Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 juni 2010

Av Malin wiper - 19 juni 2010 10:14

            

 

Klicka här för att komma in på Frank Sinatras hemsida



              

Av Malin wiper - 19 juni 2010 08:09

  

 

Klicka här för att komma in på Jennifer Lopez hemsida

 

Denna låt hörde jag på WWR i går. Dom spelade partymusik hela kvällen coh det var njutbart och häftigt




     


Så här mysigt hade vi det i går. Min man stekte tunna skivor av lax och gjorde en champinjonsås som var superb...  till detta färsk potatis och sallad. Vi öppande varsin halvflaska vin han tog rött och jag vitt. Det blir 1.5 glas/man. Vinet är jättegott och heter J.P.Chenet, colombard-Chardonnay. Det är 13%-igt och är ett franskt vin.

 

 

Klicka här för att läsa mer om vinet.

 

  

Klicka här för att komma in på en sida som heter Bageri kaveln.

Av Malin wiper - 19 juni 2010 07:26

                        


I dag skiner solen för fullt och det är dagen "D" som i bröllop...  Tv har fullkomligt exploderat av program i detta ämne. Vi är bjudna till syrran och svågern men vi vet inte om vi orkar åka än. Får se hur det känns efter frukost. Brorsan har åkt hem så jag hann aldrig träffa honom men det får bli nästa gång istället.           


             

Min man åkte ner till Apoteket i går och kom hem med mer än jag räknat med. Han hamnade på en garageloppis inte långt från vår Preemmack. Han köpte bl.a denna fina kaffeburk för 20:- 

 

   

Dessutom dessa fina anteckningspapper i en kraftig ask för 10:- det medföljde även en penna som funkade bra. Jag kommer att ha den på databordet.   


   


Han fick även tag på 3 st filmer för 50:- och en av dom en från andra världskriger med en ung Telly Savalas som spelade i deckarserien "Kojak".

  

Kojak, amerikanskTV-serie av Abby Mann från 1973 med Telly Savalas med flera.

 

               Telly Savalas karaktär i deckaren hade ofta en klubba i munnen som ni ser på bilden.

 

r själv ingen stor klubbälskare men det fanns en klubba när jag var barn i form av en fotboll och den kallades "kolaklubba", den var jättegod och jag skall söka efter den på nätet.

 

  

 

Klicka här för att komma in på Telly Savalas hemsida.  

 

ag hoppas er dag blir bra vad ni än har tänkt hitta på...    

 

 

 

Här kommer introt till tv serien "Kojak" lite mossigt tycker man nu...  

          

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards