Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 juli 2010

Av Malin wiper - 15 juli 2010 15:15



                                   


Klicka här för att komma in på VV Browns hemsida

 



                                             

Av Malin wiper - 15 juli 2010 14:07

                     


Jag kände mig så rastlös att jag måste bara åka ut i naturen på en liten utflykt med te och smörgås och bara njuta vid nåt vattendrag. Vi åkte mot Hook där det finns en fin sjö "Hokasjön" och små stränder.

 

 

   


Vi körde in på en liten väg och till slut kom vi till en liten badplats som var helt övergiven, inte en människa så långt man kunde se.            


   


På andra sidan sjön kan man se Hooks golfbana där det spelas för fullt och man förstår att banan är populär som ligger utefter denna fina sjö.  

  

   


När vi kom närmare så förstod vi att badplatsen lagts ner och ingen sköter om den längre. Omklädningsrummen och huset var lite luggslitet. Synd för det är så idylliskt runtomkring. Man känner ändå tiden vingslag och fick en känsla hur det sett ut och tett sig när det fungerade som det skulle. Det var lite spöklikt och jag tyckte jag hörde ljud så jag hajjade till ibland men det var nog bara vinden som satt igång en massa ljud...     

 

   

 

Det gick en smal stig fram till utedasset som nu mist sina dörrar och locken stod på vid gavel så jag gick inte ända...   fram.      

 

 

 

   

 

Det är en liten plätt med sandstran och där står min man modell så jag kan fota.


  

 

Det finns även stora klippor på andra sidan sjön. Man får inte åka med motorbåt på sjön utan får använda elmotor.

           

  

 

Vi satt ut våra stolar på en lite mindre strand bredvid så vi kom så nära vattnet som möjligt. Det var så rogivande att höra vågorna för det blåste upp lite och det är inte lika varmt längre. Det var lite oroande mörka moln på himlen men vi hann fika och se oss omkring lite mer också.

 

  

 

Vi hade inget mjukt bröd hemma för vi äter mest hårdbröd numera så vi åkte ner och köpte varsin sån här god smörgås på Ritz konditori och dom var verkligen supergoda.

 

              


Jag blev så sugen att doppa fötterna och det gjorde jag...  det var helt underbart och så lagomt kallt i vattnet. Kände nästan för att slänga mig i men hade ingen baddräkt eller handduk med mig.

 

               


Här sitter Mr T och skall ta sin första tugga på den goda smörgåsen.

 

 

            


   


Här ser man den större badstranden från där vi satt och fikade. den går ut som en udde.


          

 

Vi fortsatte vår färd med bilen när det började regna och åkte in på en annan väg som jag skriver om senare...      

Av Malin wiper - 15 juli 2010 08:42

              

 

Jag såg Amanda Jenssen på tv i går och hon har verkligen en jättehärlig röst och en skön stil på sina kläder som är lite 30-40-tal, det känns som man blir förflyttad till en rökig nattklubb från den tiden när man ser henne. Hon är verkligen ingen dussinartist. Jag har fått en cd med hennes senaste låtar av syrran. Hon har verkligen kommit för att stanna.

 

        

 

Sandaletter från 40-talet som jag hittade på denna blogg 

 

Klicka här för att komma in på Amanda Jenssens hemsida

 

             

 

Hon hade en svart hatt med flor på sig i går. Klicka här för att komma in på sidan där jag hittade bilden för där finns fler roliga hattar.



   Nu önskar jag er alla en härlig dag därute i solen eller nånstans i skuggan med nåt läskande att dricka...  eller varför inte en glass...   Jag klarar inte att sitta här längre nu för min nacke så jag går in på era bloggar lite senare.

Av Malin wiper - 15 juli 2010 07:56

          


Hej kära vänner! hoppas natten varit bra och sömnrik trots värmen. I går kväll var det lika varmt som förut igen men det var en svalare dag och det tackar jag för...  Jag köpte en blomma igår som heter dahlia och trodde jag sett den i sussis blogg men det var en gardenia som hon visade upp...   Då får jag kolla på handelsträdgården igen om dom har gardenia för den var så vacker också. Mr T planterade dahlian i en silverfärgad hink i går och nu står den så fint under partytältet (se bild ovan).

 

               Självlysande blomkruka. Klicka här för att komma in på en sida där det finns självlysande krukor.

 

Klicka här för att komma in på en sida som heter Marie´s dahlior. Den handlar bara om dahlior och är jättefin.

 

              

 

En sån här kruka skulle jag inte ha nåt emot. Den är i form av en gammal kamera "Bälgkamera" dragspelsform. Klicka här för att gå in på en sida där det finns massor av bälgkameror att kolla på.

 

                    

 

Filmen är från 2006 och är ett drama/thriller/mysteri/kriminal. I rollerna bl.a Josh Hartnett, Hilary swank. Jag har sett den men kom bara ihåg nu att jag inte tyckte att den var så bra som jag trodde att den skulle vara. Miljöerna, kläderna och fotot var en njutning i alla fall och den kan få en svag trea av mig i betyg.

 

Klicka här för att läsa lite mer om filmen

 

       

 

          

 

Jag hittade denna bild på en dahlia som har lite svart i sig. Klicka här så kommer ni in på den sidan för där finns fler bilder.  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards