Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Malin wiper - 24 juni 2010 23:58

      

 

Animeringen har jag lånat av Vicke 

 

 

Sarek är en musikgrupp från Sverige, bildad 2002


Av Malin wiper - 24 juni 2010 22:51

  


Jag har lite svårt för att sova och är lite uppe i varv så jag bloggar lite istället. Har fixat med vår altan i dag och såg att det inte går att ha 4 kuddar där så det får bli tre istället. Dom 9 åren vi bott i huset så har altanen sett olika ut varje år...  första åren så hade jag så pyntat att det var fullt överallt men nu är det lite mer avskalat. Vi hade två soffor förut men vi skall förändra lite så det blir lite luftigare och större. Jag har inga riktiga altanmöbler utan bara en massa hopplock. 

 

    

Vi har en sån här bäddfotölj på min mans kontor så den fjärde kudden hamnade där. Denna kudde skall jag göra om sen eftersom mönstret kom fel.

 

   

 

Vi var en sväng till Butik Ingelund i dag också. Där blev vi bjudna på vitt te som är otroligt svalkande och man skall ha fullt med isbitar i glasen. Vi har en flaska hemma men köpte en till. Det blir passande i helgen när man sitter ute och svettas. Det vita tet finns i två smaker. Vi valde rabarber med vanilj. 

 

   

 

Vi passade också på att köpa deras goda Drottningsylt och en marmelad som blivit succeé. Det är en Mango Marmelad.

 

   

 

Dom höll på att plocka upp nya varor bl.a denna kanna som var superfin.        

 

  

 

Här några fina barnfiltar som var nedsatta med 25%. På det bordet hade dom andra barnsaker som också var nedsatta i pris.

 

  

 

Dessa saker på bordet var nedsatta med 50%.

 

  

 

Denna var jag verkligen sugen på för den var superfin.       

 

       

Ett änglahalsband som det bara fanns ett kvar av. Det går inte att få fram på bilden riktigt hur det såg ut men fint var det. 

 

               

 

Armband med bred läderrem och stålbricka med text.

 

  

 

Så här idylliskt och fint ser det ut när man kommer på in på den lilla vägen till det fina röda huset där Butik Ingelund är inhyst. Jag glömde fotografera en lykta som man kan ha ute i trädgården genom att trycka ner den i marken. Den är inte liten precis utan ca 1.65 lång och antikbehandlad. Den är i två delar så man får skruva ihop den. Ser ut som en gammal gatlykta men man skall ha stearinljus i den. Dom höll just på att packa upp dom.

 

Nej nu får jag försöka sova så jag orkar upp i morgon. Det är inte ofta vi får sånt här fint väder på midsommarafton utan regn brukar höra till vanligheten.          

 

 

Av Malin wiper - 24 juni 2010 17:03

             

 

Klicka här för att komma in på VV Browns hemsida.

 

Vanessa Brown (född 24 oktober, 1983), känd som VV Brown är en engelsk sångare, låtskrivare och producent.

 

Här sjunger hon "Shark in the water" unplugged

 


                     


Klicka här för att komma in på sidan där man kan köpa denna sjömansmössa.     

Av Malin wiper - 24 juni 2010 08:12

                    

 

Klicka här för att komma in på Viktoria Tolstoys hemsida.

 

             

 

Louise Viktoria Tolstoy, tidigare Kjellberg, född 29 juli 1974 i Sigtuna, Stockholms län, är en svensk jazzsångerska. Hon är bosatt i stadsdelen Limhamn-Bunkeflo i Malmö


Av Malin wiper - 24 juni 2010 07:27

                  


Godmorgon gott folk hoppas ni sovit gott. Här är vädret kanon och det ger hopp om en fin midsommar men vädrets makter rår man inte på. Det är lite tjusning med att vädret bara kan svänga om och visa sin dramatiska sida. Mannen skall på sitt projekt i dag och sen skall vi bara färdigställa härhemma och det tar lite tid när det inte går med raketfart som förr...   Den finns därunder men jag lyckas tygla den för det mesta för att inte ta ut mig eller snubbla på nåt. Förr hade jag alltid nåt eller några blåmärken på kroppen. Jag hade så bråttomt och var så snabb att jag knappt kände när jag gjorde illa mig och blev förvånad efterråt när jag såg dessa blåmärken. Inuti är man densamma men det är tur att man kan tygla odjuret ...    


   


Jag måste verkligen ha tur med att få skor helt plötsligt gratis i min ägo. När jag var till min väninna ia så var det rätt kallt ute och jag var barfota i skorna och när vi kom in i deras hus så sa hon att jag inte behövde ta av mig skorna men det gjorde tjuriga jag ändå...  Då dök hon plötsligt upp med dessa skor som jag fick låna men sen sa hon att, du får skorna för jag kan ändå inte ha dom och dom har stått i garderoben jättelänge. Jag tog på mig dom och sen dess har jag gått omkring med dom inomhus och även på gården. Dom är supersköna. Jag tror att dessa är jättedyra och är av märket Azzurro relax comfort, gjorda i Italien. Sen står det antiscivolo på Italienska.         


   


Denna silltårta fanns att köpa på Ritz konditori i går. Ritz har ingen hemsida än sen dom förra ägarna slutade men det kommer en så småningom, dom har fullt upp att göra. Därför är länken bara till deras adress och tel.  


  


Såg dessa roliga solglasögon i ett skyltfönster där dom sålde väskor. Formen var lite annorlunda med detta intag på yttersidorna.  

 

 

 Ha det jättebra så här dan före midsommarafton. Till er som skall åka bort och inte blogga vill jag önska en riktigt härlig midsommar...      Sköt om er.

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards