Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Malin wiper - 9 juni 2010 18:31

        

 

Denna bild hittade jag här

 

Jag fick en kommentar i dag från Christina. Hon har läst ett inlägg som jag skrev i november 2009. Jag tog upp detta om stora fötter och att min man hade svårt att få tag på skor för han har storlek 46-47. Det finns ju även kvinnor som har stora eller jättesmå fötter så denna sidan kan nog vara till stor hjälp.

 

          

 

Klicka här för att komma in på den sidan.

 

Tusen tack snälla Christina som tipsade om detta...    En jättebra sida som jag själv sparat ner och skall visa min man. Jag har själv svårt med långbyxor nu när jag är överviktig eftersom jag har en päronkropp...    

 

             

Av Malin wiper - 9 juni 2010 18:23

  

 

Här ett exempel på vad Gareth Malone åstadkommit med människor som inte sjungit i kör förut och en del har aldrig sjungit. Detta klipp är från avsnittet i går på tv 1. Det är folk från South Oxhey  

 

South Oxhey är en förort till Watford i Watford landsbygdens socken Tree Rivers distriktet Herforsdshire, England.

 



                    

Av Malin wiper - 9 juni 2010 17:47

  


Så är blött är det på vår trapp nu och regnet fortsätter att ösa ner. Det känns lite trist att inte kunna sitta ute och mysa men dom fina dagarna kommer nog åter. Jag har bara förökt snygga till här i dag innan vi åker till min son i morgon. Det blir efter att min man varit på projektet några timmar. Jag kommer då att ta en bloggvila tills jag kommer hem på söndag eftermiddag. Jag har ingen liten lap top att ta med mig och min sons lap top är det fel på och hans nya stationära data har han till för annat så den är inte uppkopplad på internet.

 

  

 

Är det så att jag hittar nåt internetcafé så kan det komma in nåt inlägg. Min mobil är så gammal nu så jag tror inte att jag kan skicka inlägg genom den. Mobilen sjunger på sista versen. Det är alltid nåt nytt tekniskt man måste ha så jag har nu kommit efter lite vad gäller just mobilen.

 

   

Jag följer en fantastisk bra dokumentärserie på tv 1 och nu är det bara nåt avsnitt kvar. Han som leder detta heter Gareth Malone och just nu är han i South Oxhey ett samhälle med bara 1200 invånare. Ett samhälle som har lite dåligt rykte enligt närliggande områden och det händer inte mycket där. Nu sen Malone kom dit och satt ihop en massa körer så sjuder samhället av liv. Vägen dit är så intressant att följa och hur folk växer med sin uppgift. 


 

Här lite fakta om Gareth Malone:


Gareth Malone (född Bournemouth , 1975) är en brittisk körledare och TV-själv beskrivs som en "animateur, presentatör och populariser av körsång. . Han är gift med Becky, lärare i engelska och bor i nordvästra London. Han är mest känd för sina tv-framträdanden i program som The Choir som är inriktade på sång och införande av körmusik till nya deltagare.

 

                

Klicka här för att kolla lite på svt play 

    

Av Malin wiper - 9 juni 2010 14:08

  

 

Detta är smarrig morotspasta som vi åt i går. Jag har en massa recept som kommer från Aftonbladets viktklubb. Det är godare än det ser ut.

 

  

 

Jag använder inte lätt Cremé fraiche längre för det är förkastligt. Bättre att använda riktiga produkter och äta lite mindre portioner istället. Jag brukar ta krossade tomater med basilikasmak men det behöver man inte men det är jättegott. Jag använder röd lök istället för gul och tillsätter ingen oregano eller basilika. Jag kryddar såsen med svartpeppar istället. 

 

                

 

  

 

Istället för cremé fraiche så har jag nu testat med den nya sorten Smetana som är lite krämigare och det blev jättelyckat.

 

  

 

  

 

Den är dessutom laktosfri. Jag har nog haft detta recept inne förut men det var så länge sen. Till denna anrättning passar fullkornspasta jättebra. En helt vegetarisk rätt med en ny annorlunda smak.

 

  

 

  

 

Här har jag förberett alla ingredienserna. Socker måste tillsättas annars blir det så kärft eftersom tomater inte jämt är så söta. Ta en nypa och testa efter att det kokat ett tag och tillsätt lite mer om det behövs.

 

                 

Av Malin wiper - 9 juni 2010 11:09

              

 

Vad passar väl inte bättre än att nu spela en låt med och av Magnus Uggla efter ugglekudde äventyret. Denna är lite nostalgi för man gick och nynnade på den på väg hem från krogen förr...  

 

                    

 

Klicka här för att komma in på Magnus Ugglas revysida



Nu har jag bloggat så mycket på morgonen att jag inte orkar gå in på era bloggar än på ett tag....      sorry!

Av Malin wiper - 9 juni 2010 10:51


   

Nu är jag klar med ugglekudden...   Det är min man som beställt den av mig för att ge till en som samlar på ugglor. Anar ni ugglor i mossen är ett gammalt uttryck. Jag hade tänkt smycka ut den mer men såg sen att det blev för mycket eftersom ugglan är så färgstark.

 

   Jag skickade ner Mr T till Mimmis för att köpa en tygbit eftersom jag inte hade nåt som passade till. Här ser man väven på nära håll det är en blandning av bomull och lin. Trodde tyget skulle vara svårt att sy i men det gick jättebra.

  

Av Malin wiper - 9 juni 2010 08:32

         


I dag ser det ut att bli en fin dag och solen är redan framme. Vi skall städa lite i dag för i morgon eftermiddag åker vi iväg till min son. På lördag åker vi alla 8 mil till min väninna ia och hälsar på och det skall bli jättekul. Vi har inte träffats sen augusti då vi var på bluegrassfestivalen i Gränna sen låg dom över en natt hos oss, det skall bli jättekul. Jag skall först sy färdigt ett överdrag på en kudde som vi skall ge bort. 

 

 

   


Min bloggvänn Monica ville se hur en klädnypeklänning ser ut. Jag har just nu inga egna utan har gett bort alla...  så jag fick leta bakåt i bloggen och då hittade jag denna som är en julpostklänning men den ser lika ut som en klädnypeklänning men i den har man julposten. I klädnypeklänningen förvara man klädnypor till att hänga upp tvätt, den är alltså som en påse men i form av en klänning. Jag har lovat bort 2 st som jag inte kunnat sy än för nacken men när jag kommer hem så så skall jag sy en i sänder och vila emellan.

 

         

 

Klicka här för att komma in till "Mollys hus" där dessa klädnypor finns. Dom har magnet på baksidan så jag antar att dom skall sitta på nån magnettavla.   

 

   

 

Nu har jag testat Niveas brun utan sol som Lambergsfrua tipsade om. Jag gjorde först ett prov i armvecket över natten eftersom jag är allergisk mot vissa parfymer. Jag tålde krämen och fick inga utslag men det var nåt med lukten som jag reagerade på  men den satt bara kvar en stund. P.g.a detta så använder jag den bara på kroppen och inte i ansiktet. Andra kanske inte alls förnimmer en sån lukt men eftersom jag är känslig och även har blivit utsatt för lösningsmedel på mina sista industrijobb så är jag känsligare för sånt.

 

               

 

Därför kommer jag att ha denna i ansiktet istället som jag även hade förra året. Den finns på Apoteket och heter "L 300". Den tar väldigt bra och man blir rätt brun inom bara några dagar. 

 

   

 

Jag tar alltid på mig en sån här plasthuva när jag rengör huden eller sminkar mig för då får man bort håret från ansiktet och slipper få kräm och smink i håret. Min man får i alla fall sig ett gott skratt när han ser mig i olika mössor på morgonen...  Nu hade jag ingen rolig duschmössa att visa upp för dom är utslitna men nästa gång jag köper några nya så skall ni få se...  

 

   

 

Jag fotade en vågig tunn glasskål hos Mimmis Magasin i går men den är svår att se på bild. Jag blev lite nostalgisk för jag känner igen modellen sen förr och tycker att den är jättefin. Det går att ha både ljus och annat smått i. 

 

   Nu önskar jag er alla en fint paketerad dag...     



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards