Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 juni 2010

Av Malin wiper - 3 juni 2010 11:21

             

 

I tisdags uppträdde Chris Isaak i filadelfiakyrkan i Stockholm och fick 5 plus i betyg av Aftonbladet. I går var han på en spelning i Oslo. I kväll uppträder han i Malmö och på lördag på Trädgår´n i Göteborg. Han är så glad att han gärna kommer tillbaka till Sverige igen.

 

Här sjunger han en låt från filmen "Mona Lisas leende" som är en härlig liten pärla till film.

 

            

 

Chris Isaak, född 26 juni 1956 i Stockton, Kalifornien, är en amerikansk rocksångare, gitarrist och skådespelare.

Isaak hade 1989 en stor hit med låten "Wicked Game".

Isaak har även haft biroller i flera olika TV-serier och filmer. Bland annat syns han i Twin Peaks - Fire Walk with Me från 1992

 



            


I 1950-talets USA kommer Katherine Watson (Julia Roberts) till den konservativa flickskolan Wellesley College för att undervisa i konsthistoria. Katherine kämpar för att studenterna ska ta sig friheten att välja bort ett liv som hemmafruar, något som de andra lärarna på skolan inte uppskattar.

        

Av Malin wiper - 3 juni 2010 11:03

     


Ett stort Grattis till min bloggvän Pisan som fyller år i dag. Vi har känt varandra i några år nu och träffats 2 gånger och det har varit jättkul och stimulerande. Vi siktar på att hon och hennes familj kommer över hit en sväng i sommar. Dom bor ju inte så långt härifrån.

 

               

 

Hoppas du får en bra födelsedag. Kram från mig och Mr T...   

 

               

 

Själv kom jag nyss hem från en cykeltur ner till byn och där träffade jag mamman till ägarinnan av Butik Ingelund. Vi fick en liten pratstund och det är alltid så trevligt. Jag kommer att besöka butiken i morgon då dom öppnar 14.00 Det var ett tag sen vi var där nu och det är så fint i omgivningarna utanför också så jag tar nog min då dagens lååååååångsamma promenad....  

 

                                         

Av Malin wiper - 3 juni 2010 09:34

              

 

En tidlös klassiker med Nancy Sinatra & Lee Hazlewood "Summer wine".

 

              

 

Nancy Sandra Sinatra Jr, född 8 juni 1940 i Jersey City, New Jersey, USA, är en amerikansk sångerska och skådespelerska. Hon är dotter till den legendariske Frank Sinatra och dennes första fru, Nancy Barbato.

Hennes karriär lyftes i mitten av 1960-talet genom ett flertal lyckade poplåtar. Den mest välkända, "These Boots Are Made for Walkin'" från 1966, skrevs av Lee Hazlewood - som hon samarbetade mycket med - och spelades in tillsammans med trummisen Hal Blaine och gitarristen Billy Strange — liksom de flesta av hennes.

 övriga hits.

 

                      

 

Klicka här för att komma in på Nancy Sinatras hemsida



Lee Hazlewood, född 9 juli 1929 i Mannford, Oklahoma, död 4 augusti 2007 i Las Vegas, Clark County, Nevada, var en amerikansk countrysångare, låtskrivare och producent.

Efter militärtjänstgöring i mitten av 1950-talet, arbetade Lee Hazlewood som radiopratare. Han skrev också sånger och kom den vägen in i skivbranschen som producent.

 

                

 

klicka här för att komma in på hans fansite

Av Malin wiper - 3 juni 2010 09:05

                


Jag tog bloggvandringen först eftersom jag måste vila mellan varje moment så det kommer att fördröjas innan jag kan skriva mitt första inlägg. Ute är det högsommar och torr värme tack och lov. Jag svettas så i ansiktet när det är fuktig värme men inte lika mycket på övriga kroppen. Mannen skall iväg på sitt projekt så jag skall cykla ner på stan och handla det som fattas till lunchen. Sen blir det en långsam promenad och lite avslappning ute i trädgårens möbler.

 

                           


Tiden går så fort så man hinner inte med riktigt i svängarna. I går när vi åkte hem från Värnamo så tog vi en liten fin idyllisk väg igen och den går genom Fryele, Hagshult, Tofteryd och sen hem.

 

 

   

Den här lilla badstugan låg vid en liten sjö och det såg så vackert ut.     


   

En sån här vattenbrunn fick vi hämta vatten från när föräldrarna hade sommarstuga när vi var barn fast den var röd. Kan än känna känslan av att veva upp en vattenhink. 


   

En fantastisk allé.


   

Jag zoomade in så det fina huset syns.


   

Vi åkte förbi massor av både får, hästar och kor. Här är en hage full av får som var nyfikna på mig...  Jag tog bara närbilder. 

 

   

Det här fåret var rätt roligt och närgånget. Jag pratar till djur med en speciell röst och då har jag sett att jag får en kontakt och dom blir inte rädda. Detta får fick nosa på min hand och det kändes gulligt.


   

Samma får som jag inte kunde slita mig ifrån så gubben fick ropa in mig i bilen till slut...  


   

Sen hamnade vi i ett stort steningt gräsområde där det fanns både kor och kalvar.


  

Dessa blev lite rädda så dom slöt sig tillsammans.

 

   

Vi dök även på ett stort utomhuscafé som jag skriver om i senare inlägg i dag.

 

 Ha en fin och solig torsdag...   simma lugnt.           

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards