Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 juli 2010

Snabba Cash!

Av Malin wiper - 21 juli 2010 08:00

     


Vi hyrde några filmer i går och äntligen har "Snabba Cash" kommit in på videobutiken. Filmen är baserad på en roman av Jens Lapidus och är en realistisk thriller. För regin står Daniel Espinosa. I rollerna ser vi Joel Kinnaman, Lisa Henni Matias Padin, Mahmut Suvakci mfl.

 

     

 

 

HANDLINGEN

    

Johan ”JW” Westlund lever dubbelliv som stekare på de hetaste inneställena på Stureplan. När han förälskar sig i överklasstjejen Sophie lockas han in en värld av organiserad brottslighet. Jorge gör en osannolik rymning från fängelset och är på flykt från både polisen och den jugoslaviska maffian. Hans plan; göra en sista koksleverans och sedan lämna landet för gott. Mrado - brutal indrivare inom den jugoslaviska maffian är i konflikt med bossen Radovan. Han får i uppdrag att hitta Jorge, men tvingas samtidigt ta hand ta hand om sin 5-åringa dotter.

 

  

 

RECENSION


Filmen var spännande och realistisk och skådespelarna var jättebra allihopa. Jag hade hört så mycket bra om Joel Kinnaman men i den här filmen så tycker jag stjärnan är Matias Padin som var med i en tvålopera för några år sedan som hette Nya tider och inte var nån höjdare och inte han heller så jag måste säga att han utvecklats och fick nog sitt genombrott i den här filmen. Filmen är en riktig nagelbitare och man satt i spänning hela tiden och väntade på den stora katastrofen. Både foto, miljöer och färger passade som handsken och gjorde den än mer realistisk. Man får verkligen en inblick i olika världar och närgångna obehagliga scener som är vardag för många.

 

         

 

Mattias Padin är han i mitten på bilden och han gör som sagt en kanoninsats. Det kändes verkligen som skådespelarna levde sig in fullständigt i sina roller. Sen har regissören Daniel Espinosa gjort ett toppenjobb. Jag såg honom intervjuas i sommarprogrammet där Ann Lundberg är programledare. Han var en kul och lite klurig kille.

 

Louis Matias Karl Padin Varela, född 23 juni 1980 i Stockholm, svensk-spansk skådespelare. Spelade 2000-2001 Miguel "Mischa" Zantos i TV4:s lågbudgetsåpa Nya Tider

 

                 

 

Jag är beredd att ge filmen 4 filmklappor av 5 möjliga.

 

           

 

 

 

Detta är en modern biograf i ett gammalt hus  med ett långt kulturarv. Biografen heter "Metropol" och ligger i Hörby Kommun. Metropol renoverades år 2000. Vill ni läsa mer om biografen så kan ni gå in här . Än om biografen är renoverad så ser den inte ut som filmstadens tråkiga svarta biosalonger som inte ger nån vidare känsla. Metropol är renoverad med omsorg och har kvar sin charm tycker jag.     

 

 
 
Annelie

Annelie

21 juli 2010 18:20


Jaså.. gillade du Snabba Cash såppas mycké så den fick 4 av 5 möjliga..??
Denna film var vi på bio ihop med ett annat par för att titta på.. alla vi 4 vart besvikna.
Vi tyckte den var för seg.

Ha det ljuvligt i sommarvärmen.. // Kram, Kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

 
helga

helga

21 juli 2010 23:44

Jaha, så den finns att hyra nu. Jag har inte sett filmen ännu!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

22 juli 2010 10:04

Annelie: Synd att du inte gillade filmen men smaken är olika. Jag tycker den var bra för att vara en Svensk film och skådespelarna var superba.

Ha det ljuvligt själv i värmen
kramar

helga: Jag tycker du skall se den men smaken är så olika.

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards