Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

Knäbesvär!

Av Malin wiper - 29 juni 2010 07:41

  


Ridån har gått upp för en riktig högsommardag och jag går ut på den soliga scenen och försöker göra det bästa av dan än om jag är så in i norden trött...  Min man har precis som mig ett dåligt knä men jag har fått min broskfraktur genom en halkolycka men han har ett fel i knät så det är för trångt på nåt ställe. Sist han var inne så gick dom in med titthål och tog bort brosk och det har jag gjort också flera gånger.

 

         

 

Han har varit rätt bra sen 2003 men nu har han haft ont och svårt att gå en längre tid så han ringer vårdcentralen 08.00 Här brukar man få tid direkt men jag vet inte hur det är nu på sommaren. Får han en remiss till röntgen i Värnamo så följer jag med och kör bilen dit. Därför måste jag nu gå in i duschen och vara klar om det blir aktuellt i dag.

 

 

 

   

 

I mitten av 90-talet skolade min man om sig till ventilationstekniker och gick på KTS i Katrineholm där vi bodde då. När han var färdig så fick han inget jobb för dom slutade bygga just då. Därför vet han hur man får ventilation även nu när vi har så varmt inne. Här ser ni att vi ställt vår fläkt mot sovrumsfönstret där det är solsida just nu. Vi har ett myggnät i så inget kommer in. Sen drar vi på för fullt med fläkten.

 

   

 

Sen sätter vi in ett myggfönster på kontoret där det är skuggsida. Efter en stund har vi svalt och skönt i hela huset. Vi flyttar sen fläkten till kontoret på eftermiddagen då solen hunnit dit. Jag fattade ingenting när han gjorde detta första gången utan ville att fläkten skulle stå och blåsa mitt i rummet men då skickar den bara omkring samma luft och samma damm. Jag klarar mig inte utan detta för jag flyter bort annars i den här värmen som är nu.

 

            

 

Klicka här för att kolla lite roliga designade fläktar

 

   Nu önskar jag er alla en jättefin dag...  sköt om er...   

 
 
Sussi

Sussi

29 juni 2010 08:59

Hoppas han fick en tid och får hjälp med knät igen. Det är inte kul att gå och ha så där ont. Allra helst inte på sommaren då man vill gå och röra sig lite mer..

Smart med fläkten. Vissa kväller har vi 28-29 grader inne. Vi sätter värmefläkten vi har på ac effekten istället så kyls det ner rätt så fort. Visst det kostar lite mer men det är värt det i slutändan ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

30 juni 2010 10:35

Sussi: Han fick en tid direkt och väntar nu på remiss. Då har ni ventilation i huset vad jag kan förstå?. Vi får ta till budgetvarianten ;) inte så snyggt men praktiskt i alla fall

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

30 juni 2010 20:09

Smart med fläkten, tack för tipset:))
Ser fram emot att prova det när solen gassar på!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards