Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 juni 2010

Av Malin wiper - 27 juni 2010 16:31

  


Tyvärr har det hänt en olycka i slutet av vår gata i dag där det är dålig sikt och man måste ta det försiktigt. En Eu-moppe och en bil kolliderade och det såg illa ut. Jag hittar inget om detta än men skall bevaka. Min man och hans bror var ute och jobbade så dom hörde smällen. Gatan var full med folk så jag gick ut och frågade gubbarna vad som hänt. Det kändes så overkligt och otäckt.

 

               Hoppas  verkligen att inte det värsta scenariot har hänt...  

Av Malin wiper - 27 juni 2010 12:43

  


I dag är vi bara hemma och pysslar. Männen jobbar i trädgården medans jag fixar kaffe och mat. Fast lite hjälp får jag av min man ändå så jag inte rör ihop allt så det blir kaos...                  

 

  

 

Här ser ni hur min svåger arbetar i anletes svett medans min man går bredvid och agerar arbetsledare...  

 

  

 

Här gräver han för fullt och vem står inte bredvid och tittar?...  

 

   

 

Här fortsätter svågern sitt svettiga arbete medans min man lyser med sin frånvaro...                   

 

    

Här serverar jag lite te och godsaker till dom/den hårt arbetande männen...     

          

 

Vi har nyss ätit och nu ligger båda och vilar så jag får tillfälle att blogga lite. Hoppas dom orkar lite mer i dag så vi får bort lite bråte. Dom har också ansat lite utanför staketet där det växt upp en massa gräs, buskar och annat ogräs.              

 

        

Av Malin wiper - 27 juni 2010 08:25

  


Klicka här för att kolla olika bryggor.

 

               

 

Klicka här för att komma in på en sida där det står lite om Monica Zetterlund



              


Sydväst är en huvudbonad som skyddar mot regn och blåst. Den består av en huva med ett kort brätte framtill och ett långt brätte baktill. Eftersom en sydväst lätt kan ramla av har den den vanligen band att knyta under hakan

Av Malin wiper - 27 juni 2010 07:14

                  


God morgon på er alla härligt bloggvänner och andra läsare. Här är det full sommar och i dag skall vi inte åka ut på galej utan männen skall få jobba på gården för fulla muggar....  Vi har ett skamställe vid grannen där vi håller på att rensa upp och göra fint. Nu har bröderna kommit halvvägs och det blir fortsättning i dag. Fast jag undrar om vi inte tar en liten tur i alla fall om några timmar... .

 

 

   


I går åkte vi på småvägar förbi både Hagafors, Gisebo, Kaxholmen, Vista kulle mfl ställen. Här ett hus i Hagafors som ser ut som en atelje. Det bor kanske en konstnär där?.         


   


Helt plötsligt dök denna skogsbänk upp.     


   


Det var otroligt vackert överallt och detta var inget undantag.


  

 

  

 

I Hagafors stod denna skarpt lilafärgade husvagn på en tomt som en extra övernattningsbostad kan jag gissa mig till.

 

  

 

I Gisebo var vi tvungna att bromsa in när vi såg dessa hässjor som dom såg ut förr innan dessa vita sockerbitar överallt. Jag blev verkligen lyrisk.

 

  

 

Var tvungen att fota en hässja på närmare håll också.

 

  

 

Kvarnen i Hagafors där vi varit på loppis för ett tag sen. 

   

  

 

  

 

När vi åkte igenom Kaxholmen så dök fina små hus upp överallt på vänster sida och på höger sida dök Landsjön upp.

 

 

  

 

Här en gammal jordkällare som står kvar trots att huset försvunnit, sånt ser man ofta.

 

   

Ytterligare ett litet fint hus som ligger idylliskt.      

 

  

 

När vi åkte hemåt så stannade vi i Norrahammar så jag fick fota detta hus som har varit en gammal biograf. 

 

   

 

Denna heter Savoy och det är lite tragiskt att dom gått ur tiden och inhyser annan verksamhet nu. Dessa stora filmpalats som ny byggts upp är så opersonliga och tråkiga. Dessutom är fotöljerna jätteobekväma. Små salonger helt svarta hur roligt är det från en skala från 1-10...  Har försökt leta för att hitta nåt om denna gamla bio men ej funnit nåt att läsa än.

 

 

 

    Nu önskar jag er alla en härlig dag...   

 

     

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards