Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 juni 2010

Av Malin wiper - 4 juni 2010 16:31

  


Såg att skådespelerskan Rue Mc Clanahan gått ur tiden. Hon var bl.a med i den populära tv-serien "Pantertanter". Jag såg nog varje avsnitt av denna roliga och välgjorda serie. Pantertanterna spelade suveränt bra och var både roliga, tuffa och fräcka. Hon fick en hjärnblödning och blev 76 år gammal. Hon har varit med i många filmer och serier genom åren och jag gillar henne skarpt.

    

 

Rue McClanahan, född Eddi-Rue McClanahan 21 februari 1934 i Healdton, Oklahoma, död 3 juni 2010 i New York City, New York, var en amerikansk Emmy-vinnande skådespelerska, bäst känd för sin roll jämte Beatrice Arthur i TV-serierna Maude och Pantertanter. McClanahan avled av en massiv stroke den 3 juni 2010.

 

         

 

Här en bild från tv-serien "Pantertanter".        

 

Pantertanter var en mycket populär amerikansk situationskomedi som från början sändes på lördagskvällar på NBC. Serien producerades av Walt Disney Companys ena TV-produktionsbolag Touchstone Television, och var koncernens första stora TV-succé utanför barn- och familjeproduktionen.       

 

 

Av Malin wiper - 4 juni 2010 13:47

                  



Klicka här för att komma in på hennes hemsida. 

Des´ree är född 1968 på Barbados. Hon är en brittisk pop/soul sångerska som var mest populär under 1990-talet. Mest känd för sina låtar: Feel so high och Life.

Av Malin wiper - 4 juni 2010 13:14

  


Jag blev lite rastlös så vi cyklade ner till byn för att kolla på folklivet som verkligen inte är dött i det här samhället. Här sitter man och fikar och nu har dom dessutom satt ut cafébord i den lilla fina parken mitt på torget och det känns så mysigt.         

 

 

   

 

Vi åt detta på Ritz konditori till lunch. Bakad potatis med kycklingröra, sallad och bröd. Jag avstod brödet så det blev lite lägre Gi. Även bakad potatis har lite lägre Gi. Kycklingröran som var kryddad med curry var nog den godaste jag någonsin ätit och det vill inte säga lite. Det var verkligen gott och fräscht.

 

   

Här ser man ena sidan av den lilla parken mitt på torget. Kunde inte fota allt eftersom det satt folk på dom andra bänkarna och även personer son fikade. Bakom ser ni Johnssons konditori som ligger mittemot Ritz. Där har vi också fikat ett antal gånger genom åren.

 

   Sen åkte vi hem och tog oss en kopp kaffe ute i trädgården som verkligen prunkar av grönska och vackra färger. Det är så vackert ute nu och lagomt varmt att jag blir riktigt rörd och lever verkligen i nuet och njuter av varje sekund. Håret är inte lika ljust längre för hon ville inte slinga det för mycket eftersom håret måste få vila lite också. Tur att det ändå räcker att tona och ändå bli mellanblond. 

   

Dessa prydnadsäpplen finns att köpa hos ICA.

 

Klicka här för att kolla in min svägerskas Mrs K:s nya keramikalster. Dom är verkligen häftiga och annorlunda. 

 

  

Av Malin wiper - 4 juni 2010 10:20

                            

 

Nu är jag tyvärr så sen så dan håller på att tona bort och jag måste lägga på ett kol och skynda mig in i duschen. Bloggvandrar lite senare.

 

Klicka här för att komma in på Miss Li:s hemsida


Av Malin wiper - 4 juni 2010 09:11

  


Jag blev inspirerad av min första bloggvän Cattis som har spåkulor i sin blogg. Jag hittade denna bild på en montagesida. Monterade in mitt ansikte i bilden och i kulan ser ni Mr T....  han finns i min spåkula varje dag och det känns bra.

 

Klicka här för att komma in på montagesidan 

 

 

Jag har behandlat nacken för jag var så uppspänd i morse så jag förstår att jag legat konstigt och jag har även haft lite märkliga drömmar. Det är så varm på nätterna nu än om vi har en fläkt igång. Mannen är i duschen och jag skall sen klippa hans hår. Solen skiner som vanligt och det är underbart att kunna sitta ute och både fika och äta. 

 

  

 

I går blev jag så less på vår lilla förstuga som man kommer in i innan den större hallen. Sen vi köpte det fina skoskåpet så ser det lite halvdant ut att ha en dörrmatta som inte täckte golvet och blev skräpig hela tiden. Vi åkte iväg till vår färghandel som tydligen heter Happy Home nu istället för Syntema. Där hade dom heltäckningsmattor på metervara. Tyvärr så fanns det bara mörkbrun vi hade velat ha nån färg men vi köpte en bit ändå.

 

  

 

Här har mannen tagit bort skoskåpet och skall riva bort korkmattan.          

 

  

 

Här kan ni se hur liten förstugan är. Han är så noga med mätningen för att det skall bli så perfekt som möjligt i hörnen. Han gjorde en mall.       

 

  

 

Nu är skåpet tillbaka igen och golvet har fått sin heltäckande matta som kommer att vara lättare att dammsuga av. 

 

           

 

I morgon lördag ser jag i min kula att vi har Hjulafton i både Vaggeryd och Skillingaryd. Det är en återkommande festdag som vi förut fick en egen valuta att handla billigare för och den kallade dom hjulo. Det blev för dyrt till slut att trycka upp dessa mynt så nu är dom borttagna men affärerna sätter ner priser på speciella varor. I morgon kan man även få åka med denna gamla rälsbuss gratis och det vill jag gärna gära för det är rena nostalgin. Min ena morbror var stins och jag förknippar honom med dessa rälsbussar. Jag hittar inte turlistan just nu så jag får kolla på nätet.

 

Klicka här för att läsa om gamla rälsbussar

 

         

 

Klicka härför att se det gedigra programmet på vår festdag "Hjulafton" fiffigt namn va?...  

 

 

Ha en fin dag mina mina härliga bloggvänner och andra läsare. 

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards