst om dom är handskalade och extra goda. Vi har haft det väldigt varmt och torrt men nu har vädret vänt och vi har kallare och regn. Vår gräsmatta är också alldeles gul och våra äppelträd bär nog ingen frukt i år. Då säger jag grattis till din mamma också ;) Vilken tur din mamma har som blev så fint uppvaktad med bakat av din dotter hon verkar vara duktig.

Ha det så gott själv och ha en fin helg och sommar
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Cattis

Cattis

25 juli 2010 10:09

Hejsan! Vilken underbar bild. Precis en sådan udda bild som man längtar efter att fånga.
Vilken? Jo, den med blomman och de 2 bladen som hänger ner. Helt fantastiskt. En sådan bild tror jag du skulle kunna tävla med. Det brukar ju dyka upp lite bildtävlingar framåt hösten. "min bästa sommarbild" Du har många jättefina bilder men den här är verkligen på topp.
Kram

http://www.bergbrink.blogg.se

 
wiper

wiper

25 juli 2010 10:58

Cattis: Kul att du gillade bilden. Blev själv förvånad att det blev så bra och bladen låg så på blomman när jag fotade. Jag har varit med i en tävling en gång och min bild var jättebra men det gäller att ha många som kan rösta på en för dom flesta röstar på den dom känner inte bilden. Du knäpper själv bra bilder tycker jag. Får se om jag skickar in den, blev lite sugen när du sa så ;)

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards