Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Malin wiper - 20 juni 2010 15:00

  

Jag ligger fortfarande efter med inlägg sen bredbandet krånglade. Fast man behöver ju inte skriva om allt...  Här går min son och man på bryggan till en småbåtshamn.

 

   

Här är namnet på stället "Svartkärrets båtklubb" Enköping som var jättefint men det var inte vädret.

 

   

Denna motoriserade pontonbrygga fanns att se där också.  

 

   

Här en jättefin träbåt.          

 

          

 

  

 

   

Det kryllade av dessa "Vinbärssnäckor" på gräsmattorna vid småbåtshamnen.

 

Klicka här för att läsa om Vinbärgssnäckan   

 

   

I närheten låg detta koloniområde som nu blivit till sommarstugor istället och var påbyggda. Det fanns även röda hus med vita knutar.          

 

Av Malin wiper - 20 juni 2010 12:09

  


När vi var på väg till min son förra torsdagen så dök detta ställe upp som vi blev nyfikna på men tyvärr så var det inte öppet. Det är både Café och butik. stället ligger i Laxne Gnesta kommun. Detta med att det står "Hembränt" på skylten kittlar lite och man blir nyfiken. Jag skall nog ta och ringa dit för att fråga om stället.

 

Nu hittade jag nåt som kan vara deras hemsida så klicka här

 

                         

 

  

 

Så här ser det ut på lite längre håll. Vi tänkte att vi skulle åka förbi på hemvägen men vi var där för tidigt och dom öppnade inte förrens flera timmar senare men vi skall åka förbi igen för nu vet vi tiderna.

 

  

 

Det hängde såna här orientaliska lyktor på några ställen

 

     

 

Det stod såna här krukor med roliga prydnadspinnar i också lite utspridda

 

  

 

I ett av fönstren stod dessa lustiga krukor med en blomma i. Blommorna rörde sig hela tiden fram och tillbaka.

 

               

 



Av Malin wiper - 20 juni 2010 08:53

     

   

Cafétips

 

När min son jag och mannen åkte igenom Västerås på väg till min väninna ia så passade vi på att besöka Café Brogården som min mans bror tagit med oss till för flera år sedan och sen dess har vi varit där ett antal gånger. Tyvärr så hade min svåger en jobbig förkylning så han kunde inte följa med dit denna gången. Caféet ligger precis intill svartån.

  

klicka här för att gå in på en sida där det står lite om Café Brogården

 

   

Här ser man svartån  och idel gamla hus runtomkring.  

 

Jag fick inga bra bilder inomhus för solen sken så skarpt från dom gamla fönstren. Jag har tipsat om detta Café i min förra blogg. Det är alltid välbesökt så man förstår att det är populärt och har funnits rätt länge.

 

   

Här en avdelning lite längre och ni ser hur gammalt huset är med dess tegelstenar och valv.

 

   

Mr T tog en härlig moussétårtbit som bestod av jordgubbssmak som bröt fantastiskt bra mot den njutbara chokladbotten enligt min man.

 

   

Sonen och jag åt en fantastisk god äppelkaka med lika god vaniljsås. När jag var barn så sa man marsansås för den gjordes på pulver där märket var marsan. Min son frågade mig vad marsan var och då fick jag förklara... 

 

 

   

Jag pratade med hon som äger stället och berömde alla deras moussetårtor och cheescakes. Då sa hon att vi skulle ha varit där i morse för då hade hon hela disken full av olika tårtor. Hon bakar allt själv så hon jobbar nog väldigt hårt med långa arbetstider.

 

   

Här ser ni min man och son när vi är på väg tillbaka till bilen. Det finns så många fina gamla hus intill brogården.

 

   

Eftersom min son körde bilen just då så satt jag i baksätet och upptäckte att hela golvet var fullt av paraplyer så jag var tvungen att rikta upp dom mot dörren så varje gång vi öppnade dörren så åkte dom ut...  Vi har tydligen tagit med oss två paraplyer ut i bilen varje gång för vi har glömt att vi redan har paraplyer där och det har nu blivit 12 st...  Till saken hör  att vi haft lite för få inne så vi har köpt fler hela tiden så nu kan vi stå och sälja på torget. Här håller min man upp 6 av dessa och många är köpta på IKEA där dom är urbilliga på paraplyer....    

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards