Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

Linnesjön!

Av Malin wiper - 16 juli 2010 15:56

  


Utflykten i dag blev ett ställe som heter Linnesjön som ligger en halvmil öster om Skillingaryd.

 

  

 

Vi åkte ner med bilen till stranden där det var lika folktomt som den vi var på i går men skillnaden är att det låg flera båtar där och var öppnare. Det låg hus utefter vattnet på båda sidor där dom hade egna byrggor och stränder.          

 

  

 

Lite större sandstrand än där vi var i går. Det var lite mer vindstilla i dag och svalare.             

 

   

Vi sat ut stolarna på slutet av gräsmattan som sen utmynnar i sandstranden, den ligger lite högre så vi fick en fin utsikt över vattnet. Nästa år skall vi köpa bekvämare stolar och jag tror det blir regissörsstolar som det finns många bra sorter att välja på och dom går ju också att fälla ihop.      

 

   

En gammal sliten plastbåt låt på gräset och såg ut som en prydnad i sin knallröda färg.  

 

  

 

En bit därifrån står denna gulnade midsommarstång.

 

  

 

Ytterligare ett paradis tvärs över sjön.

 

  

 

Vi köpte smörgåsar på Ritz i dag också men nu har vi köpt hem bröd som vi fryst ner så vi kan göra egna för det blir lite dyrt i längden och vi har både skinka och grönsaker hemma nu. Fast goda är dom så det förslår och är man gourmé så är man...  

 

  

 

Hann ta ett närgånget foto på en spindel som hade satt sig på min mans byxor...    

 

 

   

Sen åkte vi runt lite och dessa bikupor och man kan köpa honung där också.   

 

  

 

 
 
Sussi

Sussi

16 juli 2010 23:27

Fina bilder..
Men helt otroligt att det inte var några folk på stranden. Den såg ju urmysig ut. Fast skönt för er dock som fick hela stranden för er själva ;)

Sv. Javisst är det en lilja. Fjädrarna jag hade innan var inte misslyckade men med åren har den bleknat och man har ledsnat på den. Den är lite för enkel..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

17 juli 2010 07:46

Sussi: Jag tycker också att det var konstigt att ingen besöker dessa små fina stränder som ligger så idylliskt till. Vad bra då att man kan tatuera över med annat. Lilja är ju jättevackert

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Helene

Helene

17 juli 2010 08:34

Vad många fina smultronställen ni hittar på era utflykter......ni ser ut att ha det så härligt i sommar värmen ;0)

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

 
wiper

wiper

17 juli 2010 08:56

Helene: Ja du man kan hitta hur många som helst utefter småvägar. Vi har det härligt och nu är temperaturen lagom. Hoppas du har det bra också

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Helga

Helga

17 juli 2010 09:44

Det är kul att få följa med er på utflykter... Jag skriver ju också om resor i Sverige på en annan sajt. Där skulle dina inlägg passa...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

17 juli 2010 15:39

Dessa små trippar ni gör är ju jättespännande. Jag riktigt längtar mellan inläggen för att se vad ni hittar på :)
Ang hästar och kor ihop så brukar man undvika det då kor kan skada hästar svårt. Sen finns det självklart gånger då det funkar (som på din bild tex). Min häst gick med ungdjur en gång (hos min kusin) men där delade de hagen, min häst i ena hörnet och ungdjuren i andra :)
Trevlig helg!
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

 
wiper

wiper

17 juli 2010 15:43

Helga: Kul att du tycker det ;)Den sajten har jag för mig att jag varit in på. Får kolla på din blogg.

Ha en fortsatt bra dag

kram

Sanna: Kul att du tycker det. Ja det var det jag tänkte också hur kan dom ha hästar och kor ihop och du är ju bra på djur av alla sorter. Vi kanske missade att det var nåt stålhinder emellan för vi var ju inte helt nära.

Trevlig helg själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards