Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 juni 2010

Av Malin wiper - 30 juni 2010 19:25

         

  


Jag beställde ytterligare några änglahängen av Pisan och dom kom i dag.      

 

  

 

Hon får fria händer så hon gjorde ett lite längre som har en fiskliknande underdel och det var läckert och sen ett klassikt med vita pärlor som alltid är snygga. Tre av dom skall jag lägga i några klädnypeklänningar som jag lovat bort. Jag skall klippa till dom i morgon och göra ett moment i taget.    

 

  

 

Jag har redan lagt ut mönstret på tygets baksida. Mönstret är i hårt pappa så det har hållit länge. Tyget skall ligga dubbelt så det blir en påse.

 

  

 

Här är mönstret till förklädet på klänningen som sen skall rynkas. Jag skall använda mig av samma tyg som jag sydde mina sovrumskuddar i. Jag köpte rätt mycket hos Mimmis Magasin så det räcker nog till rätt många klänningar.

 

   

 

Jag använder mig av textilpennor när jag ritar runt mönstren. Ibland har jag en sån där vanlig vit tygpenna också. Jag önskar att jag hade en oskadad nacke så jag kunde sy mer och oftare. Jag har så många idéer i huvudet som skulle kunna förverkligas.  

 

 


Musik från den magiska filmen "Änglarnas stad" sjungs här av Sarah Mclachlan. Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Jag har nog haft denna inne förut. 

 

  

Av Malin wiper - 30 juni 2010 16:53

  


Min man kom inte hem förrens 12.45 från sjukgymnasten. Han får inte promenera bara cykla och och använda sig av ett rörelseprogram hon satt ihop. Hon skall sen kolla upp om det blivit nåt resultat. Han väntar ju även på att få komma till ortopeden. Jag kände mig lite bättre i humöret och kände för att åka in till Jönköping. Jag har sett i ett reklamblad att Ö & B sålde partytält som är som ett dragspel och får plats i en väska. det var nedsatt från 1000:- till 695:-. Längtade efter att kunna sitta ute även om det börjar regna lite. Tältet är vattentåligt också och inte sånt som bleks efter ett tag.

 

  

 

Jag brukar köra bilen men var så yr och konstig så min man fick överta förarplatsen. När vi varit ute ett tag så lättade det i nacken. Dom hade ett partytält kvar och det köpte vi och nu är det uppmonterat. Förra året hade vi en jättefin berså men den blåste sönder men nu har vi satt denna nära husväggen och vi har en massa träd runtom som stoppar upp den värsta blåsten. Vi flyttade dit dom bästa möblerna från framsidan. Det är synd att vi inte kan sitta på andra sidan huset för där har vi en trappa upp till inomhusaltan men det är för varmt där.

 

  

 

Vi flyttade dom sämre möblerna till framsidan istället och nästa år skall vi köpa nya. Nu fick vi den röda nya parasollen över. Den kan vi ha till nåt annat litet bord så småningom. Vi har en stor tomt att sprida ut saker på.

 

               

 

Nu har vi invigt tältet med att dricka te och bara en liten hårdbrödsmacka. Vi har lyckats undvika alla fällor i dag. Vi intog sushi på "Samuraj" och det är nyttig magermat. Tyvärr så glömde vi våra specialpinnar som liknar långa klädnypor men han har lagt undan dom åt oss så vi får hämta dom nästa gång vi äter där.

 

      

   

Dom är ju inte ursnygga men mycket grönare än på bilden med inslag av lejongult. Våra börjar bli lite utslitna därför behöver vi lite fler. Jag hade velat vara ute lite längre men kände att det inte funkade. Solen är tillbaka och det är lättare i luften efter regnet.

  

Av Malin wiper - 30 juni 2010 09:40

        

 

Denna låt med Robban har jag själv sjungit och spelat hjälpligt på gitarr som ung flicka...  . Jag har alltid gillat honom och dom flesta av hans låtar. Tänk att han ensam fyllt globen flera gånger. Han sprider glädje och värme omkring sig. Fortfarande är han som en spelevink och så ungdomlig till sättet. Grattis Robert...  Hoppas du kommer att underhålla oss ett bra tag till.

 

  

 

klicka här för att komma in på Robbans hemsida. Robban fyller 70 år på fredag.

 

      

 

Robert Zero Karl Oskar Broberg, född 2 juli 1940 i Råsunda, Solna, Stockholms län, är en svensk sångare, artist, kompositör, musiker och konstnär, ofta kallad Robban Broberg

 


      

Av Malin wiper - 30 juni 2010 09:31

 

               

          

 

Klicka här för att komma in på Robert Gustafssons roliga hemsida

 

     

 

Här imiterar Robert Gustafsson Robert Broberg.



                 


Klicka här för att komma in på sidan där jag hittade bilden ovan     

Av Malin wiper - 30 juni 2010 08:46

                   


Vi har nyss vaknat så antagligen behöver vi sova ut. Min man har i alla fall fått tid till sjukgymnasten i dag för sitt knä. Jag känner att jag är i en liten bloggsvacka och har inget att skriva om just nu. Det hände saker för ett tag sen som gjorde att jag blev nedsatt psykiskt och då spänner jag upp min redan dåliga nacke så jag har därför inte varit i bra form men har inte visat det så mycket i bloggen. 


 

I dag skall jag ta hand om mig och även be min man göra lite massage på ryggen och dra försiktigt i nacken som brukar göra att det lättar lite. Vi har dessutom lagt om kosten och skall för miljonte gången försöka bli av med vår övervikt. Om vi är ute och fikar så skall vi dela på en smörgås. Min man gick till kylskåpet massor av gånger i går kväll men vände och tog ett glas vatten istället...  Jag själv var tvungen att ta ett tuggummi när suget blev som värst....  det kändes segt...     

          

 

I dag vaknade vi inte till solsken utan lite mellanväder och det tycker jag är skönt för såna dagar behövs också. Såg på Allsång på Skansen i går och det var rätt avslaget och tråkigt. Anders Lundin har även blivit sämre för han stakar sig så och vet knappt vad han skall säga, det flyter inte på som förut. Synd att Robban Broberg gått och ramlat så han inte kunde vara med. Det var tydligen inget allvarligt tack och lov. Det konstiga är att innan jag kollade på allsången så fotade jag en bild ur en bok jag köpt på loppis och den bilden stämmer ganska bra med hur Robban fick sin hjärnskakning fast han ramlade ner i en tom bassäng och slog huvudet.  

 

 

    

 

 Om jag känner mig alltför vissen så bloggar jag inget mer i dag men vänder det lite så är jag här igen. Hoppas ni alla får en härlig dag...     

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards