Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 juli 2010

Rosteriet och A.Karlssons delikatessbod AB

Av Malin wiper - 2 juli 2010 20:28

  


Vi besökte också ett fint ställe som heter Rosteriet och är en kaffebutik och Café. Dom delar med A.Karlssons Delikatessbod AB. Budiksägarna är jättetrevliga och serviceminded. När vi gick i gränden och såg borden som stod ute så kändes det så kontinentalt så vi blev sugna på en kopp kaffe av nåt slag.

 

  

 

Här ser ni den trevliga och hjälpsamma tjejen på kaffesidan. Det fanns hur mycket som helst att välja på och hon varierade från dag till dag med olika kaffebönor. Vi bestämde att ta en dubbel Macchiato som är en dubbel espresso med ångskummad mjölk.

 

        

 

Dom har tydligen ingen hemsida än men adressen är: Smedjegatan 14 i Jönköping. Öppettider vardagar 10.00-19.00 Lördagar 10.00-16.00

 

  

 

Det gick att sitta inne och fika också vid lite olika bord.

 

  

 

Här ser vi delikatessidan och dess kunniga ägare. Det finns hur mycket som helst av ostar, oljor, kex, tryfflar, tilltugg mm.

 

  

 

Eftersom vi äter så lite vid varje mål nu så unnade vi oss två tryfflar av bästa sort med mörk choklad i. Jag tog en med jordgubb och en med champagne. Min man en med nötter och en med tranbär.

 

  

 

Vi satt oss utanför vid små mysiga bord och det vimlade av folk på den kullerstensbelagda gatan. Vi kände det nästan som vi var på semester i utlandet...  

 

  

 

Jordgubbstryffeln var godast för den hade en otrolig njutbar eftersmak. Det är första gången jag smakad macciato men inte sista så god var den.

 

  

 

Detta är den nyaste Presskannan som kommer från Bodum. Den finns i läckra färger. Dom sålde massor av fina kannor av alla de slag.

 

  

 

Detta är dom nya kopparna från Bodum som man kan dricka både kaffe och te i. Dom hade extrapris på dom nu 129:- för 2 st. Vi köpte 4 st. Det fina i kråksången är att man inte bränner sig för det är ett silikonlager mitt på.

 

  

 

Dom fanns i olika former och färger såsom lila, giftgrönt, rött, svart, vitt.  

 

   

 

 
 
christina

christina

2 juli 2010 22:24

Här var det mkt gott! Blir riktigt sugen!! /kram Christina

http://christinaahl.blogg.se

 
Monica

Monica

4 juli 2010 22:08

Såg gott och mysigt ut det där!
Jordgubbspralin lät gott, har knappt smakat riktigt fin pralin, måste nog bli ändring på den saken;) Har sett att det finns på vårt anrika café i staden:)
Vad kul att Bodum börjat med så läckra färger i sitt sortiment, verkligen snyggt:))
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards